Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die mij de GPRS settings kan geven van de Marokkaanse Telecom Provider Meditel?

Ik heb mezelf suf gezocht, maar niks werkends kunnen vinden.
Het ergste van dit verhaal is dat ze in Marokko wel PDA telefoons verkopen, maar de instellingen niet kunnen vertellen.

Toen wij in de plaatselijke telecom shop vroegen om deze gegevens kon helaas niemand ons helpen. Terwijl blackberry wel compleet geconfigureerd geleverd kon worden.

Iemand hier die mij kan helpen met de GPRS settings van MEDITEL ??

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Via [google=gprs Meditel] kwam ik het onderstaande tegen:
Nom du profile: imedia
Page d'acceuil: http://wap.meditel.ma
Adresse IP: 010.008.008.008
Port: 8080
APN: wap.meditel.ma
Id: MEDIWAP
Mot de passe: MEDIWAP
Securité: check OK
?Choose in the advanced setting: security
Werkt dit? :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
nee, helaas... dat had ik ook al gevonden op google, maar negatief resultaat...

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Dit al geprobeerd ?

-------------
Les parametres en général d' IMEDIA sont les suivants:

Page d'accueil: http://forum-wladbladi.co.cc/

APN: wap.meditel.ma

Port: 8080

Username: MEDIWAP

Password: MEDIWAP

Adresse proxy: 10.8.8.8

Ces parametres sont les principaux, pour une connection gratuite a travers IMEDIA...
Et si tu dans le telephone une option pour la connection securisée, ça sera mieux de l'activer..

Net als bovenstaande settings afkomstig van Esato, gepost door user Med.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn helaas zelfde instellingen... negatief resultaat...

dju

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

't hoeft niet noodzakelijkerwijs aan te staan in je abo he..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Ik zit nu zelf in marokko en mijn maten hebben filialen van meditel, die gegevens worden alleen vooraf geconfigureerd geleverd op een simkaart (128 k simkaart), ik zou je 3G internet adviseren via een HUAWEI E220 modem. Deze is prepaid officieel niet meer verkrijgbaar, maar er zijn er nog enkele achtergehouden en de prijs ligt ergens rond de 700 a 800 Dirham en voor 200 Dh (opwaarderen) per maand heb je 7.6 Mbit onbeperkt internet. Dat modem kun je simpel simlockvrij maken en is goedkoper dan dat je hem in nederland zult vinden. Als je verdere info wilt hebben ben ik hier nog tot morgen, ik check hier nogwel voor enige respons.

Verwijderd

Topicstarter
Dat modem is reeds gekocht en in gebruik via mijn laptop.
Het vervelende is dat je een laptop niet altijd hebt en een telefoon wel.

Als ik de GPRS settings heb van Meditel kan ik dit instellen op mijn HTC telefoon zodat ik gebruik kan maken van Pushmail op onze exchange server.

Zou je misschien aan je maten kunen vragen wat deze gegevens zijn? Er zit een sms functie op om de settings naar je toe te laten sms'en maar helaas werkt dat niet.

Enige enadere optie? een collega van mij heeft daar een blackberry gekocht en die werkt wel naar behoren.

Verwijderd

Helaas wordt het moeilijk om aan die gegevens te komen de enige werkende optie is die dongle waar ik ook mee werk. Probeer daarvan de networksettings over te nemen van het HUAWEI programma Mobile Connect onder "Settings".....
Pagina: 1