Ubuntu 8.10 + NVIDIA = kernel panic?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hebben meer mensen last van kernel panics in Ubuntu 8.10 in combinatie met een NVIDIA-kaart? Het is ontzettend lastig om te ontdekken waar het fout gaat, omdat het schijnbaar random gebeurt, er niets op het scherm verschijnt, en ook niets in de logs. De enige reden waarom ik kan zien dat het om een kernel panic gaat, is omdat de caps-lock en num-lock lampjes knipperen.

De reden dat ik denk dat het aan de NVIDIA-driver ligt, is omdat het het enige closed-source kernel-stukje is op m'n installatie.

Het zou kunnen liggen aan:
[list]
• De versie. In System » Administration » Hardware Drivers kan je kiezen tussen v173 en v177. Versie 173 lijkt minder vaak vast te lopen.
• Compiz. Zonder desktop effects lijkt het minder vaak vast te lopen.
• Xvideo. Zonder GPU-acceleratie bij het afspelen van video's lijkt het minder vaak vast te lopen.

In alle gevallen blijven de kernel panics komen.

Het kan natuurlijk ook aan iets anders liggen dan NVIDIA. acpi=off haalt in ieder geval niets uit. Meer ideeën?

PS. Het gaat om een laptop met een 8800M GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Heb sinds gisteren 177.80 op een bak met een 8800 GTX staan en daarna nog geen problemen gehad. Het was wel een reinstall over een rotte 8.04 heen. De machine wordt voornamelijk via ssh gebruikt, maar ook voor CUDA en dat doet het gewoon. Net even gecheckt, maar hij doet het nog en geen errors in de log files. (Legacy drivers zijn vziw nog niet geschikt voor de kernel van Ubuntu 8.10, maar via de NV installer compilet de wrapper niet, dus die zal je wel niet hebben.)

[ Voor 6% gewijzigd door alx op 14-12-2008 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alx schreef op zondag 14 december 2008 @ 01:20:
Heb sinds gisteren 177.80 op een bak met een 8800 GTX staan en daarna nog geen problemen gehad. Het was wel een reinstall over een rotte 8.04 heen. De machine wordt voornamelijk via ssh gebruikt, maar ook voor CUDA en dat doet het gewoon. Net even gecheckt, maar hij doet het nog en geen errors in de log files. (Legacy drivers zijn vziw nog niet geschikt voor de kernel van Ubuntu 8.10, maar via de NV installer compilet de wrapper niet, dus die zal je wel niet hebben.)
Oh ja, het is misschien handig om erbij te vermelden dat ik een laptop met een 8800M GTX heb. Die heeft geen legacy-drivers nodig uiteraard.

Het gebeurt ook niet altijd. Het gebeurde eerst echt elk uur ofzo. Nu is het ongeveer een keer per dag, vaak als ik even iets anders aan het doen ben.

Het zou dus aan de power management kunnen liggen (vandaar ook dat ik acpi uit had gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Ik heb het wel regelmatig als ik de iwl3945 module probe of remove. (of ga klooien met de killswitch) Die module is dan wel open source, maar er zit een closed-source ucode in hè...
De NVidia driver heeft bij mij nog nooit panics veroorzaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door gertvdijk op 14-12-2008 01:43 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de iwlagn-module probe en remove gebeurt er niets. Ik zal eens zonder wireless werken. Kijken of dat helpt.