Citrix MPS 4.5 server verwijderen uit 4.0 farm

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Enige tijd geleden heb ik een van onze Citrix Servers (een testserver die wel in de produktiefarm zit) geupgrade naar 4.5 Achteraf gezien niet handig, ik had deze in een aparte farm moeten zetten.

Nu wil ik dit alsnog doen, maar bij de upgrade is de datastore ook opgewaardeerd naar 4.5 schema. Waar ik nu niet achter kan komen is of het verwijderen van de 4.5 server problemen op gaat leveren, er blijven immers alleen 4.0 servers achter in de farm.

Op het citrix forum wordt wel gezegd dat het geem probleem is met chfarm, maar tevens wijzen ze wel op de gewijzigde datastore en weten ook niet wat de consequentie is....

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
gaat geen problemen opleveren, 4.0 en 4.5 kon je al mixxen in dezelfde farm alleen waarschuwde citrix wel om zo snel mogelijk alle overgebleven servers te upgrade naar 4.5 (voornamelijk omdat je anders features kon gaan aanzetten op 4.5 welke in 4.0 niet beschikbaar zijn)

kortom: ook je laatste 4.5 server er weer uithalen gaat je geen enkel probleem opleveren.

ik kan je zo niet zo 123 een artikeltje voorschotelen maar het is iig geen probleem (ervaring mee in de praktijk, lijkt me ook genoeg)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Dit gaat inderdaad geen problemen opleveren.

• seq_uence
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 12:08:
Dit gaat inderdaad geen problemen opleveren.
Ik heb het eens geprobeerd en teruggezet, het is nl wel een probleem. Omdat de toevoeging van de 4.5 server al een tijd geleden is heb ik geen backup van de datastore meer van voor het moment van toevoegen.

Wanneer ik de 4.5 server uit de farm haal, en ik probeer op een 4.0 server een wijziging te doen op een published app of iets dergelijks dan krijg ik de melding dat dit op de server met de hoogste Citrix versie moet gebeuren. De datastore moet kennelijk toch gerestored worden ?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wel opnieuw tussentijds een discovery uitgevoerd in je Citrix Management Console?

Probeer ook eerst eens de localhost cache op je 4.0 server(s) te refreshen (dsmaint /recreatelhc)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• seq_uence
Question Mark schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:25:
Wel opnieuw tussentijds een discovery uitgevoerd in je Citrix Management Console?

Probeer ook eerst eens de localhost cache op je 4.0 server(s) te refreshen (dsmaint /recreatelhc)
dsmaint uitgevoerd, nog steeds geen verschil.....

Pagina: 1