Hebben meer mensen last van kernel panics in Ubuntu 8.10 in combinatie met een NVIDIA-kaart? Het is ontzettend lastig om te ontdekken waar het fout gaat, omdat het schijnbaar random gebeurt, er niets op het scherm verschijnt, en ook niets in de logs. De enige reden waarom ik kan zien dat het om een kernel panic gaat, is omdat de caps-lock en num-lock lampjes knipperen.
De reden dat ik denk dat het aan de NVIDIA-driver ligt, is omdat het het enige closed-source kernel-stukje is op m'n installatie.
Het zou kunnen liggen aan:
[list]
• De versie. In System » Administration » Hardware Drivers kan je kiezen tussen v173 en v177. Versie 173 lijkt minder vaak vast te lopen.
• Compiz. Zonder desktop effects lijkt het minder vaak vast te lopen.
• Xvideo. Zonder GPU-acceleratie bij het afspelen van video's lijkt het minder vaak vast te lopen.
In alle gevallen blijven de kernel panics komen.
Het kan natuurlijk ook aan iets anders liggen dan NVIDIA. acpi=off haalt in ieder geval niets uit. Meer ideeën?
PS. Het gaat om een laptop met een 8800M GTX.
De reden dat ik denk dat het aan de NVIDIA-driver ligt, is omdat het het enige closed-source kernel-stukje is op m'n installatie.
Het zou kunnen liggen aan:
[list]
• De versie. In System » Administration » Hardware Drivers kan je kiezen tussen v173 en v177. Versie 173 lijkt minder vaak vast te lopen.
• Compiz. Zonder desktop effects lijkt het minder vaak vast te lopen.
• Xvideo. Zonder GPU-acceleratie bij het afspelen van video's lijkt het minder vaak vast te lopen.
In alle gevallen blijven de kernel panics komen.
Het kan natuurlijk ook aan iets anders liggen dan NVIDIA. acpi=off haalt in ieder geval niets uit. Meer ideeën?
PS. Het gaat om een laptop met een 8800M GTX.