Licentie en DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views

• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41
Hallo,

Ik zit met vraagje, ik heb -ooit- eens een DVD van Vista Business kunnen bemachtigen. (via familielid die op hoge school zit.) Ik -had- daarvan een DVD, heb mijn Vista misschien naar (bijna) jaarlijkse gewoonte al enkele x geherinstalleerd, ken je wel, je steek wat dit bij wat dat, systeem word sloom en je hebt zin in format C.

Nu ja, ik -had-..., ik vraag me dus af of ik niet gewoon ergens (illegaal) een DVD kan downloaden en dan gewoon mijn legale key gebruiken. Of zou dit problemen kunnen veroorzaken? En welke versie heb ik dan eigenlijk precies nodig, ik heb vista business, 32bit, maar veel meer weet ik ook niet.

Verder vraag ik me ook af wat soort licentie ik heb, ik geloof dat het voor 10 pc's was, maar dan ben ik niet zeker van. Heb op de site van Microsoft gezocht of ik dat aan de hand van mijn key kon nakijken, niet dus. Iemand enig idee hoe dat alsnog kan?

(Sorry voor de makkelijke vragen waarschijnlijk :*) )

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lorduh schreef op zondag 14 december 2008 @ 16:31:
Nu ja, ik -had-..., ik vraag me dus af of ik niet gewoon ergens (illegaal) een DVD kan downloaden en dan gewoon mijn legale key gebruiken. Of zou dit problemen kunnen veroorzaken? En welke versie heb ik dan eigenlijk precies nodig, ik heb vista business, 32bit, maar veel meer weet ik ook niet.
Dat kan technisch ja. De versie wordt bepaald door de key die je invoert.
Maar dat is onderhand ook wel bekend toch? :)
Verder vraag ik me ook af wat soort licentie ik heb, ik geloof dat het voor 10 pc's was, maar dan ben ik niet zeker van. Heb op de site van Microsoft gezocht of ik dat aan de hand van mijn key kon nakijken, niet dus. Iemand enig idee hoe dat alsnog kan?
Dat ligt aan het soort programma waar die keycode vandaan komt. Technet of MSDN/AA licenties.

Maar ook dat is weer iets wat buiten MS om gaat.
Vraag het dat familielid even om dat te controleren desnoods :)

Want eigenlijk heb jij dus helemaal geen licentie - en dan vallen we al gauw in hulp bij warez - en daar doen we niet aan.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 14-12-2008 16:38 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Het kan wel, maar dan wil je waarschijnlijk ook weten waar je het kan downloaden, en dat mag hier niet :)

Je kan ook gewoon Microsoft bellen en vermelden dat je je media kwijt bent, dan krijg je een cd/dvd opgestuurd (zitten wel kosten aan vast)

Maar waar ik meer benieuwd naar ben: Waar heb je die licentie vandaan? Via je familielid? Studentlicense via dat familielid? Dan issie niet legaal. Aan studentlicenses zitten ook voorwaarden.

Pvouput live

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

alt-92 schreef op zondag 14 december 2008 @ 16:36:
Want eigenlijk heb jij dus helemaal geen licentie - en dan vallen we al gauw in hulp bij warez - en daar doen we niet aan.
^^

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.