Play.com bestelling in euro's of ponden?

Pagina: 1
Acties:

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Normaal als ik bij play.com iets bestel, dan bestel ik altijd het product in euro's. (Kromme zin, maar ik neem aan wel te begrijpen.) Nu las ik laatst iets over het feit dat de pond zo aan het kelderen is, en je dus relatief goedkoop spullen via play kunt bestellen. Gisteren ging ik daar kijken, en het verschilde nogal of ik iets kocht in pond of in euro:

Bijvoorbeeld een dvd van £9.99, zou volgens een normale omrekenkoers (maandag 15 december) 11.1508 EUR moeten zijn. Als ik bij play echter kijk naar de prijzen in euro, dan kost de dvd 13.99. Dan betekent dat je 1.75 euro meer kwijt bent dan bij een bestelling in pond.

Weet iemand of je bij play ook als buitenlander in pond kunt bestellen, waardoor je dus een gunstigere prijs krijgt? Of krijg je automatisch het bedrag in euro's?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Hun omrekenkoers niet echt "eerlijk"
Bij Play.com betaal je geen verzendkosten. Op zn manier proberen ze wat extra's te verdienen.

Volgens mij is het niet mogelijk om in ponden te betalen.
Tevens is het niet mogelijk om electronica ed. te kopen bij Play.com

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:07

Polycom

Poes van goud

Met een Engelse bankrekening kan je bij play.com in ponden betalen. :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Met paypal kan je gebruik maken van de huidige wisselkoers.
Gewoon betaling doen via Paypal, paypal rekent het om en betaalt ponden aan de winkelier. Lijkt mij een goeie actie iig...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

McKaamos schreef op maandag 15 december 2008 @ 08:48:
Gewoon betaling doen via Paypal, paypal rekent het om en betaalt ponden aan de winkelier. Lijkt mij een goeie actie iig...
Volgens mij kan je niet met paypal betalen bij play.com, ze zeggen expliciet dat je de euro moet kiezen als je naar een non-uk adres wil laten versturen, dus als je met paypal kan betalen zal je alsnog het bedrag in euro's moeten afrekenen. Weg voordeel

Elect a clown, expect a circus.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-01 13:21
kan je uberhaupt met paypal betalen daar?

ik moet bij registratie kosten wat kost een creditcard opgeven..?

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 06:29

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Vroeger kon je nog in ponden betalen, maar op een gegeven moment hebben ze die truc bij play geblokkeerd. Dus, helaas. Maar in euro's zijn ze vaak ook nog behoorlijk goedkoop.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

=> SF

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Je kon er vroeger inderdaad met ponden betalen, waardoor niet Britse mensen goedkoop spulletjes konden kopen. Maar dat hebben ze later aangepast, buiten UK is betalen in Euro. Dat hebben ze gedaan zodat ze nog steeds konden zeggen dat ze 'free shipping' hebben, terwijl ze dat stiekem dus wel vragen. En nee, je kunt er niet met paypal betalen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Maar dan nog, play.com is best goedkoop

Verwijderd

Hmm.. Misschien dat ze bij ergere dalingen hun euro-prijzen nog wat laten zakken, maar dan nog.. Play is goedkoop, vraagt geen verzendkosten (hooguit indirect) en er komen geen douanekosten o.i.d. overheen, dus wat dat betreft mag je toch niet zeuren om € 1,75..

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Persoonlijk vind ik het niet netjes van Play, de wisselkoers die ze rekening klopt van geen meter. Aan de andere kant van het verhaal, ik koop nooit iets bij play zonder dat ik weet wat het zelfde product bij bijvoorbeeld cd-wow, of via ebay kost. Aan het einde van het verhaal koop je toch waar ze de scherpste prijzen hanteren.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:16
Play.com is misschien goedkoop; maar het is altijd maar de vraag of je pakketje uberhaupt aankomt. Dus als je ff twee maanden kunt wachten kun je er gerust bestellen, anders zou ik het achterwege laten.

Voor mij nu ook de laatste keer geweest. Bestel je kerstcadeau's ruim op tijd; zit je zometeen met kerst zonder omdat slechts 1 op de 5 aankomt van hun.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:20
Phusebox schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:52:
Play.com is misschien goedkoop; maar het is altijd maar de vraag of je pakketje uberhaupt aankomt. Dus als je ff twee maanden kunt wachten kun je er gerust bestellen, anders zou ik het achterwege laten.

Voor mij nu ook de laatste keer geweest. Bestel je kerstcadeau's ruim op tijd; zit je zometeen met kerst zonder omdat slechts 1 op de 5 aankomt van hun.
Ik heb hier al veel klachten gelezen over Play maar ik mag niet klagen. In de laatse 2 weken heb ik 'r een game en de Sony headset besteld en die waren beiden op 4 of 5 dagen binnen. Nu woon ik wel in Belgie, maar dat zal het verschil wel niet maken denk ik.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik heb toch echt andere ervaringen, ongeveer 20x wat besteld en de laatste artikelen waren zeker binnen 2 weken binnen.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Marc P schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:47:
Persoonlijk vind ik het niet netjes van Play, de wisselkoers die ze rekening klopt van geen meter.
Nou, hun verzendkosten naar buiten Engeland zullen ook hoger zijn. Niet geheel vreemd dat ze daar wat van terug willen zien toch?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Ik heb ook wel goede ervaringen met Play.. De levertijd is niet zo lang over het algemeen.. Ergens rond een weekje, twee weken.. Voor een pakketje dat uit het buitenland moet komen, vind ik dat nogal meevallen..

Natuurlijk is het goed om te gaan vergelijken wat een product kost bij webshop A en bij Play.. Enige punt is wel dat Play geen (extra) verzendkosten berekend.. Daar schieten de prijzen van de anderen vaak de lucht in.. Dan kost een shirtje bijv 10 dollar en de verzendkosten zijn 30 ;)

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
bombadil schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:59:
[...]
Nou, hun verzendkosten naar buiten Engeland zullen ook hoger zijn. Niet geheel vreemd dat ze daar wat van terug willen zien toch?
Het vreemde is dat play dit tot voor kort niet deed. Ook toen was het duurder voor ze om naar Nederland te verzenden. Maar zoals ik al aangaf, ik ga alle opties netjes af voordat ik een bestelling doe cd's en blu rays koop ik puur op prijs.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb ook een keer een PS3 spel zien staan voor 30 pond, dat omgerekend werd naar 45 euro.
Ook Band of Brothers Blu-ray staat voor 35 pond, of 48 euro. Dat scheelt toch al 9 euro met de huidige koers.

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 16:12

Jan Laros

Aerschtuner

Ik heb er ook wat besteld en zie bij de status van mijn order staan:
STATUS

Posted: 14/12/2008
Wat kan ik hier uit afleiden? Ik heb nog geen mail gekregen dat het spul verstuurd is.

Edit: Een klikje verder brengt uitkomst:
Your item may still be on its way to you!

Our records show that the item you selected was dispatched on 14/12/2008.
Wel tof dat ze ook op zondag dispatchen.....

[ Voor 35% gewijzigd door Jan Laros op 16-12-2008 12:09 ]

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:38:
Ik heb ook wel goede ervaringen met Play.. De levertijd is niet zo lang over het algemeen.. Ergens rond een weekje, twee weken.. Voor een pakketje dat uit het buitenland moet komen, vind ik dat nogal meevallen..

Natuurlijk is het goed om te gaan vergelijken wat een product kost bij webshop A en bij Play.. Enige punt is wel dat Play geen (extra) verzendkosten berekend.. Daar schieten de prijzen van de anderen vaak de lucht in.. Dan kost een shirtje bijv 10 dollar en de verzendkosten zijn 30 ;)
Inderdaad, ik heb deze week 4 blu-rays binnen gekregen die dan weer goedkoper waren op
Amazon UK ipv van bij Play. En LBP was dan weer zeer goedkoop op ShopTo.net. Dus vergelijken is de boodschap. :+

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Jan Laros schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:07:
Ik heb er ook wat besteld en zie bij de status van mijn order staan:

[...]

Wat kan ik hier uit afleiden? Ik heb nog geen mail gekregen dat het spul verstuurd is.

Edit: Een klikje verder brengt uitkomst:

[...]

Wel tof dat ze ook op zondag dispatchen.....
Mailtje komt meestal later

• Chester
  • Niet online
play.com mag dan wel goedkoop zijn na het omzetten naar Euro, maar amazon.co.uk is net zo goedkoop, en je hebt je bestellingen ontvangen binnen een paar dagen na verzending ipv paar weken.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-01 21:54

Apache

amateur software devver

botech schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 09:57:
[...]

Ik heb hier al veel klachten gelezen over Play maar ik mag niet klagen. In de laatse 2 weken heb ik 'r een game en de Sony headset besteld en die waren beiden op 4 of 5 dagen binnen. Nu woon ik wel in Belgie, maar dat zal het verschil wel niet maken denk ik.
Ik woon ook in Belgie, ook steeds supersnelle levering van play.com, kan ook niet klagen, denk dat er wel degelijk een verschil is met Nederland, want het aantal klachten dat ik daarover zie is toch wel aardig hoog.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mijn bestellingen van play.com naar Belgie zijn er ook altijd vrij snel (na 3-6 dagen).

Verwijderd

...omdat slechts 1 op de 5 aankomt van hun.
Ik weet niet wat ik dan fout doe maar ik heb in de laatste anderhalf jaar voor ongeveer 2500 euro aan CDs, spellen, boeken en DVDs gekocht bij play.com. Tot nu toe is fout gegaan:
- Far Cry 2 had vier weken nodig om aan te komen. Normale levertijd artikelenn is 1 tot 2 weken. (In Duitsland)
- Ik heb een keer ongeveer 20 CDs besteld, en mijn CD "Amon Amarth - Twilight of the Thunder God" is in de post gemuteerd tot een cd van Unkle Bob. Terugsturen van de CD kostte 6 euro, en die ben je gewoon kwijt. Wel m'n A.A. CD alsnog gekregen, natuurlijk, maar toch sneu van die 6 pleurie. Achteraf schijnt het wel mogelijk te zijn op hun kosten terug te sturen als pakketpost maar dan moet het pakketje minimaal grootte X hebben, een schoenendoos ofzo.

Zelfs als ik 70 CDs in één keer bestel gaat er niets fout. Dus ik weet niet hoor, maar ik denk dat "1 op de 5 dingen komt maar aan" statement schromelijk overdreven is.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Phusebox heeft onlangs wat slechte ervaringen met play.com en zal geen topic ongemoeid laten om z'n ongenoegen te uiten. Ondanks dat het vervelend is dat het niet aankomt lijkt het me niet netjes om dan maar gelijk het hele bedrijf af te branden. Wie zegt namelijk dat het aan Play ligt? Heeft hij daar bewijs van?

Ik heb het ook wel een aantal keren gehad. Allemaal netjes opgelost door Play

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Ik ben van play.com naar play-asia.com overgeschakeld, en voor pc-games enzo denk ik dat ze zelfs geodkoper zijn dan play.com. Ik moet er wel bij zeggen dat je even op je pakje mag wachten (bij mij 10 dagen), maar je krijgt vaak coupons :P.
Ik wou play.com gebruiken, maar hij gaf altijd een error bij CC-gegevens (account declined), terwijl die overal werken. Weet iemand een specifiek veld om op te letten? Voor als ik ooit nog eens bij play.com zou bestellen...

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-01 13:43
Naar ik mij herinner verwacht play.com naast een eind-datum voor de CC, ook een begin-datum. (Wat hier in Europa/Belgie/Nederland niet van toepassing is)

Ik heb hen toen een mail gestuurd met mijn CC aanvraag en het was in orde.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10
De einddatum op je CC is precies 2 jaar na je begindatum, dus je had ook gewoon even jaar -2 kunnen doen? ;) Althans, dat heb ik gedaan en dat werkte gewoon.

[ Voor 21% gewijzigd door Hahn op 17-12-2008 15:05 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Ah, ok :D Ik heb ze proberen te bellen, maar 2 keer kreeg ik te horen "dat de dienst momenteel niet beschikbaar is", heb het toen maar opgegeven.

• Chester
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 17 december 2008 @ 15:05:
De einddatum op je CC is precies 2 jaar na je begindatum, dus je had ook gewoon even jaar -2 kunnen doen? ;) Althans, dat heb ik gedaan en dat werkte gewoon.
Bij mij 5 jaar ;)
Je kunt ook gewoon naar je eerste CC rekeningafschriften kijken voor de datum.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10
Ja, ik bedacht me net dat ik een CC van de Postbank heb en dat is zo'n studentending, dus die zal wel korter geldig zijn dan een echte echte :P

The devil is in the details.

• M a r c o
  • Niet online
Als de begindatum niet van toepassing is, (zoals bij de meesten van ons)
Dan kun je dat veld gewoon leeg laten.
Dat werkt bij mij in ieder geval altijd (ook bij play.com)

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:02

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:18:
Terugsturen van de CD kostte 6 euro, en die ben je gewoon kwijt. Wel m'n A.A. CD alsnog gekregen, natuurlijk, maar toch sneu van die 6 pleurie. Achteraf schijnt het wel mogelijk te zijn op hun kosten terug te sturen als pakketpost maar dan moet het pakketje minimaal grootte X hebben, een schoenendoos ofzo.
Er is bij mij 1 keer iets niet aangekomen, en 2 keer is er iets defect aangekomen (CD/DVD hoesje kapot, de CD/DVD zelf niet eens). Die niet-aangekomen zending hebben ze gewoon opnieuw verstuurd, die andere twee ook. En ja ik was wat geld kwijt voor het terugsturen, maar ook daarvan kreeg ik tussen de 2 en 3 euro terug.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Ik moet toegeven dat ik alleen goede ervaringen heb met Play :) Gisteren is onze American Dad 1-3 aangekomen in goede conditie :) En nu is het wachten alleen nog op Family guy 7 :P

Soms duurt het inderdaad wel even voor je het pakketje binnen hebt, maar bij ons is dit nooit meer geweest dan een dag of 10 (twee weken max?)..

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:16
Gunner schreef op woensdag 17 december 2008 @ 14:22:
Phusebox heeft onlangs wat slechte ervaringen met play.com en zal geen topic ongemoeid laten om z'n ongenoegen te uiten. Ondanks dat het vervelend is dat het niet aankomt lijkt het me niet netjes om dan maar gelijk het hele bedrijf af te branden. Wie zegt namelijk dat het aan Play ligt? Heeft hij daar bewijs van?

Ik heb het ook wel een aantal keren gehad. Allemaal netjes opgelost door Play
Nja goed, hoeft niet perse aan Play.com te liggen maar ebay bestellingen en andere bestelling uit de USA bijvoorbeeld komen wel gewoon altijd aan.

*snif* ik wil mijn special edition blurays voor de kerst... kan helaas pas 2e kerstdag mijn claim indienen.

Andere claim voor wat dvd's kan ik morgen indienen... En ga maar eens aangifte doen bij de politie van diefstal want TNT doet niks met mijn klachten.

[ Voor 56% gewijzigd door Phusebox op 18-12-2008 10:44 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:30

-d-

Phusebox schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:34:
[...]

Nja goed, hoeft niet perse aan Play.com te liggen maar ebay bestellingen en andere bestelling uit de USA bijvoorbeeld komen wel gewoon altijd aan.

*snif* ik wil mijn special edition blurays voor de kerst... kan helaas pas 2e kerstdag mijn claim indienen.

Andere claim voor wat dvd's kan ik morgen indienen... En ga maar eens aangifte doen bij de politie van diefstal want TNT doet niks met mijn klachten.
Het hoeft niet TNT te zijn die de bezorging doet, bij mij is het afwisselend TNT en Selektvracht. Bij TNT gaat het bij mij altijd goed, Selektvracht duurt weken langer.

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03:11
Phusebox schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:34:
[...]

Ik heb een keer een week nadat ik een claim kon indienen mijn bestelling alsnog ontvangen van play.com. Ik had de claim ingediend, echter was te lui om het formulier wat ze van mij vroegen per post op te sturen. Weekje ofzo later kreeg ik dus alsnog mijn bestelling binnen en nee, het was niet opnieuw verstuurd. In totaal dus 4 tot 5 weken geduurd.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Met de lage koers van de Pond zie je maar weer hoe je genept wordt door Play.

Deal of the Day is vandaag de complete serie Friends voor 50GBP. Play rekent dit om naar 62,99 euro (!) en als je dat ding in je basket doet is het opeens 69.99 euro (!!) 7(8)7

De verzending betaal je dus inderdaad dubbel en dwars zelf.

[ Voor 22% gewijzigd door Gunner op 19-12-2008 13:24 ]

Verwijderd

Iik wou dat toch niet genept noemen? je moet gewoon de prijs naar pleuries omschakelen als je gaat shoppen, omdat je weet dat je sowieso niet in ponden gaat betalen. Als je gewoond eprijs in euro's bekijkt is er niets loos en hee, dan merk je ineens dat het nog altijd goedkoper is als bij de buren. Als jij je genept voelt ga je lekker 69.99 bij bol.com betalen en dan alsnog merken dat je 4 euro transport kosten moet betalen.
En wee je gebeente als bij bol.com meer dan zes artiekelen ineens besteld worden, dan krijg je een mailtje dat je order gecancelled is omdat de bezorgkosten te hoog zijn op die order en dat je die in delen moet bestellen, á 9 euro bezorging per order, max 4 artikelen per order. Dát is pas de boel neppen.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Gunner schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:23:
Met de lage koers van de Pond zie je maar weer hoe je genept wordt door Play.

Deal of the Day is vandaag de complete serie Friends voor 50GBP. Play rekent dit om naar 62,99 euro (!) en als je dat ding in je basket doet is het opeens 69.99 euro (!!) 7(8)7

De verzending betaal je dus inderdaad dubbel en dwars zelf.
Als je omschakeld maakt hij er meteen 69.99 van

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:51:
...Als jij je genept voelt ga je lekker 69.99 bij bol.com betalen en dan alsnog merken dat je 4 euro transport kosten moet betalen.
En wee je gebeente als bij bol.com meer dan zes artiekelen ineens besteld worden, dan krijg je een mailtje dat je order gecancelled is omdat de bezorgkosten te hoog zijn op die order en dat je die in delen moet bestellen, á 9 euro bezorging per order, max 4 artikelen per order. Dát is pas de boel neppen.
WTF heb jij het over?
Ik heb nog nooit meer dan 1,95 betaald aan verzendkosten bij bol.com.
Vorige week nog 3 grote bordspellen besteld. Zijn gewoon geleverd voor 1,95 in een grote doos.

btw, 70 euro voor die box is nog altijd weinig geld.
Ik heb volgens mij nog 180 euro betaald. Dat was toen nog de central perk box (die hele grote)

[ Voor 9% gewijzigd door M a r c o op 19-12-2008 15:05 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

M a r c o schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:03:
Ik heb volgens mij nog 180 euro betaald. Dat was toen nog de central perk box (die hele grote)
Ik heb 60 euro per seizoen betaald, toen elk seizoen net nieuw was :')

0wned.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Sorry voor het kickje, maar ik heb me nou toch iets ongelooflijk belachelijks bij play.com.

Echt een extreem prijsverschil; ik heb in mijn mandje;
- Haze
- Soul calibur
- Little big planet
- 2x dualshock3 controllers

Samen 122,95 pond. Dit is op dit moment omgerekend €131. Ik wil in ponden betalen, krijg ik gezever dat ik het op euro's moet zetten. Naja, oke, ik zet hem op euro. En mijn mond viel wijd open; € 172,45 8)7

Ofwel; je wordt voor ruim € 40 genept :(

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Bartjuh schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 01:04:
Sorry voor het kickje, maar ik heb me nou toch iets ongelooflijk belachelijks bij play.com.

- Haze
- Soul calibur
- Little big planet

Samen 122,95 pond. Dit is op dit moment omgerekend €131. Ik wil in ponden betalen, krijg ik gezever dat ik het op euro's moet zetten. Naja, oke, ik zet hem op euro. En mijn mond viel wijd open; € 172,45 8)7

There is no such thing as free shipping ;)

Verwijderd

Ik denk dat de grote vraag hier is of de wisselkoersen wel worden doorgevoerd? Zijn de prijzen een beetje actueel? De pond staat momenteel idioot laag t.o.v. eurootjes.. Nogal logisch dat ze bij Play (of elke ander) even wachten met dat doorvoeren..

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 09:43:
Ik denk dat de grote vraag hier is of de wisselkoersen wel worden doorgevoerd? Zijn de prijzen een beetje actueel? De pond staat momenteel idioot laag t.o.v. eurootjes.. Nogal logisch dat ze bij Play (of elke ander) even wachten met dat doorvoeren..
Laat me dan gewoon in ponden betalen denk ik dan... en eventueel extra verzondkosten voor internationele verzendkosten.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Bartjuh schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 01:04:

- Haze
- Soul calibur
- Little big planet

Koop diezelfde zooi in een andere wikel en kijk hoeveel je betaald, is play goedkoper, dan heb je bij play een goeie deal, is play duurder dan ga je gewoon naar die ander..0

Ik heb ook al redelijk wat cd's bij play gekocht en ik heb nog nooit klachten gehad.

You don't need eyes to see, you need vision

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:09
Heeft er iemand eigenlijk ooit contact opgenomen met play.com ? Misschien dat ze niet door hebben dat het ondertussen zo veel verschilt met de huidige wisselkoers, en dat ze het wel voor een deel willen aanpassen.

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 00:28

JaWa

zie hier een icon

ik zat vandaag ook te kijken op UK sites vanwege de voordelige koers. Play.com hanteert 1.40 (vergeleken met de huidige koers van 1.04) volgens mij kan je beter uitwijken naar amazon.co.uk.

Het is in ieder geval wel tijd voor een mailtje naar play.

-update- geen email adres beschikbaar maar wel een 24/7 customer support (pluspuntje)

Ze hebben al een tijd hun GBP/EUR koers niet veranderd en de telefonist kon me uiteraard ook niet informeren of ze dat zouden doen.

[ Voor 30% gewijzigd door JaWa op 03-01-2009 01:07 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:57
Natuurlijk hebben ze dat wel door. Zolang ze nog kunnen concurreren hiermee zullen ze dat ook blijven doen. Het voordeel word alleen maar groter voor hen en de prijzen zijn op zich niet slecht tov bijvoorbeeld de prijzen in Nederland.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Vind je? Ik kijk per definitie niet meer naar play.com toen ik er achter kwam dat de conversie zo beroerd was. Ik ga automatisch naar amazon.co.uk.

De prijzen op play.com zijn misschien nog wel goedkoper dan in Nederland, maar zijn vaak niet goedkoper dan Amazon.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• M a r c o
  • Niet online
Burnout Paradise (PS3) is ook een leuk voorbeeld.
20 pond = 36 euro.

Verwijderd

Het nadeel aan amazon vind ik de onduidelijke site.. Nou, echt onduidelijk misschien ook niet, maar hij komt op mij zo ontzettend chaotisch over.. Ook een beetje nadelig is dat er nergens een sizechart te vinden is van UK maten naar EU maten of andersom..

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Misschien dat jullie eens verder moeten kijken dan je neus lang is. Natuurlijk doet Play raar met de omrekenkoers, maar je moet het totaalplaatje vergelijken. Bij superaanbiedingen is het vaak nog steeds goedkoop.

[ Voor 14% gewijzigd door Gunner op 05-01-2009 12:07 ]

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06-2025

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Als play.com 'minder angename' omreken koersen hanteerd, dan ga je toch kijken bij cd-wow.com of amazon.co.uk...

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja, maar het kan dan vaak nog dat Play alsnog goedkoper is. Vandaar dat je moet kijken naar het totaalplaatje niet alleen naar de minder gunstige omwisselkoers.

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05-2025
Motrax schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:28:
Vind je? Ik kijk per definitie niet meer naar play.com toen ik er achter kwam dat de conversie zo beroerd was. Ik ga automatisch naar amazon.co.uk.

De prijzen op play.com zijn misschien nog wel goedkoper dan in Nederland, maar zijn vaak niet goedkoper dan Amazon.
Mijn ervaring is dat de ene keer amazon.com dan weer amazon.co.uk maar ook soms play.com goedkoper is. Wanneer ik een cd wil hebben kijk ik altijd bij alle 3 wat de prijs is.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-01 20:21

Brons

Fail!

McKaamos schreef op maandag 15 december 2008 @ 08:48:
Buiten dat dit niet kan kan je waarschijnlijk beter gewoon in euro's betalen aan Play. PayPal rekent een erg slechte wisselkoers.

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05-2025
Ik zag toevallig vandaag dat een hoop cd's die eerst 4.49 waren, nu opeens nog maar 3.99 kosten. Weet niet of andere producten ook opeens in prijs zijn gedaald? Heb hier geen vergelijkingsmateriaal verder.
Pagina: 1