Toon posts:

Data gebruiken in het buitenland - Welke provider?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vertrek op het einde van de week naar Oostenrijk en Frankrijk voor een tweetal weken. Aangezien ik toch op de hoogte wil blijven van hetgeen zich in de wereld afspeelt zou ik graag een goedkope oplossing vinden om op het Internet te geraken in het buitenland...

Kan iemand mij zeggen wat de goedkoopste provider is (pre-paid) om in het buitenland op je mobieltje op het internet te surfen? Ik heb een iPhone (1ste generatie), dus 3G is niet nodig. Met gewoon GPRS ben ik al meer dan blij genoeg. Ik ga er namelijk niet heel de tijd zitten surfen, het is gewoon om occasioneel eens mijn email te controleren en een aantal websites te bezoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan moet je een tmobile prepaid nemen, voor 5euro kan je 1 hele dag onbeperkt internetten, na 10mb word je snelheid wel minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kijk even op http://maps.fon.com/ of je verblijfplaats erbij staat.
Zo heb ik in amerika behoorlijk wat gratis gesurft :P

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

Voor surfen met je laptop in het buitenland is Fon inderdaad een uitkomst.
Echter ben je dan toch aan de locatie van de vele hotspots gebonden, dus echt helemaal mobiel is dit niet.

In Belgie kan ik base prepaid aanraden. 2,50 per MB, maar er zijn voordeelbundels:
voor 5 euro mag je 10MB gebruiken in 30 dagen,
voor 10 euro mag je 200MB gebruiken in 30 dagen.
Let op: het Base netwerk is EDGE. Dit houdt effektief een maximale snelheid in van pakweg 200kbit zowel up als down. Is dus wat trager dan UMTS en veel trager dan HSDPA, maar ruim voldoende voor het normale mobiel surfen op je mobieltje.

In Duitsland heeft de supermarktketen Plus de zogeheten Plus-kom simkaartjes. Mobiel internetten kost dan 24 cent per MB, het netwerk van E-plus word gebruikt.

Voor andere Europese landen zijn er twee opties:
- Nederlandse T-mobile prepaid. Kost je maximaal 5 Euro per dag, maar na 10MB wordt je snelheid onwerkbaar laag: 16kbit. Dan kun je eigenlijk alleen nog wappen, de mobiele html / imode / iphone sites zijn al te zwaar..
- Het belgische Base heeft in de meeste Europese landen met een provider een deal gesloten dat je daar voor 2,50 per MB kan surfen, hetzelfde tarief als in Belgie zelf dus. Op de andere netwerken in Europa betaal je dan 3,50 per MB. Merk op dat de voordeelbundels die je in belgie zelf kunt gebruiken, buiten belgie niet gebruikt kunnen worden!!

Zelf ben ik voor Zwitserland nog op zoek naar een oplossing voor medio Januari... Heb al wel een t-mobile nl simmetje maar ik verstook per dag normaal gezien gemiddeld 30 MB met uitschieters tot 50MB en die t-mobile wordt dus nogal onwerkbaar na 10MB.. En aan meer dan een euro of 10 per dag wil ik ook niet. Vind de datatarieven bij de verschillende Zwitserse providers torenhoog, helemaal bij prepaid, dus als iemand nog tips heeft: graag!!

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Verwijderd

16kbits is inderdaad super traag, maar als je een simpele java telefoon hebt met opera mini, is het denk ik nog wel tedoen, als je bv via operamini naar gmail gaat is het maar 2kb, en de mobiel site van nu.nl is ook niet zo groot, je zou ook nog de plaatjes kunnen uitdoen. Ik was vorige week in het buitenland en heb er dus gebruik van gemaak en was er best tevreden over, maar het ligt er aan op welke sites je surft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

knakworst

Get more sats!

Ik ben al een paar dagen druk aan het downloaden met t-mobile in het buitenland (> 30 MB per dag). Ik zie bij My T-mobile dat er netjes 5 euro wordt afgeschreven, maar ondanks dat ik allang door de limiet van 10 MB heen ben blijft de snelheid HSDPA hier op Orange Frankrijk _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 22:45
Heeft iemand misschien ook ideeën voor oplossingen buiten Europa?
Let's say for example Zuid Afrika?

Ik weet dat er een aardig netwerk is, wat in ieder geval je in staat zou moeten stellen om 1x per dag e-mail op te halen, maar ik begreep van T-Mobile al dat een standaard PIT abonnement 'enige' extra kosten zou hebben (in het bereik van zo'n 15 euro per MB ofzo).... 8)7

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-10 10:30
Ik zit met dezelfde vraag, maar dan wil ik op mijn mobiel kunnen internetten in maleisie.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik ga binnenkort een nieuw abbo nemen, dus kan wisselen van provider.

Ik zat me ook af te vragen of het mogelijk is om een prepaid te kopen in maleisie, en daar dan mee te internetten. Heb daar een beetje op zitten googlen, maar vind vooral dingen over internet zelf :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Hier zie je een lijstje telco's: http://www.mycen.com.my/malaysia/telco.html
Staat vast wel info over prepaid bij als je op de sites van de telco's kijkt.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:25
Heeft iemand een advies voor prepaid UMTS/EDGE/HSDPA in België? Zit er binnenkort waarschijnlijk een paar dagen en heb een internet verbinding nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

zeef schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 17:47:
Heeft iemand een advies voor prepaid UMTS/EDGE/HSDPA in België? Zit er binnenkort waarschijnlijk een paar dagen en heb een internet verbinding nodig :)
Voor belgië gebruik ik Base. Als prepaid sim-only verkrijgbaar bij de base winkel en phonehouse etc.
Natuurlijk ook in combinatie met een gsm, maar ik neem aan dat je die al hebt?

enfin, door het toestel telefonisch te activeren via het nummer in de handleiding (kan zowel in het Nederlands als in het Frans) kun je na een uurtje gebruik maken van de diensten.

Standaard is het niet echt concurrerend, maar de WAP200MB commando sms'en naar 1912 geeft je voor maximaal 30 dagen een tegoed van 200MB (totaal). Dit kost 10 Euro.
Snelheid van het Base netwerk is EDGE, dus niet al te rap, maar voldoende voor het mobiele werk.
De afwikkelling van grote bestanden is natuurlijk het handigst via een lokale WiFi hotspot.
Kijk eventueel eens naar Fon, zodat je dit legaal kunt doen wereldwijd.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik zit in een hotel en daar betaal je iets van 20 euro per dag voor WiFi toegang :X Dus ik heb geen probleem met 50€ voor een hele week bij wijze van spreken :) Gebruik mijn Globesurfer III voor verbinding en die moet EDGE aankunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Wanneer je als betalende klant (oftewel hotelgast) aan de balie komt voor toegangskaart voor het WiFi, dan kunnen ze nogal eens een voordelig tarief rekenen of je alsnog de toegang (-kaart) gratis verlenen.
Zeker even naar informeren dus bij aankomst!!

Verder, bij Base kun je gewoon telkens opnieuw 200MB bij-boeken als je dat wilt, ook nog tijdens de huidige periode. Wellicht handig om op je systeem een tooltje te zetten als dumeter of bwmeter oid, met een alert op datagebruik. Kom je namelijk over de 200MB grens, dan teert je beltegoed met een rotvaart in. Dit moet je dus voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
En is BASE de enige die die service heeft? Wifi toegang gaat geheel buiten het hotel om,je moet via een paysite met je creditcard toegang kopen bij een of andere providerboer :X

[ Voor 25% gewijzigd door zeef op 15-07-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Base is, toen ik het een jaar geleden allemaal heb uitgezocht voor de diverse providers in België, verweg de goedkoopste.
Ook is het de eenvoudigste provider om als buitenlander aan een prepaid kaart te komen en deze geactiveerd te krijgen.

Wat betreft WiFi, ondanks dat dit via een externe partij gebeurt, zijn er vaak 'kraskaarten' te koop aan de receptie van het hotel. En kun je dus nogal eens een voordeligere deal sluiten als je in het hotel overnacht.

Pagina: 1