• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 09:14
Van de week heb ik een MoBo swap gedaan. Daarbij wilde ik Windows XP niet helemaal opnieuw installeren, dus heb daarna een Windows repair gedaan.
Nu heb ik het volgende probleem:

- Systeem werkt vlekkeloos (Office, games, prime95 draait 2 uur stabiel)
- Zo gauw ik het internet op ga (IE7, Firefox), dan hangt het hele systeem binnen een paar minuten (zelfs geen ctrl+alt+delete...alleen met de power button krijg ik de pc nog uit)

Ik heb een hoop gezocht en geprobeerd, maar te vergeefs:
- Reset van winsock
- Kaart in een ander pci slot
- Netwerk drivers opnieuw installeren
- Windows XP reparatie opnieuw draaien

Geen flauw idee dus wat ik nog kan doen (behalve wellicht nog een ander kaartje proberen of een volledige windows herinstallatie).

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.
tnx

Het leven is hard...een stoeprand ook.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ene als je geen browser gebruikt en alleen pingt ?

zowieso is het niet handig om je windows niet te herinstaleren met een nieuwe mobo ?
heb uberhaupt wel de nieuwe mobo drivers geprobeert te instaleren

[ Voor 61% gewijzigd door Fish op 14-12-2008 22:17 ]

Iperf

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 15:41

MsG

Forumzwerver

In welke zin hangt? Zwart scherm? Gewoon beeld maar je kan niks doen? Meer info over het concrete "hangen"

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken. En verder is bij een moboswap een Windows reïnstall het handigste wat je kunt doen om een draaiend systeem te houden tenzij het hetzelfde type moederbord is wat terug is gekomen van een RMA of wordt gebruikt om te testen.

Gewoon die reïnstall doen en alles werkt weer/moet weer werken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• styxz
@Msg: hangen = systeemfreeze. Ergo: muis hangt, ctrl+alt+del werkt niet, beeld blijft hangen. Heb de task manager mee laten draaien, maar zie geen rare pieken in cpu of memory gebruik

@fish: yep. Het is een ASUS A8R32-MVP deluxe en heb daarvoor de laatste catalyst (video+southbridge) en ULi (SATA) drivers voor geinstalleerd.
Pingen en tracert lijken te werken, maar ook als ik bv Outlook start dan hangt het systeem zodra berichten binnen worden gehaald.

@Wiethoofd: tnx, zal eens kijken of ik daar wat verder mee kom

[ Voor 6% gewijzigd door styxz op 14-12-2008 22:28 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Werkt de boel wel 'fatsoenlijk' in 'Veilige modus met netwerkmogelijkheden'?

• styxz
Nope...ook in veilige modus hangt de boel zodra ik via firefox/IE het internet op ga.

[ Voor 33% gewijzigd door styxz op 14-12-2008 22:29 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

styxz schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:28:
Nope...ook in veilige modus hangt de boel zodra ik via firefox/IE het internet op ga.
Dus is het niet minder logisch om een verse installatie te doen, maar dat mag volgens mij inmiddels wel duidelijk zijn ;)

• styxz
Logisch: ja
Voorkeur: nee

Mja, ik weet het ondertussen ook niet meer. Weet wat me dit weekend te doen staat :S
Maar goed: als iemand voor dit weekend nog een briljante oplossing heeft, dan graag!

grt

• styxz
Nou, vandaag een CMOS reset en volledige XP herinstallatie gedaan...helaas, nog steeds een freeze zo gauw ik het inernet op ga.

Kan alleen nog proberen of onboard LAN wel werkt, maar daarna ben ik echt door mijn ideeen heen. Kan het iets te maken hebben met een gare PCI bus ofzo???

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

prime95 -> is die bak overgeklokt ?

Iperf

• styxz
memtest draait prima
prim95 loopt zonder errors

Heb niks overgeclocked...zie boven, heb zelfs mijn cmos gereset om alles naar de standaard waarden terug te krijgen.

PCtje hangt nu aan ingebakken LAN poort en surfen gaat zonder problemen.

Kan het probleem aan IRQ conflicten liggen? Focus ligt nu iig op de PCI bus en mijn wireless netwerk kaartje...

TBC

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

styxz schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:05:
Kan het probleem aan IRQ conflicten liggen? Focus ligt nu iig op de PCI bus en mijn wireless netwerk kaartje...
Dat zou zomaar kunnen.
Echter is dat niet echt meer des Windows maar meer des Hardewarens

>>> PMG

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kaart kan ook gewoon stuk zijn gegaan, mechanisch, of esd

Iperf

• styxz
Het probleem lag inderdaad bij de netwerkkaart. Heb er nu een ouwe Belkin in gehangen en alles draait tot nu toe soepel.
Wat het was (ESD, IRQ sharing. ASUS incompatibliliteit??), I don't know....maar goed. Hier mag van mij een slotje op.

• teamacc
  • Laatst online: 10-05 10:51
Het lijkt alsof het ergens met een dns server ligt, voer de ip adressen van OpenDNS eens in in je netwerkopties (start-configscherm-netwerkverbindingen-rechtsklik actieve-eigenschappen-tcp/ip selectere-eigenschappen-dns server-handmatig) ips: 208.67.222.222 voor primairy, 208.67.220.220 voor secundairy. Hierna nog eens proberen.
Probeer ook of je kunt pingen naar een url, in plaats van naar een ip

Goed koper is duurder dan slecht koper

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb nog nooit een computer compleet zien hangen bij gebrek aan dns ..

Iperf

• teamacc
  • Laatst online: 10-05 10:51
Ik ook niet, het is gewoon om het uit te sluiten, om de zoektocht verder te beperken...

Goed koper is duurder dan slecht koper

• styxz
Thanks voor het meedenken.
Toen de sitecom kaart erin hing, heb ik al gepingd en tracert gedraaid (zowel ip als url) en dat ging wel goed...

Als ik eens een ander systeem tot mijn beschikking heb, kan ik eens kijken of het een hardware probleem was...

Pagina: 1