[Vista] Kan muis wel bewegen, niet klikken

Pagina: 1
Acties:

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 18:52

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Sinds 1 week heb ik een aardig irritant probleem op mijn laptop (HP 9580ed), na meer dan een jaar mijn laptop te hebben gebruikt kwam opeens het volgende probleem:

Als ik een mp3 afspeel, een video op youtube bekijk of zelf een video wil afspelen kan ik na een x tijd (1 sec tot een aantal minuten) nergens meer op klikken. Alles blijft gewoon werken en ik zou een film van 1 uur gewoon kunnen afkijken, ook kan ik mijn muis nog bewegen. Wat ik echter niet meer kan is: ergens op klikken, het toetsenbord gebruiken (ook niet de volume regeling erop).

Wanneer ik echter op Ctrl + Alt + del klik dan werkt alles wel, wanneer ik dan echter de task manager opstart en weer in Windows ben kan ik deze ook niet gebruiken.

In het begin dacht ik dat het aan Vista lag, dus heb ik vista opnieuw geïnstalleerd (andere source dan eerste), en daarna de nieuwste versie van al mijn programma's geïnstalleerd, echter dit had weinig nut.

Na veel te hebben gegoogled vond ik mensen die dit probleem ook hadden (xp, vista en zelfs Ubuntu), maar nergens een oplossing. Sommige mensen zeiden dat het in de GPU RAM zat.

Wanneer ik alle programma's onder MSconfig uitzet, en mijn video kaart driver deinstalleer werkt alles wel weer goed. Wanneer ik alleen de driver weer installeer crashed alles weer.

Het probleem is dat de video kaart in mijn laptop alleen drivers wil hebben van HP, en HP heeft er niet zoveel. Een andere video kaart erin doen wordt ook moeilijk aangezien het een laptop is, en terug brengen heeft ook geen nut (aangezien de video wel goed wordt weer gegeven maar windows crashed)

Na dit lange verhaal een aantal vraagjes:
Heeft iemand toevallig andere drivers die werken voor mijn "PCI Express 1.0 x16: nVIDIA GeForce 8400M GS (HP)"
Weet iemand toevallig van enige Windows updates die dit kunnen veroorzaken (aangezien ik het niet heb geprobeerd in een versie zonder updates)
Iemand enig idee of er een test beschikbaar is die het GPU ram test?
Of heeft iemand toevallig ervaring hiermee en een oplossing?

Flying High!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
en terug brengen heeft ook geen nut (aangezien de video wel goed wordt weer gegeven maar windows crashed)
als windows crashed omdat je graka niet goed is, ligt het nog steeds aan HP die er geen goede graka ingezet heeft. Dus gewoon contact met hen opnemen. (als je verhaal verder wel klopt)

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 18:52

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Misschien dat ik dat ook ga doen, moet ik alleen eerste weer de origine HP Vista installeren, maar dat heb ik er wel voor over :). Nu maar hopen dat die nog wel in de garantie zit... Hij is net iets meer dan 1 jaar oud

Flying High!