Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan je met 2 ADSL abonementen nog sneller surfen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.331 views

Verwijderd

Topicstarter
Kan je met 2 ADSL abonementen nog sneller surfen?

We zijn verhuist naar een huis met de oude internet van de oude bewoners nog aanwezig en we hebben een nieuwe aangevraag.

De vraag is of je met 2 abonementen sneller kan internetten?

Stel je voor ik gooi nog een netwerk kaart in de computer dan heb ik 2 verbinden werkt dat dan?

Met mijn mobiel internetten gekoppeld als een modem werkt het ook dus waarom niet?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarschijnlijk heb je maar één telefoonlijn en dus ook maar één ADSL-abonnement. Je nieuwe abonnement vervangt je huidige.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Lijkt me sterk dat er 2 adsl abonnementen over dezelfde lijn kunnen. Neem aan dat er maar 1 telefoonlijn je huis in loopt, dus je zult wel snel een belletje krijgen dat de lijn al bezet is en het oude abbo eerst opgezegd dient te worden.

Daarnaast zul je speciale software of een speciale router moeten gebruiken om gebruik te kunnen maken van meerdere lijnen. En dit zal voornamelijk effect hebben als je met meer gebruikers (heel bedrijf bijvoorbeeld) van internet gebruik maakt. Als enkele gebruiker merk je er waarschijnlijk niets van.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 21:18 ]

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Je kan wel met 2 verbindingen je netwerkbelasting verdelen, dus als je download, dan doe je je downloads over kabel 1, en je gewone internet over kabel 2. Maar als je al de maximale bandbreedte hebt voor 1 lijn dan maakt het denk ik niet uit. Als je bijvoorbeeld max. 20 mb kan krijgen en je hebt met je nieuwe lijn een 20mb abbonement afgesloten dan heb je niks aan die oude.

P.S. Dit is alleen wat ik denk te weten, ik heb zelf een kabelabbo dus ik heb me er nooit zo mee bezig gehouden op het gebied van ADSL :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

nee- net als met de modems van vroeger werkt ADSL gewoon met toontjes (alleen kan je ze niet horen), twee modem per kant geeft dus gewoon storing.
Het kan natuurlijk wel als je de nieuwe aansluiting op een nieuw aderpaar laat aansluiten, Alice is hier berucht om- je hebt dan twee telefoonlijnen en dat is niet in elk huis mogelijk of ze moeten gaan graven en dat is duur!

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 14-12-2008 21:20 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Bakkertjuhh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03-2024
Ja, dat kan. Alles kan namelijk.

Vereist is wel dat je twee telefoonlijnen hebt en dat je ouders op het ene modem zitten en jij op het andere. Voor 1 PC is het echter nutteloos.

Nieuwsgierige vraag: "Waar wil je het voor gebruiken?"

Verwijderd

Nieuwsgierige vraag: "Waar wil je het voor gebruiken?"
Ik neem aan 'om sneller te internetten'. Beetje de redenering; oude ligt er al en is toch gratis, dus waarom geen gebruik van maken.

Met een beetje pech heeft het oude abbo ook nog een opzegtermijn van een half jaar ofzo. Vraag me af of je zomaar van het 2e aderpaar gebruik kunt maken (zou dat niet ook gaan storen?), en of ze die zomaar en gratis voor je willen aansluiten.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 21:30 ]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:28:
[...]

<> Vraag me af of je zomaar van het 2e aderpaar gebruik kunt maken (zou dat niet ook gaan storen?),
Zou moeten kunnen, misschien dat je niet 100% haalt maar jij ligt met het ADSL van je buren ook samen in een draadje (als je buren hebt dan).
en of ze die zomaar en gratis voor je willen aansluiten.
Niet gratis - Alice rekent EUR69,- als je het aandurft. Telfort biedt het geloof ik ook.

Maar zoals gezegd met 1 PC heb je er weinig aan. Alleen op newsgrooup servers die meerdere IP adressen toestaan zou het werken met een load balancer oid.

@Xof : lol

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Twee lijnen kun je gebruiken voor loadbalancing, voor normaal surfen zul je er weinig van merken. Als je gaat downloaden van nieuwsgroepen bijv. kan het wel handig zijn, omdat je dan beide lijnen kan gebruiken om te downloaden.

Edit: Spuit 11 :P

[ Voor 4% gewijzigd door Xof op 14-12-2008 21:34 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:16:
Lijkt me sterk dat er 2 adsl abonnementen over dezelfde lijn kunnen. Neem aan dat er maar 1 telefoonlijn je huis in loopt, dus je zult wel snel een belletje krijgen dat de lijn al bezet is en het oude abbo eerst opgezegd dient te worden.

Daarnaast zul je speciale software of een speciale router moeten gebruiken om gebruik te kunnen maken van meerdere lijnen. En dit zal voornamelijk effect hebben als je met meer gebruikers (heel bedrijf bijvoorbeeld) van internet gebruik maakt. Als enkele gebruiker merk je er waarschijnlijk niets van.
Sinds voor de 2e wereldoorlog hadden ze bij de ptt al door dat ze beter minimaal 2 lijntjes moesten leggen
(al is het alleen al maar een fail over)

neuh je hebt geen speciale router nodig (wel beter) er is een registry tweakt die je een randam gateway laat kiezen. ook al kan ik hem niet zo gauw vinden

een speciale router is ongetwijfeld wel effectiever

Iperf

Verwijderd

fish schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:49:
[...]

Sinds voor de 2e wereldoorlog hadden ze bij de ptt al door dat ze beter minimaal 2 lijntjes moesten leggen
(al is het alleen al maar een fail over)

neuh je hebt geen speciale router nodig (wel beter) er is een registry tweakt die je een randam gateway laat kiezen. ook al kan ik hem niet zo gauw vinden

een speciale router is ongetwijfeld wel effectiever
Er ligt meestal 1 lijn met 4 aders. Per verbinding zijn er 2 aders in gebruik, dus je zou 2 verbindingen kunnen maken. Wil dus zeggen dat die 2 verbindingen dan door dezelfde kabel gaan, en in het geval van adsl elkaar misschien zouden kunnen storen. Wil ook zeggen dat waarschijnlijk niet beide verbindingen zijn aangesloten, en dat gaat kpn natuurlijk ook niet zomaar gratis doen. Sterker nog, kpn vraagt daar een bepaald bedrag per maand voor, maar dat zit tegenwoordig bijna altijd bij het adsl abonnement inbegrepen. Vroeger betaalde je dat apart, een deel aan je provider voor het internet, en een deel aan kpn voor de lijnhuur.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 22:06 ]

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 11:09

WeirdEye

Eindbaas

De kans dat je maar 1 abbo kan is vrij groot, of zoals hierboven al word gezegd dat je op het 2e aderpaar een signaal krijgt.

Mocht het inderdaad zo zijn, dan kun je als je sneller wil internetten een dual wan router aanschaffen, die verdeeld dat het verbruik over de 2 verbindingen, je kunt ze natuurlijk ook instellen als fail-over, maar als je 2 adsl lijnen hebt heeft dat niet heel veel zin. :P

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:32
Overigens hebben we het nu over de haalbaarheid van 2 ADSL abonnementen. Je zou het natuurlijk ook anders bekijken, hoe zit het met 1 ADSL en 1 kabel abonnement? Technisch bij bijna iedereen mogelijk. Wat zijn de mogelijkheden en de eventuele te behalen voordelen?

Verwijderd

Ricardo87 schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:09:
Overigens hebben we het nu over de haalbaarheid van 2 ADSL abonnementen. Je zou het natuurlijk ook anders bekijken, hoe zit het met 1 ADSL en 1 kabel abonnement? Technisch bij bijna iedereen mogelijk. Wat zijn de mogelijkheden en de eventuele te behalen voordelen?
Hier ben ik ook wel in geïnteresseerd, en ik ga het binnenkort waarschijnlijk uittesten. Ik ga in een nieuw kantoorpand zitten, en daar nemen we waarschijnlijk 2 consumenten (kabel + adsl) abonnementen in plaats van 1 zakelijk abonnement. Dit dus voornamelijk om downtime te voorkomen (redundancy), maar we sluiten het ook aan op een Voip-server/gateway die we ook zeker als loadbalancer zullen proberen te gebruiken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:03:
[...]

Er ligt meestal 1 lijn met 4 aders. Per verbinding zijn er 2 aders in gebruik, dus je zou 2 verbindingen kunnen maken. Wil dus zeggen dat die 2 verbindingen dan door dezelfde kabel gaan, en in het geval van adsl elkaar misschien zouden kunnen storen. Wil ook zeggen dat waarschijnlijk niet beide verbindingen zijn aangesloten, en dat gaat kpn natuurlijk ook niet zomaar gratis doen. Sterker nog, kpn vraagt daar een bepaald bedrag per maand voor, maar dat zit tegenwoordig bijna altijd bij het adsl abonnement inbegrepen. Vroeger betaalde je dat apart, een deel aan je provider voor het internet, en een deel aan kpn voor de lijnhuur.
ehm hoe denk je dat het spul van de centrale naar de wijkverdeelkast loopt ?
daar loop het lijntje van een buurman ook vlak naast jouw lijntje hoor

Iperf

Verwijderd

fish schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:14:
[...]

ehm hoe denk je dat het spul van de centrale naar de wijkverdeelkast loopt ?
daar loop het lijntje van een buurman ook vlak naast jouw lijntje hoor
Ja ik weet niet precies hoe het werkt. Lijkt me dat 2 zulke hoogfrequente signalen door 1 kabel wel problemen kan geven. Adsl geeft soms al problemen als de kabel tussen isra en het modem langer is dan een meter. Lijkt me nogal een verschil, 2 signalen door 1 kabel of 2 kabels die naast elkaar liggen. Maar misschien kan het ook wel zonder problemen, maar dan blijf je nog met de aansluiting en kosten etc zitten. Het lijkt me waarschijnlijker dat de TS straks een belletje van de adsl provider krijgt dat de lijn al bezet is...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hier zaans_boefje en dj smiley hebben daar een paar leuke pics geplaatst
http://forum.fok.nl/topic/700570/1/999

Iperf

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:32
fish schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:32:
offtopic:
Krijg nou het heen en weer, dat is de centrale die 300 meter van mijn huis staat... De Schooten 8)7

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 13:48

Nyana

Who?!

Volgens mij kun je uberhaupt geen 2 adsl abbo's tegelijk hebben. De lijn dient vrijgegeven worden door de huidige provider. Daarom verwacht ik ook dat het aangevraagde abbo gecancelled zal worden bij je nieuwe provider.

Dat het in theorie mogelijk is, is duidelijk. 2 aderparen.

Verwijderd

fish schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:32:
Ok, dát zijn best veel kabels :P

Verwijderd

Topicstarter
>>Nieuwsgierige vraag: "Waar wil je het voor gebruiken?"

Kpn heb ik nog van de oude bewoners ze zijn verhuist met nog geen vast verblijf adres.
Ze konden de internetplusbellen abonement tot 11-09-2009 niet meenemen en ik mocht het houden.

Maar ik heb al een telfort abonement aagevraagd voor ik dat wist

----
ISRA punt heeft vier draadjes
KPN gaat bij mij over de rode en gele draadje.

Telfort kreeg ik niet aan de gang op die twee draadjes helpdesk gebeld andere 2 draadjes proberen en het werkte, dat stond weer niet in de handleiding natuurlijk. Adderparen heet het dacht ik?

maar ik begrijp er niks meer van.

ik ga nu beide modems aanzetten en uitproberen of beide computers internet hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik beide modems aan zet en de UTP kabels over plug werken ze allebei.
kpn is pppoa nogwat met 3400 mbit
telfort kom ik op 14000 mbit

Ik heb dus wel 2 aderparen ofzo?

Ik wist niet dat je twee ADSL abonementen tegelijk kan hebben joh cool nooit meer last van de computer van mijn vrouw als ie aan het downloaden is ofzo.
Coole weetje.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

lol - je hebt dus dubbel internet nu, als het goed is doen beide modems het.
Succes met uitzoeken wat je ermee moet ;) Consumenten routers zijn er over het algemeen niet geschikt voor. Maar je hebt nu wel een soort van back-up al zijn beide lijnen KPN dus beperkt.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lol ... laat maar weten :)

Iperf

Verwijderd

Ik heb hier een dual wan opstelling met kabel (Ziggo @ Z1 2 mbit) en adsl (Xs4all @ Lite 8 mbit) via een pfSense firewall (PC), deze geeft load balancing en fail-over en ik moet zeggen dat het prima werkt en niet heel erg ingewikkeld was. Met torrents kan ik ook met de volle 10 mbit downloaden, bij alleen surfen merk ik er niet veel van.

Meterkast: http://erwinvandenbos.nl/downloads/meterkast.jpg
pfSense dashboard: http://erwinvandenbos.nl/downloads/pfsense.png

Sorry voor de brakke foto.

Die zwarte kast is een AMD XP2000, 512MB, 3 netwerkkaarten en als OS http://www.pfsense.org/.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 01:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tja nu is de vraag hoe kan ik goedkoop die twee vreemde modems koppellen.
een kpn wireless modem met voip.
en de zyxel wireless voip modem.
En inderdaad heb ik wel baat bij of niet? Ik ga even googlen over combine adsl modems ofzo.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Over dit onderwerp zijn al ettelijke malen topics geweest. Kwestie van een beetje zoeken dus.

1) Ja, je kunt 2 ADSL lijnen hebben. Zolang er twee fysieke KPN aderparen aanwezig zijn (meestal wel) kunnen er ook 2 ADSL lijnen aanwezig zijn. Gecombineerd met een ander medium (bijvoorbeeld kabel, mobiel internet, etc.) zijn er zelfs nog meer verbindingen tegelijk mogelijk.

2) Er zijn 2 manieren om de bandbreedte van de verbindingen te combineren.

-Via een load balancer / dual-wan router. Deze hebben meestal een optie om bijvoorbeeld elke nieuwe verbinding die je opent naar het internet via een andere verbinding te laten lopen. Of juist als een van de verbindingen 'vol' zit, de andere te gaan gebruiken.
-Door 2 gateways te gebruiken, binnen dezelfde IP range, subnet. Je zou dan met static routes kunnen instellen dat een bepaalde IP verbinding altijd via een bepaalde gateway moet lopen, als ik me niet vergis is er ook een mogelijkheid om in Windows deze gateway dynamisch te laten kiezen.

Gezien dat deze vraag al diverse malen is langsgekomen, en de eigen inzet voor dit topic vrijwel nihil is, gaat hij op slot. Verder loopt de discussie over wel of niet 2 ADSL lijnen een beetje uit de hand (en is behoorlijk offtopic).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.