Toon posts:

Slot1 adapter -> flip-chip met Vcore reg.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wil mij zeer goed werkende ChainTech Mobotje (6BTM) met 440BX chipset klaarstomen voor een tijdelijke upgrade naar een Cuppermine P3 of Celeron. Mijn MoBo kan 8,5 x klokspeed aan (standaard 100Mhz, met overklokken in stappen)
Alleen, kan ik het Vcore niet verlagen. (1,5V?) Daarom ben ik op zoek naar een Slot1-> PPGA/F-PGA converter MET VCore regelator (dipswitchen ?) Deze zijn in US wel te koop, maar zijn ze ergens in Nederland te krijgen ?

Ronald

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:22

Beaves

Usque ad Finem

Natuurlijk, bij oc-shop.nl is de MSI master te koop, dat is samen met de Asus de beste converter. De Asus is te koop bij Mycom voor 40 piek geloof ik. Enigste nadeel is wel dat de Asus geen backplate heeft, waardoor hij wat instabieler in de Slot 1 staat.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 februari 2001 14:32 schreef Beaves het volgende:
Natuurlijk, bij oc-shop.nl is de MSI master te koop, dat is samen met de Asus de beste converter.
Ik heb me rot gezocht bij oc-shop.nl. Ik zal er wel overheen kijken, maar kan hem niet vinden...
Ik kijk nog ff bij Mycom
Bedankt alvast.
Ronald

Verwijderd

heb jij een coppermine "proof" 6btm??(if so: u lucky basterd :P ) die msi en asus kunnen je wel core spanning in stellen maar hebben geen voltageragulator.. soltech(ofzo) zou dat wel hebben

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 februari 2001 16:16 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
heb jij een coppermine "proof" 6btm??(
Nee, geen Cu-Mine proof, daarom zoek ik een adapter waarop ik de spanning kan instellen (naar bv 1,5 V)

Ronald

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels ben ik er achter dat onder andere de Abit Slotket!!! het kan.
Maar ja, nog geen online winkel tegengekomen die dat ding verkoopt in Nederland....

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Ja, de Soltek SL-02A++ heeft voltageregulators met 32 mogelijkheden.

Is alleen heel kort op de markt geweest, en daarna is een andere converter op de markt gekomen zonder die voltage gebeuren.

Mocht je er eentje willen hebben, ik heb er nog eentje over. ;)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Vidra

Vidra

Vragen?

Soltek ondersteund voltages van 1.30 V tot/met 3.50 in stapje van 0.05 volt

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Ik heb me ook rot gezocht naar zo'n Soltek slotket. Dat is de enige met een voltage-regulator. Is nergens te krijgen!
Ik heb nu een Asus adapter met een Celly 600, maar die wordt door mijn mobo alleen gezien als ik op de adapter minimaal 1,8V instel, want lager kan het mobo niet leveren.
Geen probleem, want de Celly draait standaard op 1,7V (cC0 stepping), dus die 1,8 is alleen maar handig voor het OC-en!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Soltek ondersteund voltages van 1.30 V tot/met 3.50 in stapjes van 0.05 volt. :)

Ik heb hem gekocht vanwege een Dual ASUS BX (ASUS P2B-DS) bord maar werd enkel (ASUS P2B-S)

Tja, ik kan er dus nog eentje leveren :9~

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 01:30
Op zaterdag 24 februari 2001 22:45 schreef Vidra het volgende:
Ja, de Soltek SL-02A++ heeft voltageregulators met 32 mogelijkheden.

Is alleen heel kort op de markt geweest, en daarna is een andere converter op de markt gekomen zonder die voltage gebeuren.

Mocht je er eentje willen hebben, ik heb er nog eentje over. ;)
Hmm eidelijk iets wat in Assen WEL goed te krijgen is, die soltek sl-o2a++ kost hier 31,25, en de abit slotket !!! kost 31,50, en ja allemaal op vooraad!!, hoewel er bij die soltec wel bijstaat:"the setting of voltage(from1.30through1.75) must depend on the pmw chipset in the mainboard

Maar maandag is mijn p3 850 er en kan ik eindelijk mijn alpha 6035 met ystech-fan uitproberen en die soltek converterboardje alsmede mijn copper spacer!! op naar de + 1ghz >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 01:32 schreef psygho het volgende:

[..]

hoewel er bij die soltec wel bijstaat:"the setting of voltage(from1.30through1.75) must depend on the pmw chipset in the mainboard
Dat bedoel ik nou: Mijn CT Mobo kan waarschijnlijk niet tot 1,5 V gaan. Ik dacht dat het als volgt werkt: Op de jumpers/dipswitch van je converter stel je de gewenste Vcore in, die vervolgens door het MoBo wordt verzorgd. Omdat mijn MoBo wel Celeron slot1 accepteert (1,8 V?) ben ik dus gelimiteerd aan Celeron Cu_mine 1.7V@1.8V ???

Ronald

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op zondag 25 februari 2001 01:32 schreef psygho het volgende:

[..]

hoewel er bij die soltec wel bijstaat:"the setting of voltage(from1.30through1.75) must depend on the pmw chipset in the mainboard

Bij de Soltek SL-02D staat:

Built-in independent PWM circuit that provides proper Vcore for processor
32 CPU Vcore settings by jumper (from 1.3V to 3.5V)

Maar deze versie ben ik nog niet tegengekomen.
Zoiets zoek ik dus.
Tot nu toe zijn Powerleap en Soltek dus de enige die me verder kunnen helpen ?

Ronald

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 08:59
Die slotket dingen zijn volgens mij wel steeds moeilijker te krijgen. Was laatst bij Mycom E'hoven en ze hadden die Asus dingen niet meer en kregen ze ook niet meer binnen, evenals in twee andere zaken waar ik geweest ben. Ik heb nog een Abit Slotket gehad, daar zit ook Vcore regeling op, weet alleen niet hoe laag die ging, was helaas kapot ;( Heb toen maar zo'n noname ding erin gepropt, werkt ook maar geen Vcore regeling

Verwijderd

ik zie net op : http://www.soltek.com.tw/English/products/02d.htm op het plaatje dat deze slotket zelf spanning krijgt via een kabel en niet door de slot 1.. ik denk dat we dat nodig hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 februari 2001 00:23 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
ik zie net op : http://www.soltek.com.tw/English/products/02d.htm op het plaatje dat deze slotket zelf spanning krijgt via een kabel en niet door de slot 1.. ik denk dat we dat nodig hebben...
Dat is dus die Soltek waar ik op doelde: Helaas niet te koop in nl. Er loopt overigens nog een rechtaak tegen ze door Powerleap, van wie ze het patent lijken te hebben geschonden.

Ronald

Verwijderd

is die powerleap hier wel te koop?...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 februari 2001 10:49 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
is die powerleap hier wel te koop?...
Nee, te koop in US bij www.powerleap.com
Ik weet alleen niet of daar nog BTW en Invoerrechten bij opgeteld moeten worden.

Ronald

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

kijk es bij Funprice, ik heb daar ongeveer 5 weken geleden een MSI converter gehaald...type MS-6905....voor 40 piek en daar kan ik het voltage dmv jumpers veranderen van 1,5 naar 2,00 volt in stapjes van 0,05.
Heeft als bij komstig aardigheidje OC jumpers voor FSB 66, 100, 133.

greetz
simon

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

deze MSI heeft zelf geen Vcore reg. en als je MB de spanning niet kan leveren, kan de converter dat ook niet....btw de Abit slotket heeft ook geen Vcore-regulator..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 februari 2001 20:01 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
deze MSI heeft zelf geen Vcore reg. en als je MB de spanning niet kan leveren, kan de converter dat ook niet....btw de Abit slotket heeft ook geen Vcore-regulator..
Bedankt voor je aanvulling.
Enige overblijvenden:
1) Powerleap:
www.powerleap.com/PL-iP3/

2) Soltek:
www.soltek.com.tw/English/products/02d.htm

Beiden niet te koop in ons kikkerlandje

Ronald

Verwijderd

met een beetje mazzel moet het met een "gewone" slotket ook lukken... als we 1.8 V kunnen krijgen is dat prima... heb je toch nodig als je gaat oc-en :P

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 01:30
Nou, mijn ouwe p2b-f draait lekker op mijn p3 850 op default voltage!.. ik heb gekeken op www.ctechnet.com/hardware/asus.htm en daar staat ook dat als je board maar tot 1,8 kan die met een beetje koeler geen probleem is. Btw: ANUS :) mailde mij naar het geven van mijn pcb revisie en het serinummer dat mijn bord echt geen 1,65 volt kon leveren en niet die 8,5 mult andersteunde.. op het board jumper je die tot max 8. Maar ik vond het al zo raar, dus toch alles op defaut gezet op mijn soltec ding, en ja hoor keurig 1,65 volt... en mijn p3 loopt ook lekka snel... Dit word ook wel weer beschreven in die bovengenoemde site... Heb hier ook nog een ouwe QDI board liggen met de bx chipset.. die kan zelds tot 1,3 volt!..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

ik heb het vandaag toch maar geprobeert... celly 633 met MSI 6905...op m'n "niet coppermine proof" 6btm.... op 633 krijgt gewoon door het MB 1.7 volt(default)... nu loopt ie stabiel op 950 met 1.85 volt... :P

eehhmm... ontdek net dat ik een H-versie heb(ik dacht dat het een M was)...die dus wel Coppermine-proof is...

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:22

Beaves

Usque ad Finem

van 1,5 naar 2,00 volt in stapjes van 0,05.
nee hoor >:), ze kunnen tot 3,6 volt, alleen zijn die stappen niet beschreven. De mijne bijvoorbeeld loopt nu op 2,05 :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Pagina: 1