2 computer's 1 desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 461 views

• NickM89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-12-2024
een goeie nacht (iedereen).

Ik zit met een kwalijk probleem.
Dat luid als volg.
Ik heb hier 2 computers (en een laptop).
En ik word gek van VNC (de lag die je blijf houwen) en me KVM switch omdat ik dan maar 1 desktop kan zien.
Nu ben ik al een tijdje opzoek naar een soort multidesktop.

Dus 1 desktop voor 2 computers.
dat wanneer ik een applicatie wil launche die aan me vraag op welke computer die gestart moet worden.
en dan ook daad werkelijk op die éne desktop gezien laat worden.

dus voor de duidelijk 1 bureaublad voor 2 computers een soort (tin client verhaal)
en wanneer ik een programma start die dan ook op dat ene bureaublad verschijnt

groetjes Nick
ps. Sorry voor me nederlands.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kijk eens naar Synergy... misschien is dat wat voor je :)

Heeft ook een computer!

• NickM89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-12-2024
dan zou ik twee beeldschermen moeten hebben en geld voor nog een 24inch heb k niet ;(

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:45

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat is je bedoeling hiermee dan? Wil je tegelijkertijd op 2 pc's werken? Dan is een KVM-switch toch juist de oplossing?

Oh wacht, je wilt een soort dual-core setup maken maar dan met 2 aparte pc's? Begrijp ik dat goed? Want volgens mij is dat niet zomaar mogelijk...

Verwijderd

Je wilt eigenlijk een cluster als ik het goed begrijp?

Even googlen brengt je snel tot bij http://www.techimo.com/fo...ter-xp-supercomputer.html :)

Maar wat jij eigenlijk wilt, is niet voor Windows systemen bedoeld denk ik ... (toch niet met Windows XP / Vista), misschien eerder iets voor Windows Server of met Linux aan de slag gaan?

en anders zoals Fwnk zegt, met Synergy ..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 15:14 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Heb je wel 2 schermen? dat is (zoals ik het begrijp) de bedoeling met synergy.
Dit komt alleen niet overeen met je titel 1 desktop, je kan dan echter wel met 1 muis en 1 toetsenbord 2 computers bedienen.

Strava

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tsja ik weet het anders ook niet... clustering kan maar is tricky en heb je ws. weinig aan.

Heeft ook een computer!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja...

Wil je hier nog een beetje werkzaam advies buiten de gegeven opties krijgen zul je toch echt met wat meer relevante informatie moeten komen.
Al was het maar datgene wat ook in het Windows Clients - Beleid terugkomt:
Een topic wordt pas succesvol zodra het aan deze punten in het Algemeen Beleid voldoet. Het is handig om de punten even naast jouw topic te leggen alvorens je het topic plaatst.

Probeer in ieder geval een duidelijke topictitel te verzinnen, zoals een beknopte omschrijving van je vraag of je probleem.
Zet daarbij ook bijvoorbeeld de Windows versie in blokhaakjes, zodat het gelijk duidelijk is waar je topic over gaat.
En daarin staat onder andere:
Voordat je toevlucht zoekt op GoT en een topic opent:

* Lees eerst handleidingen, tutorials en vooral de helpfunctie van een programma, welke veelal te bereiken is door op F1 te drukken.
* Bezoek de website en eventueel het forum van de leverancier.
* Zoek eerst naar oplossingen voor je probleem met behulp van search-sites zoals Google, en kijk eerst of het probleem niet eerder op GoT is voorgekomen met behulp van onze search.
* Neem de forum-FAQ's door.
* Zoek het juiste subforum uit.
* Lees het beleid en de FAQ van het betreffende subforum over de daar geldende huisregels en vaak voorkomende problemen.
Nu vergeet je hier al te vertellen of en zo ja welke Windows versies je gebruikt, wat nogal van belang is als je bijvoorbeeld naar alternatieven als Remote Desktop of NetMeeting met application sharing zou willen uitwijken.
Clustering is bovendien een functionaliteit die je in Windows alleen in Server-varianten (en dan nog de Enterprise versies) tegenkomt.

Kortom, eigenlijk kunnen we helemaal niks met dit verhaal beginnen en blijft het bij een vaag idee.
Werk dat voor jezelf wat bter uit en probeer het dan nog eens met een topic wat wel aan Windows Clients - Beleid voldoet? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.