[Netwerkprinter] Werkt niet op 1 specifieke laptop?

Pagina: 1
Acties:

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik heb hier thuis een netwerkje van een server (Win2000 Advanced Server), en een paar laptops met daarop Windows XP SP3. De laptops loggen gewoon lokaal in, en kunnen gebruik maken van een Brother HL-5250DN netwerkprinter. Dat heeft tot voor een maand of twee terug altijd goed gewerkt. De internetprovider is Virgin Media via NTLWorld cable, en het netwerk wordt aangestuurd via een Asus WL-500G Premium router.

Nu is één van mijn laptops van het werk, welke op het werk inlogt op een domein, waar ik local administrator rechten heb. Voor het werken thuis heb ik een aparte user (met admin rechten)aangemaakt, welke gewoon locaal inlogt, dit vanwege de ingestelde proxy op de werkaccount en de link naar de dan niet aanwezige netwerkdrives.

Sinds kort kan ik echter niet meer printen vanaf mijn werklaptop, maar de andere computers kunnen nog wel gewoon printen. Op het werk kan ik nog wel gewoon via het netwerk printen via de domeinlogin.

Wat heb ik al geprobeerd:
- De printer kan gewoon geping'd worden (op 192.168.1.4), maar alleen printen werkt niet.
- XP firewall aan of uit: geen verschil
- Verschillende programma's (Word, Acrobat, testpagina): maakt niet uit
- Driver opnieuw geinstalleerd: maakt niet uit. Bij installatie ziet het setupprogramma gewoon de printer als je laat zoeken
- Instellingen vergeleken met werkende laptop: geen verschil, instellingen zijn identiek
- nagevraagd bij IT of er recent wijzigingen in de policies zijn aangebracht die dit zouden kunnen veroorzaken: nee.
- IT zegt ook geen problemen te kennen met recente veiligheidsupdates.
- DNS van domaincontroller ingesteld: geen effect.
- Lijst van services gekeken: geen printerservices uitgeschakeld.
- WLAN of LAN maakt niet uit.
- nieuwe account aangemaakt, geen verschil.

Wat ik liefst niet wil proberen:
- router resetten.

Wat echter wel werkt:
- printerdriver installeren op mijn domeincontroller, printer sharen, en die gebruiken als printer op de laptop waar direct printen niet werkt.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? :?

Mocht er nog iets ontbreken aan de informatie, geef het even aan en ik vul het aan :)

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 14-12-2008 21:27 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Dan doen we maar eens een vriendelijke kick, de 24u zijn voorbij. Iemand een idee? Google maakt me ook niets wijzer :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Je kunt je router toch gewoon eens herstarten? Dan raak je verder niets kwijt.

Weet je zeker dat je naar de printer pingt? Probeer het eens op hostnaam. Misschien per ongeluk ergens een ander netwerkdevice met hetzelfde ip address.

Verder, welke melding krijg je als je probeert te printen? Meldingen in de event viewer. It zegt dat er niets verandert is maar kun je voor de zekerheid toch de output van gpresult posten?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Saab schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 02:02:
Je kunt je router toch gewoon eens herstarten? Dan raak je verder niets kwijt.
Ah, die stond nog niet in de OP. Was ook al gedaan, zonder effect :) .
Weet je zeker dat je naar de printer pingt? Probeer het eens op hostnaam. Misschien per ongeluk ergens een ander netwerkdevice met hetzelfde ip address.
Ja, dat IP-adres is de printer; heb het net nog een keer geprobeerd. na herstarten router is het nu 192.168.1.2 geworden, via DHCP. Met pingen op hostnaam zou je wel eens juist kunnen zitten, want dat lukt wel op de server (die kan printen), maar niet op de probleemlaptop.

Ga ik verder naar kijken!

[ Voor 63% gewijzigd door gambieter op 16-12-2008 02:52 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Saab d:)b

Het was de hostnaam, ergens werd die niet meer herkent; blijkbaar werd bij herinstallatie van de driver deze nog steeds niet zichtbaar gemaakt. Ik heb de Hostname van de printer (BRN_036346) samen met zijn IP-adres toegevoegd aan de hosts file in de \Windows\system32\drivers\etc\hosts bestand, en dan print 'ie als een zonnetje :) .

Weer wat geleerd, en hartelijk dank! *O*

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Je router zou toch een routing tabel moeten hebben met hostnamen e.d.? Anyway, my pleasure.. :)

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Saab schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:31:
Je router zou toch een routing tabel moeten hebben met hostnamen e.d.? Anyway, my pleasure.. :)
Ga ik zeker nakijken :) , maar in ieder geval kan ik weer printen. One step at a time ;)

Pagina: 1