[onboard sound] speakers en hoofdtelefoon niet samen

Pagina: 1
Acties:

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-02 15:56
Ik heb sinds een paar dagen een eigen pc in elkaar gezet. Alles doet het prima, software geinstalleerd, alles werkt. Echter er is iets raars: als ik alleen mijn speakers aan de achterkant aansluit op mijn moederbord heb ik gewoon geluid. Als ik daarna echter mijn hoofdtelefoon aan de voorzijde van de kast aansluit, heb ik alleen nog maar geluid over de hoofdtelefoon. Mijn speakers laten dan niks meer horen...

Systeem:
mobo: MSI P43 NEO-F
CPU: Intel E8400
Geluidschip: Realtek ALC 888 audio
Besturingssysteem: Win XP pro SP3

Ik heb voor de audio aan de voorkant de kabel van HD audio aangesloten op het daarvoor bestemde plugje op het moederbord, ik heb dus ook geluid op de hoofdtelefoon die ik aan de voorkant aansluit.

Hebben jullie een idee over oorzaak & oplossing?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> AUD

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

It's not a bug, it's a feature. In het realtek control panel valt ergens wel in te stellen dat hij niet automatisch je speakers moet dempen op het moment dat je iets aan de voorkant aansluit.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

da's geen bug maar een feature. meestal zit er bij de instellingen van zo'n realtek chipje overigens wel een vinkje waarmee je dit aan of uit kan zetten. "detect headphones" ofzo.

//eh wel. GMTA :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 22:08 ]

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
Kijk eens in je moederbord manual.
Bij sommige moederborden bestaat er een jumper die regelt dat wanneer de iets in de front panel wordt aangesloten, de achterzijde niet meer werkt.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Klinkt als het standaard 'plug de hoofdtelefoon in en de speakers gaan uit'-principe dat je overal in terugvindt. Ik vind 't niet raar. Je moet mischien ergens in de drivers van die dingen gaan morrelen om 't uit te zetten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-02 15:56
Wiethoofd schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:07:
It's not a bug, it's a feature. In het realtek control panel valt ergens wel in te stellen dat hij niet automatisch je speakers moet dempen op het moment dat je iets aan de voorkant aansluit.
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:08:
da's geen bug maar een feature. meestal zit er bij de instellingen van zo'n realtek chipje overigens wel een vinkje waarmee je dit aan of uit kan zetten. "detect headphones" ofzo.

//eh wel. GMTA :P
CyBeR schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:09:
Klinkt als het standaard 'plug de hoofdtelefoon in en de speakers gaan uit'-principe dat je overal in terugvindt. Ik vind 't niet raar. Je moet mischien ergens in de drivers van die dingen gaan morrelen om 't uit te zetten.
Mijn dank is groot _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door vandermark op 14-12-2008 22:11 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Pagina: 1