Ik heb sinds vrijdag een nieuw Mobo/geheugen/proc
Gigabyte X58 UD5
OCZ 1333 c7 triple channel
Core i7 920
met de volgende hardware die al een goede poos goed heeft gedraait:
Creative X-fi extreme music
Nvidia 9600 GT
2 X raptor 36 gb (raid 0)
een paar andere hdd's
Intel pro 1000m netwerk kaartje
Cooler Master realpower 700 watt
Nu loop ik tegen een probleem aan:
Bijna niks boot, vista wil wel booten en instaleert geheel zonder problem hoef niet eens raid drivers te installeren.
XP installatie boot wel maar loopt naar het laden van drivers spontaan vast.
Ubuntu wil niet booten naar live en krijg ik ook niet aan de praat
Hirens boot cd (en daarbij meeste test programmas voor mij) wil niet booten, blijft haken op veryfying DMI pool
XP (prof en x64 dus waarschijnlijk ook wel w2k3) zoals ik zei loopt spontaan vast en ik wordt getrakteerd op een blauw scherm, ik zit op het moment op mijn werk dus kan hem niet noteren maar hij zeurt over de HDDS.
Als ik er geen hardware behalve het nodige er aan hang (mobo, proc, een bankje geheugen, video kaart en de cd speler) geeft deze hetzelfde probleem
even voor duidelijkheid:
Ik heb mijn raid array al opnieuw opgebouwt
Geheugen staat goed ingesteld (1066 c7 @ 1.5 of 1333 c7 @ 1.66 (1.65 krijg ik niet als optie)
Standaard overklok functies heb ik uitgezet (intel turbo technology)
Bios revisie f3 (de laatste)
Ik denk dat het moederbord stuk is maar ik wil graag even weten als ik hier nog wat aan kan doen of als ik hem naar de RMA moet sturen
Gigabyte X58 UD5
OCZ 1333 c7 triple channel
Core i7 920
met de volgende hardware die al een goede poos goed heeft gedraait:
Creative X-fi extreme music
Nvidia 9600 GT
2 X raptor 36 gb (raid 0)
een paar andere hdd's
Intel pro 1000m netwerk kaartje
Cooler Master realpower 700 watt
Nu loop ik tegen een probleem aan:
Bijna niks boot, vista wil wel booten en instaleert geheel zonder problem hoef niet eens raid drivers te installeren.
XP installatie boot wel maar loopt naar het laden van drivers spontaan vast.
Ubuntu wil niet booten naar live en krijg ik ook niet aan de praat
Hirens boot cd (en daarbij meeste test programmas voor mij) wil niet booten, blijft haken op veryfying DMI pool
XP (prof en x64 dus waarschijnlijk ook wel w2k3) zoals ik zei loopt spontaan vast en ik wordt getrakteerd op een blauw scherm, ik zit op het moment op mijn werk dus kan hem niet noteren maar hij zeurt over de HDDS.
Als ik er geen hardware behalve het nodige er aan hang (mobo, proc, een bankje geheugen, video kaart en de cd speler) geeft deze hetzelfde probleem
even voor duidelijkheid:
Ik heb mijn raid array al opnieuw opgebouwt
Geheugen staat goed ingesteld (1066 c7 @ 1.5 of 1333 c7 @ 1.66 (1.65 krijg ik niet als optie)
Standaard overklok functies heb ik uitgezet (intel turbo technology)
Bios revisie f3 (de laatste)
Ik denk dat het moederbord stuk is maar ik wil graag even weten als ik hier nog wat aan kan doen of als ik hem naar de RMA moet sturen