Hai,
Ik loop inmiddels al een week met het volgende probleem:
Ik installeer en configureer een Postfix / Dovecot installatie onder CentOS 5.2 in een Virtuozzo virtualized installatie, m.b.v. deze pagina. Deze instructies zijn vrij standaard (en lijken direct van howtoforge.com's "perfect server setup" af te komen.)
In ieder geval. Na het installeren van postfix / dovecot lijkt alles prima te draaien, máár ... poort 25 blijkt alleen lokaal te bereiken. Extern krijg ik een timeout.
Lokaal:
Draaiende processen op :25
inet_interfaces in main.cf staat ook gewoon op "all":
in master.cf staat hij ook open voor alles (dit zou de oorzaak wezen volgens deze forum post, maar helaas.)
master.cf:
Ik heb m'n main.cf, master.cf en ifconfig output maar even online gezet, ook al is het een zo goed als schone installatie: http://xs4some.org/got/
Ik heb de container al meerdere malen gerestored naar beginstate, dus het lijkt toch echt iets in de postfix configuratie zelf te zijn. iptables is ook helemaal leeg:
In het kort:
- master.cf lijkt mij prima
- main.cf ook
- /var/log/maillog geeft geen enkele melding zodra ik vanaf buiten verbinding maak, intern maakt hij er notitie van
- iptables leeg
- inet_interfaces = all
- master.cf smtp staat open voor iedereen
Wie heeft hier enig idee? Tips zijn welkom
Ik loop inmiddels al een week met het volgende probleem:
Ik installeer en configureer een Postfix / Dovecot installatie onder CentOS 5.2 in een Virtuozzo virtualized installatie, m.b.v. deze pagina. Deze instructies zijn vrij standaard (en lijken direct van howtoforge.com's "perfect server setup" af te komen.)
In ieder geval. Na het installeren van postfix / dovecot lijkt alles prima te draaien, máár ... poort 25 blijkt alleen lokaal te bereiken. Extern krijg ik een timeout.
Lokaal:
[root@server ~]# telnet localhost 25 Trying 127.0.0.1... Connected to localhost. Escape character is '^]'. 220 xs4some.org ESMTP Postfix ehlo localhost 250-xs4some.org 250-PIPELINING 250-SIZE 10240000 250-VRFY 250-ETRN 250-STARTTLS 250-AUTH PLAIN LOGIN 250-AUTH=PLAIN LOGIN 250-ENHANCEDSTATUSCODES 250-8BITMIME 250 DSN quit 221 2.0.0 Bye Connection closed by foreign host. [root@server ~]#
Draaiende processen op :25
[root@server ~]# lsof -i tcp:25 COMMAND PID USER FD TYPE DEVICE SIZE NODE NAME master 16259 root 11u IPv4 16496918 TCP *:smtp (LISTEN) smtpd 19570 postfix 6u IPv4 16496918 TCP *:smtp (LISTEN) [root@server ~]#
inet_interfaces in main.cf staat ook gewoon op "all":
[root@server ~]# cat /etc/postfix/main.cf | grep inet_interfaces [..] inet_interfaces = all [..] [root@server ~]#
in master.cf staat hij ook open voor alles (dit zou de oorzaak wezen volgens deze forum post, maar helaas.)
master.cf:
# ========================================================================== # service type private unpriv chroot wakeup maxproc command + args # (yes) (yes) (yes) (never) (100) # ========================================================================== smtp inet n - n - - smtpd
Ik heb m'n main.cf, master.cf en ifconfig output maar even online gezet, ook al is het een zo goed als schone installatie: http://xs4some.org/got/
Ik heb de container al meerdere malen gerestored naar beginstate, dus het lijkt toch echt iets in de postfix configuratie zelf te zijn. iptables is ook helemaal leeg:
[root@server ~]# iptables -L Chain INPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination Chain FORWARD (policy ACCEPT) target prot opt source destination Chain OUTPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination [root@server ~]#
In het kort:
- master.cf lijkt mij prima
- main.cf ook
- /var/log/maillog geeft geen enkele melding zodra ik vanaf buiten verbinding maak, intern maakt hij er notitie van
- iptables leeg
- inet_interfaces = all
- master.cf smtp staat open voor iedereen
Wie heeft hier enig idee? Tips zijn welkom
[ Voor 20% gewijzigd door r0b op 14-12-2008 13:58 ]