Syncen met eigen server

Pagina: 1
Acties:

• maartenvdv737
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27
De laatste tijd zie je veel online diensten om je contacten/calendar e.d. te syncen met je mobiele devices/outlook/gmail etc. Nu ben ik niet echt gecharmeerd van het feit dat ik al mijn prive data bij een online dienst moet dumpen.

Ik heb hier zelf een NAS staan met een debian installatie en zou daar graag een syncml server op zetten. Ik ken Funambol, maar deze is eigenlijk te zwaar voor de NAS. Ook zou een egroupware of phpgroupware achtige oplossing kunnen. Toch zou ik liever gewoon een daemon hebben die voor mij een poort opent en een lokale syncml db heeft.

Is iemand bekend met zo'n applicatie voor Debian/unix systemen?

Ik blijf er iig vrij nuchter onder....

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:15
OpenSync
Maar mijn ervaringen ermee met mijn Nokia E50 is dat het niet in staat is alle velden te lezen. Hij skipt veel telefoonnummers en de agenda/notes worden nog steeds niet ondersteund.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
kijk eens naar funambol. Dat kun je voor prive gebruik geloof ik gratis gebruiken. Ze gebruiken geloof ik de AGPL licentie.

Verwijderd

flapdrol85 schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:28:
kijk eens naar funambol. Dat kun je voor prive gebruik geloof ik gratis gebruiken. Ze gebruiken geloof ik de AGPL licentie.
Zoals hij al schijft:
maartenvdv737 schreef op zondag 14 december 2008 @ 17:47:
Ik heb hier zelf een NAS staan met een debian installatie en zou daar graag een syncml server op zetten. Ik ken Funambol, maar deze is eigenlijk te zwaar voor de NAS.
Dus dat wordt hem niet ;)

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:10
Herkenbaar probleem. Ik heb lang gezocht. Een tijdje egroupware geprobeerd maar dat werkte ook niet lekker: veel kleine problemen met items waarvan dan de tijd niet helemaal lekker overkwam.
Ik zit nu bij ovi.com wat van Nokia is. Dat doet zo ongeveer wat ik nodig heb. Helaas is het mij niet open genoeg (geen API) maar vooralsnog voor mij het beste alternatief.