Hallo,
Ik zit al een tijdje met een probleem te worstelen, ik ben een startpagina variant aan het ontwikkelen. Nu heb je op deze startpagina hoofdrubrieken (Electronica), welke allemaal een subrubriek (telefoons.startpagina.nl) hebben.
Elke subrubriek heeft weer diverse blokken op de pagina staan. (nokia, samsung, sony), en in deze blokken komen de links weer te staan naar diverse websites.
Nu wil ik graag kunnen zoeken in een enkele hoofdrubriek. Als ik zoek in alle rubrieken heb ik dit:
Dit werkt prima, maar nu wil ik dus zoeken in een enkele rubriek, en deze leek mij opvraagbaar via deze weg:
Dus ik dacht ik doe het op de volgende manier:
Maar nu krijg ik alle resultaten constant terug.
Hier mijn database indeling (onnodige dingen weggelaten, de pijltjes geven de 'weg' aan die ik wilde bewandelen om te kijken wel hoofdgroepnaam bij welke link hoort.)

Alvast bedankt
Ik zit al een tijdje met een probleem te worstelen, ik ben een startpagina variant aan het ontwikkelen. Nu heb je op deze startpagina hoofdrubrieken (Electronica), welke allemaal een subrubriek (telefoons.startpagina.nl) hebben.
Elke subrubriek heeft weer diverse blokken op de pagina staan. (nokia, samsung, sony), en in deze blokken komen de links weer te staan naar diverse websites.
Nu wil ik graag kunnen zoeken in een enkele hoofdrubriek. Als ik zoek in alle rubrieken heb ik dit:
code:
1
2
3
4
| SELECT * FROM startpagina_blockLinks WHERE name LIKE '%winkel%' or `desc` LIKE '%winkel%' AND free!=3 ORDER BY name LIMIT 0,20 |
Dit werkt prima, maar nu wil ik dus zoeken in een enkele rubriek, en deze leek mij opvraagbaar via deze weg:
(rubriekId is eigenlijk groupId, en pageId is eigenlijk subGroups.id, benaming een beetje ongelukkig gekozen)blockLinks.blockId > pageBlocks.pageId > subGroups.rubriekId > groups.name
Dus ik dacht ik doe het op de volgende manier:
code:
1
2
3
4
| SELECT * FROM startpagina_blockLinks, startpagina_pageBlocks, startpagina_subGroups, startpagina_groups WHERE startpagina_blockLinks.name LIKE '%blaat%' or startpagina_blockLinks.desc LIKE '%blaat%' AND startpagina_blockLinks.free!=3 AND startpagina_blockLinks.blockId=startpagina_pageBlocks.id AND startpagina_pageBlocks.pageId=startpagina_subGroups.id AND startpagina_subGroups.rubriekId=startpagina_groups.id AND startpagina_groups.name='Groothandels' ORDER BY startpagina_blockLinks.name LIMIT 0,20 |
Maar nu krijg ik alle resultaten constant terug.
Hier mijn database indeling (onnodige dingen weggelaten, de pijltjes geven de 'weg' aan die ik wilde bewandelen om te kijken wel hoofdgroepnaam bij welke link hoort.)

Alvast bedankt