[notebook] Rode puntjes in beeld

Pagina: 1
Acties:

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-04 22:28
sinds gisteren heb ik op mijn notebook nogal een raar probleem..

inens is heelmijn scherm voorzien van rode puntjes.... bijvoorbeeld in outlook 2007 het flag teken is helemaal ogmeven door rode puntjes, net voor de cursor een rood streepje. eigenlijk zit gewoon het hele scherm vol met rode spikkels precies achter normale lijntjes/tekens etc.. als je gewoon een wit vlak hebt zit er niets op maar alleen naast " ander" dingen op het beeldscherm..

als ik een screenshotje maak en dit op een andere pc bekijk is er niets aan de hand. lijkt me dus hardware?.
wat nu. het is een laptop van 1.5 jaar oud Acer aspire.

wat kan ik proberen om t weg te krijgen?

- Driver reinstall heb ik al geprobeerd!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-04 02:18

M2M

medicijnman

waarschijnlijk een (half)dood videokaartgeheugen. Een andere oorzaak is dat het probleem ligt aan je scherm (dode pixels), maar die moeten dan redelijk permanent roodgespikkeld. Dit is waarschijnlijk niet met een simpele driverreinstall of überhaupt iets softwarematigs op te lossen. Probeer de laptop stofvrij te maken of even een test te doen met een tafelventilator op de onderkant van je laptop gericht. Mochten de problemen verdwijnen dan is het een hitteprobleem. Anders denk ik dat het een RMA'tje wordt. (check ook even de eventvwr (start run eventvwr) en zoek naar foutmeldingen in de videokaartdrivers.

-_-

• Reloader
laptop is 1.5 jaar repareren is niet echt interessant denk ik, je ziet ook dat de puntjes soms bewegen als je bv outlook opstart dan zitten ze in dat splashscreentje maar ze staan dan niet stil.

hitte probleem is het het niet, ten eerste is het direct na het opstarten en 2e is dat ik mijn laptop altijd netje stofvrij houdt.

er zit een losse Geforce 7300 in. maar als ik een game opstart dan loopt die wel gewoon zoals het hoort!

zit m in het scherm toch denk ik wat met een externe monitor is het ook weg

[ Voor 8% gewijzigd door Reloader op 15-12-2008 10:54 ]

• Reloader
is er een tooltje om mijn Dispay te testen?
gevonden..

zo raar niks vreemds alleen in elk wit vlak rode puntjes, of een rode streep en om de cursor en zo allemaal rode meuk... en alleop wit zogauw er een tint in zit is het weg.

[ Voor 68% gewijzigd door Reloader op 15-12-2008 12:07 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-04 02:18

M2M

medicijnman

Reloader schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:55:
is er een tooltje om mijn Dispay te testen?
misschien is het een idee om de ultimate boot cd te downloaden en te draaien. Vervolgens de grafische test draaien. Zitten er puntjes op je scherm dan kun je software uitsluiten.

-_-

• Reloader
zie mijn edit, k heb niet t idee dat t in software zit heb namelijk net mijn notebook even opnieuw geinstalleerd maar je ziet het ook tijdens de acer recovery enzo, dus ik zou zeggen display kapot.. maar daarvoor ziet t er eigenlijk een beetje te vreemd uit.

k heb bijvoorbeeld even firefox geinstalleerd en heb de mozilla site openstaan, de letters in de banner "mozilla europe" zijn helemaal begeven van rode puntjes.. terwijl de "de browser die alles kan" tekst een stuk minder is...

edit: t word nu ook flink erger.... :(

edit: het is weg.... :?

[ Voor 6% gewijzigd door Reloader op 15-12-2008 13:20 ]

• Reloader
het is weer terug :( toch maar acer bellen morgen :(

het is dus ook flink erger geworden, alles wat wit is zitten rode plekjes in / rond precies waar het wit een andere kleur krijgt..

het Tweakers logo zit vol met groene ruis en het knippert als een gek...

[ Voor 66% gewijzigd door Reloader op 15-12-2008 22:10 ]

• Bakkertjuhh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03-2024
Reloader, aangezien het weleens weg is, kan het dan niet de connector naar je scherm zijn? Ik weet niet hoe ver je wil gaan in het zelf schroeven, maar ik denk dat die connectie schoonmaken een positief effect zal hebben.

Succes!

• Reloader
done ...toen is het zo'n 20 minuten weggeweest en nu is het erweer.. vermoed kabelbreuk ofzo

acer gebeld.. 400 euro... dus, ik ga wel sparen voor een nieuwe laptop :)
Pagina: 1