Sys specs:
Asus p5b wifi de luxe
C2d e6600 @3ghz
4*1 gb Geil pc 6400
2 raptor 150 sata
en twee losse data schijven sata
Dit loopt nu in raid 0 via de intel matrix.
Moet binnenkort vista upgraden naar vista 64 om die laatste gb mem te gebruiken.
Ik doe veel aan photo shop en doe veel multimedia tegelijk.
Games doe ik af en toe even ter onstpanning en zo.
Ik werk wel met grote fotobestanden uit mijn beide canon Eosen.
Verwerk de raw naar Tiff en doe dan de diverse dingen ermee.
Die bestanden staan op een raid 0 van 2 Wd 500 gb's
Mijn vraag is nu, is het in mijn geval niet beter om mijn Os op de ene Raptor te zetten.
De progamma's en games op de andere raptor ?
Of gewoon de raid o blijven gebruiken met Os en apps ?
Mijn idee is wel dat als er veel kleine bestanden in de wachtij staan en beide raptors seeken niet synchroon dat dan de ene de andere kan ophouden.
Dus dan wordt de toegangstijd langer tot het volgende bestand kan worden binnengehaald of weggeschreven.
Het voordeel van deze is dat ik dan ook eindelijk eens makkelijk Ubuntu en dergelijke op dit systeem kan instaleren in multiboot zonder gedoe met Dmraid en zo.
Graag jullie ideeen hierover, de raid 0 met matrix drivers is wel erg snel met grote bestanden maar met de kleintjes ?
Asus p5b wifi de luxe
C2d e6600 @3ghz
4*1 gb Geil pc 6400
2 raptor 150 sata
en twee losse data schijven sata
Dit loopt nu in raid 0 via de intel matrix.
Moet binnenkort vista upgraden naar vista 64 om die laatste gb mem te gebruiken.
Ik doe veel aan photo shop en doe veel multimedia tegelijk.
Games doe ik af en toe even ter onstpanning en zo.
Ik werk wel met grote fotobestanden uit mijn beide canon Eosen.
Verwerk de raw naar Tiff en doe dan de diverse dingen ermee.
Die bestanden staan op een raid 0 van 2 Wd 500 gb's
Mijn vraag is nu, is het in mijn geval niet beter om mijn Os op de ene Raptor te zetten.
De progamma's en games op de andere raptor ?
Of gewoon de raid o blijven gebruiken met Os en apps ?
Mijn idee is wel dat als er veel kleine bestanden in de wachtij staan en beide raptors seeken niet synchroon dat dan de ene de andere kan ophouden.
Dus dan wordt de toegangstijd langer tot het volgende bestand kan worden binnengehaald of weggeschreven.
Het voordeel van deze is dat ik dan ook eindelijk eens makkelijk Ubuntu en dergelijke op dit systeem kan instaleren in multiboot zonder gedoe met Dmraid en zo.
Graag jullie ideeen hierover, de raid 0 met matrix drivers is wel erg snel met grote bestanden maar met de kleintjes ?