Ik maak regelmatig een unattended CD'tje met een key voor wanneer ik een set van PC's moet herinstalleren. Doe ik altijd mbv nLite en dat ding doet zijn werk ook prachtig, na wat rondzooien kan je er echt fantastische dingen mee, drivers heb ik ooit ook al geïntegreerd, maar voorlopig heb ik dat CD'tje nog niet gebruikt omdat ik dat zelf wat in de hand wil houden.
Zo gezegd, zo gedaan, maar na iedere unattended blijven er altijd wel wat kleine updates over, in dat opzicht ben ik nog al koppig en wil dan ook dat ik een XP kan laten draaien dat als ik naar updates ga dat er niets beschikbaar is.
MAAR, voor ik daar naar toe kan gaan, moet ik altijd eerst het ActiveX element voor Microsoft Update ipv de pagina voor Windows Update installeren (moeten niet, maar dat is het beste).
Nu is de vraag, kan je dat integreren en zoja, hoe ?
Uit de search vond ik niet veel, dat ging meestal over dat je iets afhaalde van MU en dan installde, maar niet hoe MU zelf te integreren.
Edit: en een update mbt WGA is blijkbaar ook niet beschikbaar: KB892130
Zo gezegd, zo gedaan, maar na iedere unattended blijven er altijd wel wat kleine updates over, in dat opzicht ben ik nog al koppig en wil dan ook dat ik een XP kan laten draaien dat als ik naar updates ga dat er niets beschikbaar is.
MAAR, voor ik daar naar toe kan gaan, moet ik altijd eerst het ActiveX element voor Microsoft Update ipv de pagina voor Windows Update installeren (moeten niet, maar dat is het beste).
Nu is de vraag, kan je dat integreren en zoja, hoe ?
Uit de search vond ik niet veel, dat ging meestal over dat je iets afhaalde van MU en dan installde, maar niet hoe MU zelf te integreren.
Edit: en een update mbt WGA is blijkbaar ook niet beschikbaar: KB892130
[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 15-12-2008 01:18 ]