HDMI adapter voor Macbooks op komst

Pagina: 1
Acties:

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:23
Er staan twee scheve opmerkingen:
Om het beeld van de laptops op andere displays te kunnen bekijken, kan naast de displayport-standaard gebruik worden gemaakt van verschillende adapters.
De displayport wordt juist nog niet ondersteund. Je kunt alleen de nieuwe Cinema Display aansluiten middels mini-displayport (geïntegreerde kabel) Maar er is geen adapter om van mini-displayport naar displayport te gaan, noch is er een (losse) adapter/kabel van mini-displayport naar mini-displayport te koop (maar er is ook maar een monitor die zo'n aansluiting heeft en die heeft dus geïntegreerde kabel). .
Wie echter een hdtv zonder deze aansluitingen heeft, kan geen video van de Macbook op de tv afspelen.
Je kunt natuurlijk gewoon een mini-displayport naar DVI-adapter kopen en die aansluiten op een DVI naar HDMI-kabel. Zo heb ik ook m'n Macbook aangesloten op de TV :) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ik bedoelde dat je adapters (mini-displayport naar dvi of vga) kunt gebruiken om een extern beeldscherm aan te sluiten :)
En meerdere adapters gebruiken is natuurlijk een prima tweakers-methode om je tv aan te sturen, maar een eenvoudiger manier met een enkele nette adapter zou toch netter zijn, right?

• Hoedje
Ik snap het, maar dan klopt het toch nog niet :P . Ik zeg ook niet dat het artikel in z'n geheel geen meerwaarde heeft, natuurlijk is een adapter van mini-displayport naar HDMI handig.

Maar dan zul je meestal toch nog moeten verlengen. Of je daarvoor nou een DVI naar HDMI-kabel gebruikt, of een HDMI naar HDMI-kabel, maakt dan ook weinig uit. Daarbij is dit Tweakers, dus of iets nou een Tweakers-methode is (wat volgens mij wel meevalt) of niet, is niet relevant. Zoals ook uit de reacties blijkt, impliceert het artikel nu dat je Macbooks alleen via DVI of VGA kan aansluiten op een TV, dat is gewoon niet juist :)

Daarbij klopt de eerste quote ook niet, want nogmaals je kunt op dit moment juist geen monitor aansluiten die beschikt over een displayport-aansluiting.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ik heb het verhaal wat aangepast, inclusief cinema display :)

• Hoedje
Top d:)b