backup terug zetten naar raid 0

Pagina: 1
Acties:

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-12-2025
ben al even aan het zoeken op diverse fora maar vind geen mensen met ervaring
de meesten denken dat het wel kan andere denken dat het weer nooit kan

ik hoop dat er iemand hier is die het ooit gedaan heeft

sinds ik het gemak van het backup programma wat in vista zit ontdekt heb
heb ik na een harde schijf crash met succes een volledige pc backup terug gezet in nog geen 10 minuten

nu is mijn vraag dit wil ik nog eens doen maar dan terug zetten op een nieuwe raid0 config
is het genoeg om op de single disk config in het OS de raid drivers te installeren en de raid controller vast aan te zetten in het bios
een backup te draaien, raid0 opzetten en de handel terug zetten zou het dan gaan werken
kan het natuurlijk gewoon gaan proberen maar dan zit ik met een schijf die ik niet nodig heb want de 2de schijf moet ik nog aanschaffen (1ste is nog geen 2 weken oud dus de 2de word indentiek) een WD RE3 320GB

wie o wie heeft dit al eens met succes gedaan?

edit het gaat draaien op een ati sb750 soutbridge

[ Voor 7% gewijzigd door wippo76 op 14-12-2008 17:14 ]

Ja zou ik ook zeggen

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Ik weet niet precies hoe dat backuptooltje van Vista werkt, maar als het gewoon een backup op filesystem niveau is, zou het niet uit mogen maken welke config de onderliggende disks gebruiken.

Als je een RAID0 maakt met een NTFS file system, zou Vista er gewoon naar moeten kunnen schrijven, ongeacht de diskconfiguratie waarop gebackupped is.

Als het een blok voor block copy is, inclusief FAT/MBR en partitietabel, kan dit niet...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Verwijderd

Rainmaker schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:01:
Als het een blok voor block copy is, inclusief FAT/MBR en partitietabel, kan dit niet...
Je zegt het nogal stellig maar grote kans dat het ook met een block-copy nog steeds werkt. Als ik me goed herinner heb ik op mijn werk zelfs wel eens hetvolgende gedaan;

RAID controller kaartje ingestoken en drivers geinstalleerd. Vervolgens de systeemschijf gekloond met Acronis True Image. Daarna de systeemschijf en de kloon aan het nieuwe raid-kaartje gehangen en ingesteld als RAID0-config. Opstarten en draaien maar.

Dit was trouwens wel met Win2k3.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 18:00 . Reden: Het gaat over raid0 ipv raid1 ]

Verwijderd

Kun je niet gewoon je backup terugzetten naar een enkele disk. Dan je raid-drivers installeren. Weer backup maken. Raid-array aanmaken. En nieuwe backup weer terugzetten?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Schoon installeren met raid 0,
dan backup terugzetten, naar de raid 0,
dan backup van de c schijf teruzetten,
klaar

Of een bootable cd maken met drivers voor je raid 0, dmv bartpe.(slipstreamen van raid drivers)
Dan kun je via de bootcd alles terugzetten.

[ Voor 64% gewijzigd door jan99999 op 16-12-2008 00:08 ]

• wippo76
er zijn 2 manieren om te backuppen in vista

alleen je bestanden
en een totale backup
bij de totale is alles ineen (en ik ben bang block voor block) want dan formateerd hij ook de schijf waar de backup naar terug gaat
het probleem zit hem niet alleen in de drivers ben ik bang

ben erg benieuwd of ik na het instaleren van de raid drivers op de huidifge single instal de back up kan terug zetten naar een nieuw gemaakte raid0
ik ben bang dat er niets anders op zit dan het gewoon te proberen en de 60 tientjes te gokken
omdat niemand het echt zeker weet ben ik bang
als ik het geprobeerd heb laat ik het nog even weten
of iemand moet nog meer info hebben en mij uit de droom helpen

de vraag is ziet mijn backup terug zet tool de raid0 als 1 shijf en verdeeld hij de data netjes over 2 ipv 1 schijf

[ Voor 7% gewijzigd door wippo76 op 16-12-2008 15:07 ]

Ja zou ik ook zeggen

• wippo76
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:20:
Kun je niet gewoon je backup terugzetten naar een enkele disk. Dan je raid-drivers installeren. Weer backup maken. Raid-array aanmaken. En nieuwe backup weer terugzetten?
ja dit is wat ik wil idd maar was benieuwd of dat wel werkt

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Sterker nog .. ik heb dat gedaan. Wel met Ghost en XP.

• wippo76
nou dan ga ik het ook gewoon proberen
mocht het gewoon perfekt werken laat ik het nog even weten in dit topic ter lering ende vermaeck

even update
nog wat verder gezocht zoals ik wil gaat niet 123 werken
wat ik nu ga doen is tijdelijk een 2de sata controller plaatsen daar de windows schijf aan hangen
dan de onboard sata controller op raid zetten en dan de raid drivers instaleren
backup draaien dan de raid setup maken en de backup terug zetten
als ik op dit moment de controller op raid zet krijg je meteen een blauw scherm
als het gelukt is laat ik het nog even weten
alleen azerty schiet niet op met die rommel

laatste update
1 advies voor wie dit truukje wil gaan proberen
doe het niet haha het werkt niet echt
dus gewoon verse install doen bij nieuwe raid 0 setup is de enige echt goed manier
helaas
8)7
kan slotje op

[ Voor 78% gewijzigd door wippo76 op 04-01-2009 16:59 ]

Ja zou ik ook zeggen

Pagina: 1