Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het is het krachtigste dat te vinden is. Spartaans is handmatig al je variabelen eruit gooien.oisyn schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:05:
[...]
Frappant dat het gebruik van een debugger nog altijd niet common is in de PHP community. Het gebruik van var_dump() is allesbehalve krachtig te noemen. Spartaans eigenlijk meer.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2008 19:21 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Verwijderd
Ach, als thuisgebruiker kun je natuurlijk 'creatief' met een licence omgaan en in een professionele omgeving is het peanuts. Maar goed, ik ben niet heel erg op de hoogte van PHP gadgets.oisyn schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:41:
Omdat die 399 euro kost? Maar er zijn zat gratis alternatieven. [google=php debuggers]. Of klik hier voor een lijst met windows clients die gebruik kunnen maken van de XDebug extension.
Wel weer leuk om eens naar te kijken in de toekomst tho
Maar zoals DarthRaider al had gezegd: de fout zit op regel 14, met een debugger (zelfs printf debugger zoals var_dump) had je direct gezien dat die for-loop nooit wordt uitgevoerd, omdat < en > verwisseld zijn in de conditie van de for-loop
[ Voor 11% gewijzigd door MBV op 12-12-2008 20:37 ]
Tja, zelf gebruik ik ook xdebug en dat werkt met Eclipse + PDT zeer fijn.oisyn schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:05:
[...]
Frappant dat het gebruik van een debugger nog altijd niet common is in de PHP community. Het gebruik van var_dump() is allesbehalve krachtig te noemen. Spartaans eigenlijk meer.
Het is meer dat je direct kan zien dat TS geen enkele moeite tot debugging heeft gedaan. Om dan ineens var_dump() te gebruiken is wel heen fijn. Dat is voor de TS dus wel een "krachtige" (relatief dus) methode
Zucht niet alleen omdat hij geld kost, maar eigenlijk vind ik hem nog kut ook (Ben zo dom geweest om een licentie te kopen)Ik dacht dat Zend Studio debugger functionaliteit heeft? Waarom wordt die IDE niet vaker gebruikt?
Fatsoenlijk debuggen doet hij eigenlijk ook niet alleen als je daarnaast ook nog eens zend server installeerd...Ze hebben er niet echt over nagedacht vind ik persoonlijk. echter ik ken ik zelf geen betere.
Ga gewoon C# doen whehehe
Aptana, Eclipse based, kan ook goed debuggen. Ik vind Aptana zelf een heerlijke IDE om mee te werken vanwege de ondersteuning van PHP, Ruby (on Rails) en Python.MBV schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:59:
@Vorlox: als je eclipse met PDT installeert (all-in-one package, als je alleen PHP wilt ontwikkelen werkt dat het handigste) dan zit de debugger er al in, en kan je elk script uitvoeren. Ik had bij een nogal uitgebreid CMS, die alle gegevens uit de DB haalde en veel authenticaties in $_SESSION gooide, even een soort van wrapper geschreven die $_SESSION vulde, toen kon ik zelfs dat goed debuggen. Remote debuggen werkt daarentegen niet, gewoon op je eigen machine uitvoeren.