Toon posts:

Kant en klaar CMS pakket/website?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik ben op zoek naar een soort kant-en-klare CMS oplossing:

Het is de bedoeling dat ik, met name PDF-files kan uploaden die voor verschillende ontvangers bedoelt zijn, en zo dat de een de pdf-file die voor iemand anders bedoelt is niet kan downloaden/zien etc.

Hiervoor had ik in gedachte dat er als het ware diverse mapjes zijn: Jan, Piet, Klaas. Vervolgens zet ik de PDF-file die bestemd is voor Jan in het mapje Jan, enzovoorts. Jan kan dan zijn mapje in door zijn gebruikersnaam & wachtwoord in te vullen, en kan zo de PDF-file downloaden.

Ik heb 0 verstand van programmeren, dus het maken van een dergelijk CMS zou ik moeten uitbesteden wat erg veel geld zal gaan kosten. Ik vroeg mij dus af of er niet iets dergelijks bestaat, een website als 'yousendit.com', waar je niet alleen bestanden kunt uploaden maar ook direct kunt koppelen aan personen. Of een bepaald stuk software?

Het hoeft niet gratis, als ik maar niet duurder uitkom dan het laten ontwerpen van een CMS op maat ;)

Alvast bedankt voor een reactie!

(Ps. ik weet niet zeker of ik dit topic in het juiste forum plaats, zo niet laat het dan even weten mod.)

Verwijderd

Waarom niet gewoon mailen als het voor een bepaalde gebruiker is?

En moet de pdf verder voor iedereen verborgen zijn (als in: helemaal beveiligd)? Komt het op een eigen server?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Een CMS lijkt me een beetje overkill als ik je wensen goed begrijp (mapjes die met wachtwoord beveiligd en via het internet te bereiken zijn).

Er zijn webhosters die (evt. tegen meerprijs) pakketten aanbeiden waar je dat soort beveiligde stukjes "website" kunt aanmaken.
En om daar een soort van inlog-webpagina voor te fabrieken hoeft niet veel te kosten (en mogelijk zit al zoiets erbij, en is dat zelf via je webhost mbv. een soort stap-voor-stap wizard in te stellen).

Ook zou het evt. met beveiligde FTP-mapjes kunnen, alleen is dat minder gebruiksvriendelijk.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:59
Ik heb zelf de meeste ervaring met Joomla. Wat je hier voor nodig hebt is:
- Serverruimte met php ondersteuning
- Mysql database
- Joomla installatiepakket 1.5 of 1.0.15 (ik vind persoonlijk de oude versie lekkerder werken, maar de nieuwe versie kan volgens mij wel beter overweg met verschillende gebruikersgroepen.

Installeer joomla door het installatiepakket uit te pakken, up te loaden naar de root van je server, naar www.jouwdomein.nl te gaan, de installatieprocedure te volgen.

Hierna kun je op zoek naar een component die je op joomla kunt installeren, google naar docman en je vind een zeer handig systeem voor het uitwisselen van documenten. Hierin kun je aangeven wie welke bestanden mag zien en downloaden.

Je kunt ook meerdere gebruikersgroepen aanmaken en een 'content item' maken met hierin links naar de verschillende bestanden. Maar dat vind ik een omslachtige manier van werken.

Suc6

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een CMS als Joomla lijkt me zware overkill. Een .htaccess bestand is genoeg (als je een Linux host hebt dan). Er zijn heel veel hele simpele handleidingen om dit te gebruiken, is geen programmeren bij nodig. Eenmalig instellen dat pietje in directory x mag en henkie in directory y, geef pietje en henkie een password (en zet de hash in een .htpasswd bestand), upload een bestand naar directory x of y en je bent er.

Als je geen hoster hebt, zijn er ook veel sites die zoiets kunnen. Bijvoorbeeld (willekeurige hit) DriveHQ.com.

Anyway, CSA => WSS :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 18:03:
Waarom niet gewoon mailen als het voor een bepaalde gebruiker is?

En moet de pdf verder voor iedereen verborgen zijn (als in: helemaal beveiligd)? Komt het op een eigen server?
Ik mail nu alles door. Omdat het voor mijn bedrijf is dat zich steeds meer uitbreid wordt dit steeds tijdrovender en ben ik zodoende op zoek naar een snellere oplossing.

Bedankt voor de reacties. Ik ga aan de slag met .htaccess. Ik zag net dat starthosting dit 'accepteert' dus volgens mij moet dat helemaal goedkomen 8)
Pagina: 1