Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IMAP e-mail dienst

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:58
Ik ben al tijden op zoek naar een manier om mijn e-mail via IMAP overal toegankelijk te hebben. Dit kan zowel een gratis dienst zijn, als een betaalde dienst (maar liever gratis.. ;)). Verder moet het doorsturen (relay) vanaf mijn eigen domein zijn toegestaan.

Ik heb tijden lang een eigen mailserver thuis gedraaid, en qua functionaliteit was dat ideaal. Alleen qua onderhoud beviel me dat erg slecht (om nog maar te zwijgen over het energieverbruik).

Gmail van Google. Op het eerst erg indrukwekkend, maar toch afgehaakt op 2 punten. 1, via de webinterface een super onoverzichtelijke layout, ik wil gewoon mapjes maken en daar losse mailtjes in gooien, ik zit helemaal niet te wachten op "handige" conversaties en tags.. en 2. via IMAP verschijnen dr een paar mapjes die niet uit te schakelen zijn, en ook niet te verwijderen..

MobileMe trial van Apple. Op zich veelbelovend, maar 75% van die functies gebruik ik niet, en dan is 80 euro per jaar voor enkel e-mail wel erg veel!

Dus.. zijn er nog "gratis" providers waarbij je toch een normale interface hebt, IMAP toegang, relay ondersteund (dat doen de meesten gelukkig), wat geen 80euro per jaar kost?!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

one.com doet het ook dacht ik, is inclusief domein en webhosting de helft van apple.

//edit:// en gmail werkt in de client met labels en conversaties maar op de server gewoon met mapjes en losse mails. Tenminste de laatste keer dat ik keek leek het daarop (met mail van apple).

[ Voor 53% gewijzigd door franssie op 14-12-2008 22:13 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• SyS_ErroR
maar met Mail.app heb ik nog steeds een IMAP folder waar ik niks mee kan, en die ik ook niet kan "uitzetten" (hoezo, perfectionistisch?! :P)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je dan geen imap toegang op je eigen domein?

• SyS_ErroR
Ik heb alleen een domeinnaam, geen hosting... ;)
Zit er zelfs over na te denken om mn domeinnaam maar te laten vallen. Gebruik het enkel voor e-mail namelijk..

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De goedkopste hosting pakketjes zijn ook maar max 20 euro. Het is een beetje kiezen of delen, 20 euro en een eigen domein, paar emailboxen, IMAP & POP3 toegang. Of niks uitgeven en b.v. Gmail o.i.d. gebruiken.

Maar goed, we bljiven Hollanders he :*)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

is maar wat je perfectionistisch noemt, mijn vriendin zou het zeuren noemen ;)
Als die folder alles is - gewoon accepteren, toch? (ik zie 'm niet trouwens, net mail weet eens opgestart, gebruik eigenlijk altijd de webklant ook al is die inderdaad verre van overzichtelijk, zelfs op de terminal stand).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
welke folder bedoel je precies? ikzelf heb alleen de inbox open... de rest kan me weinig schelen eigenlijk ;) maar je kan wel zeggen op welke mappen je wilt abboneren!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

xs4all biedt bij alle adsl verbindingen 5 mailboxen (via imap met ssl bereikbaar) van 1 GB per stuk.
Dit kan ook zonder adsl bij hen af te nemen, door middel van xs4all pack zie ik net: http://www.xs4all.nl/allediensten/pack/specificaties.php

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Alternatief voor Gmail is natuurlijk je domein te gebruiken voor Google Apps for your Domain, is gratis, zelfde opties als Gmail en dito apps maar dan met je eigen domeinnaampje.

@Hierboven, XS4all is leuk, maar 9.95€ per maand voor iets wat bijvoorbeeld Google gratis biedt, of de gemiddelde budget webhost voor een kwart, is vrij veel geld als je 't mij vraagt ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Leftblank op 14-12-2008 23:21 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Opsomtopics (en al helemaal op het gebied van Hosting) zijn niet gewenst in I&H.

En eigenlijk, als je enige eis IMAP toegang is, dan heb je een zee van )uitermate goedkope) hostingproviders waar je uit kunt kiezen. Verder, als je echt zo valt over 'imap-mappen' die er volgens jou niet thuishoren.. dan schakel je die toch uit in je mailclient? Ik zie niet echt het probleem.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.