Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Trunks81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08-2022
Ik heb een Ambx set gekocht gelukkig niet voor de volle prijs.
Dat is imo niet waard gezien de slechte kwaliteit van speakers.
Die ga ik vervangen door drivers van Peerless of Tangband en filter aanpassen.
Maar nu zat ik het Licht gedeelte te bekijken of ik daar ook nog iets kan aanpassen.

Afbeeldingslocatie: http://i209.photobucket.com/albums/bb252/Trunks1681/DSC00103.jpg

Er zitten in de sets totaal 4 van die printen, Als ik het goed heb gezien maken ze geen gebruik van RGB leds.
Maar is het mogelijk om deze leds te vervangen door andere modellen.
Aangezien deze SMD leds niet zo veel licht geven als normale. Waarbij de stroomsterkte gelijk is aan deze smd ? Zonder dat de print doorbrand
Wie weet wat onderdeel U1 is ?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Wat je zegt over lichtsterkte is niet waar, de meest kractige leds zijn smd.
Sowieso zegt de package weinig over de specificaties, maar de meeste smd leds zijn minstens even krachtig als hun 3 of 5mm tegenhangers.

Wat is de reden dat je de moeite wou gaan nemen om die leds te gaan vervangen?

U1 lijkt een beetje op een multi-color led.

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Geen idee wat U1 is, maar de letters onder de ledjes lijken me wel een redelijke indicatie dat het R, G en B leds zijn ;)

Verder kunnen smd leds fel zat zijn, als je maar de juiste kiest. Wat je kan doen is even kijken of er voorschakelweerstanden te vinden zijn (vast wel ergens, achterkant waarschinlijk) en het voltage meten over de weerstand en van de voeding. Dan kan je ook doorrekenen hoeveel stroom er loopt en wat voor een alternatief je erop kan zetten.

Spolap: Interactive webcomic

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 14:34
wacco schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:03:
Geen idee wat U1 is, maar de letters onder de ledjes lijken me wel een redelijke indicatie dat het R, G en B leds zijn ;)

Verder kunnen smd leds fel zat zijn, als je maar de juiste kiest. Wat je kan doen is even kijken of er voorschakelweerstanden te vinden zijn (vast wel ergens, achterkant waarschinlijk) en het voltage meten over de weerstand en van de voeding. Dan kan je ook doorrekenen hoeveel stroom er loopt en wat voor een alternatief je erop kan zetten.
De TS zegt ook niet dat er geen R, G en B leds inzitten, maar dat er geen RGB leds inzitten. Dat is nog net ff anders.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

En ik bevestig het alleen maar :)

Spolap: Interactive webcomic