Sitecom Wireless 300N XR Router WL-303

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74402

Topicstarter
Ik ben met deze draadloze router vertwijfeld bezig verbinding te krijgen met Chello.
Dat lukt ook wel in zo verre dat het slechts even werkt.
Het probleem is dat, wanneer ik mijn PC afsluit en hem op een ander tijdstip weer inschakel, ik geen verbinding meer krijg.

De helpdesk van Chello ondersteunt dit apparaat echter niet, de tip die ze gaven was: Maak de modem en router spanningloos, schakel daarna eerst de modem in en daarna de router en dan moet het werken, maar bovenstaand probleem blijft bestaan
Bij de Sitecom helpdesk betaal ik €.50 per minuut, met een maximum van €25

Beetje dure helpdesk dus gooi ik mijn vraag hier neer in de hoop een antwoord te krijgen 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 74402 op 14-12-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat lukt er dan niet? Hoe heb je de boel aangesloten/ingesteld e.d. Wat voor IP instellingen krijg je van de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Noork schreef op zondag 14 december 2008 @ 17:25:
Wat lukt er dan niet? Hoe heb je de boel aangesloten/ingesteld e.d. Wat voor IP instellingen krijg je van de router?
Ik heb het MAC adres van mijn netwerkkaart gekloond en mijn IP adres wat eerst 192.168.0.1 was, veranderd in een ander IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
MAC adres klonen is sowieso niet meer nodig bij UPC.

Hoe heb je het ip adres veranderd? Staat de router niet op DHCP? Krijgt de router een geldig extern UPC ip-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingen verwijderd

[ Voor 110% gewijzigd door Anoniem: 74402 op 22-12-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Gebruik eens de ingebouwde Wireless Zero Configuration ipv dit stukje software van Ralink. En test eens zonder beveiliging.

Zie voor meer info: FAQ - Network Troubleshooting

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-07 22:05

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Tevens verander je netwerk range eens naar de 192.168.1.*. (proberen kan geen kwaad)
Dit heeft vroeger mij wel geholpen. Gebruikte de 192.168.0.* maar dit veroorzaakte enkele problemen.
Toen ik het eenmal veranderd heb was het probleem weg.
Weet natuurlijk niet hoe het zit met de 10.0.1.* range.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rechtstreeks de pc aan modem lukt wel, maar we hebben 2 pc's en ook wil ik video's streamen via de xbox en uiteraard ook voor de xbox dingetjes van het net afhalen :( (ben herstellende van een operatie)
Het gekke is dat ie het bedraad wel doet maar in de draadloze modus niet.
Alleen is er maar een kabel uitgelegd en de pc boven is niet be-netwerkkabeld

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 74402 op 17-12-2008 09:34 . Reden: shocking ontdekking ]

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-07 22:05

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Doe eens de modem en de router hard resetten. En begin dan eens opnieuw met de pc die bedraad is aangesloten je draadloos netwerk te configureren.

(moet eerlijk dat het voor mij niet echt duidelijk is wat je nou wilt, xbox(360) draadloos??, pc draadloos??)

Eerst proberen draadloos te verbinden en als dat gelukt is je beveiliging instellen.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is gelukt, gelijk een tip voor iemand met dezelfde problemen, het lag aan de virusscanner, in mijn geval AVG, deze stond verbinding met de kabelmodem in de weg, na de-installatie hiervan werkte het probleemloos waarna ik de virusscanner weer kon installeren.

Probleem opgelost :+

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 74402 op 21-12-2008 09:26 ]

Pagina: 1