Toon posts:

Internet via AirPort traag, bekabeld snel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaks,

Ik heb een probleem waar ik zelf niet meer uit kom, hopelijk kan iemand mij helpen. Het gaat over de snelheid van het draadloze internet.

Wanneer ik mijn airport connect met mijn router en dan een webpagina zoek dan duurt het aardig lang voordat de pagina wordt opgebouwd (zeker enkele seconden ). Het vreemde is dat als ik naar speedtest.net ga en de verbinding test dat hij wel de volledige snelheid behaalt, alhoewel het laden daar vanzelfsprekend ook lang bij duurt.

Ik dacht eerst dat het aan mijn router lag, maar dit is blijkbaar niet het geval. Ik heb zojuist mijn Windows laptop geconfigureerd (wifi), en als ik daar een pagina open dan is de snelheid gewoon wat die moet zijn. Wanneer ik mijn Mac via UTP verbind met de router dan haal ik ook volledige snelheid. Het ligt dus echt aan de airport in mijn mac.

Kortom, draadloos surfen is in mijn geval drama :'( .

Hieronder de specs:
LT- Macbook Pro
LT- Asus Pro70V
Router: Belkin G Plus MIMO B55C4A
Modem: Scientific Atlanta EPC2203
Internet abbo: Caiway Super

Hopelijk weet iemand een oplossing _/-\o_

Greetz

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb al 'ns naar de DNS servers gekeken? Stel bijvoorbeeld de DNS servers van OpenDNS 'ns in.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 15:29
Ik denk persoonlijk dat dit niets met DNS servers te maken heeft anders had het probleem zich ook voorgedaan op het bedrade netwerk.

Ik herken je probleem en volgens mij is dat te wijten aan je verbindingssterkte. Als je een niet optimaal signaal hebt duurt het gewoon langer om een verbinding te maken. Dat zijn dus die eerste seconden waneer jij zit te wachten op de betreffende website.

edit: Probeer je signaal eens te meten met netstumbler bijvoorbeeld. Kijk ook eens naar de maximale doorvoersnelheid van je router en je netwerkkaart.

[ Voor 16% gewijzigd door HenkEisDS op 14-12-2008 19:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
HenkEisDS schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:06:
Ik herken je probleem en volgens mij is dat te wijten aan je verbindingssterkte. Als je een niet optimaal signaal hebt duurt het gewoon langer om een verbinding te maken. Dat zijn dus die eerste seconden waneer jij zit te wachten op de betreffende website.
De signaalsterkte is gewoon prima, want als ik met een Windows pc draadloos connect is het gewoon de snelheid die het behoort te zijn. Kortom de pagina opbouw is snel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 19:12 ]

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 15:29
Dan heb ik geen idee wat het zou kunnen zijn. Misschien heeft het hier wat mee te maken? http://www.appletips.nl/m...rport-problemen-oplossen/

Misschien heeft het temaken met de webpagina's die je bezoekt. Als die bijvoorbeeld activeX componenten bevatten kan ik me voorstellen dat een mac daar wat meer moeite mee heeft dan een windows bak.

http://www.mac-forums.com...eed-macbook-pro-slow.html

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:02:
Heb al 'ns naar de DNS servers gekeken? Stel bijvoorbeeld de DNS servers van OpenDNS 'ns in.
Volgens mij heb je gelijk Daed, ik ben net even in DNS gegaan en daar stond het volgende:

In het grijs 192.168.2.1 (zoekdomeinen Belkin)
In het zwart 192.168.1.1

Ik heb de zwarte weggehaald en het probleem lijkt weg te zijn. Kan dat kloppen? >:)

Verwijderd

Ook al eens geprobeerd met een andere browser ? Safari kan behoorlijk traag zijn, en dan is Firefox ineens
een stuk aantrekkelijker... De verschillen met Windows kun je makkelijk checken als je b.v. een airport express erbij hangt, die doet andere dingen met mac als met PC 9en dan sluit je gelijk de Belkin als bron uit).

Groeten, Wada

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 11:48
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:24:
[...]

Volgens mij heb je gelijk Daed, ik ben net even in DNS gegaan en daar stond het volgende:

In het zwart 192.168.1.1

Ik heb de zwarte weggehaald en het probleem lijkt weg te zijn. Kan dat kloppen? >:)
Ik had precies hetzelfde... mijn oude dns server stond er nog in... toen die er uit was geen probleem meer.

Overigens gebruik ik heel vaak 4.2.2.2 als dns server, is er een van een Universiteit in de US. Lekker makkelijk onthouden.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:24:
[...]

In het zwart 192.168.1.1

Dan is er kennelijk een foutieve dns server handmatig opgegeven (zwart is handmatig opgegeven, grijs is automatisch via dhcp uitgedeeld). Daar zal hij eerst proberen en als hij geen antwoord krijgt probeert hij het bij de tweede die automatisch door de dhcp server wordt uitgedeeld. Daarom duurt het ook een tijdje voor er dingen worden geladen: hij krijgt geen antwoord van de 1e dns en pakt daarna de 2e die wel antwoord. Door die zwarte weg te halen heb je kennelijk de niet-werkende dns server eruit gehaald waardoor je ook niet meer het probleem hebt dat hij een timeout geeft en dan naar de andere schakeld. Dus ja, het kan kloppen dat je probleem hiermee is opgelost :)
Pagina: 1