LCD TV + DVD Home cinema set

Pagina: 1
Acties:

• Ruben.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-02 16:08
Ok, ik heb wat gezocht maar het is zo'n beetje onmogelijk hier goed op te googlen; dus dan maar via deze weg. Speciaal een tweakers accountje aangemaakt, want volgens mij is tweakers dé plek om dit soort dingen te vragen. Ik hoop dat ik wat dat betreft gelijk heb.

Hier dan mijn vraag:

Ik heb sinds vandaag een nieuwe Samsung 37" LCD TV, prachtig enzo, maar het geluid is niet geweldig. We kijken TV dmv UPC digitale televisie en ik heb ook een PS3 waar ik regelmatig op speel. Daarnaast hebben we een DVD home cinema set staan, al best een tijdje oud, maar hij werkt nog prima.
Het is een DVD speler met daaraan 5 boxjes en een bas. Nu wil ik die 5 boxjes + bas dus aan de televisie koppelen zodat het normale TV kijken + het PS3en + een DVDtje kijken met die boxjes gebeurt. Op de achterkant van de televisie zitten er genoeg aansluiting, maar het probleem is dat de boxjes van het surround system geen plugs zijn, maar gewoon losse kabeltjes die je in de achterkant van de DVD speler "vastclipt".

Wat kan ik nou het beste doen om alles via de dolby surround te laten lopen? Ik dacht zelf aan die draadjes omzetten naar de goede plugs, maar hoe doe ik dat in godsnaam. En werkt het DVD kijken met 5.1 geluid dan ook nog soepel?

Ik ben benieuwd.
Alvast bedankt ;)

Ruben

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:13
alles via je surroud setje laten lopen, dus mediabox en ps3 doorverbinden. Vervolgens het surround setje weer koppelen aan je tv.

Vraag me alleen af of dit wel ideaal is, hoezo ga je niet op zoek naar een beetje receiver, dan is het een stuk makkelijker!

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je tv gaat zeer waarschijnlijk geen 5.1 ontvangen van de PS3 of dvd speler en dat weer door kunnen sturen naar die speakertjes van je. Je hebt (no offence) amateur 5.1 set die gewoon totaal niet geschikt is voor dergelijke toepassingen. Als het niet mogelijk is om de PS3 en TV naar je 5.1 set te laten lopen dan zal je die moeten vervangen door een reciever. Daar sluit je dan je huidige speakers op aan en dan heb je tenminste 5.1 surround geluid van je PS3, die stuurt het gewoon digitaal door, en van je dvd speler die het dan digitaal kan doorsturen waarschijnlijk.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

kijk eerst eens even of je surround setje ingangen heeft. liefst digitaal maar analoog kan eventueel ook. Is dit niet het geval kan je al helemaal niets. is dit wel zo zijn er wellicht opties.

we missen dus vanalles om een goed advies te kunnen geven:

type van de tv
type van de surround set
wat heb je zelf uitgezocht ?
waarom werkt het wel / niet etc

got is helaas geen helpdesk dus het zo maar dumpen van je vraag gaat helaas niet werken.......

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Tsurany schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 23:04:
Je hebt (no offence) amateur 5.1 set
Ik denk dat je de definitie van "amateur" maar eens moest gaan opzoeken :o
En zonder ook maar iets te weten over het merk en/of type van het systeem is dit soort dingen roepen best dom.

Dit is dus ook wat de TS moet doen, geef ons het merk en type van je TV en "home cinema set", kunnen wij proberen te achterhalen wat de aansluitmogelijkheden zijn. Hoewel dit niet graag wordt gedaan, de bijgeleverde handleiding zou moeten volstaan voor de TS. :)

• Ruben.
Ok, ik gaan kijken en ik heb deze TV:
http://www.samsung.com/nl...LE37A656A1FXXC&fullspec=F

En een Medion MD40355 Cinema ding. Ik kan daarover verder geen specs vinden, dus ik heb foto's (geprobeerd) te nemen:
http://i38.tinypic.com/2nv5kpi.jpg
Hier zaten de scart en kabel in. Geen idee waarom de normale analoge TV kabel erin zat, ook wanneer ik hem eruit haalde deed UPC digitale TV ook gewoon, beetje overbodig dus.

http://i34.tinypic.com/295zm6w.jpg
Hier zie je waar alle boxjes binnen komen, je ziet dat ze gewoon zitten vastgeclipt

Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen.

Edit: Stom, die kabel in de DVD speler was de radio ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ruben. op 14-12-2008 11:22 ]

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Nou ja dan is het heel simpel, je moet eerst een scart-blokje met regelbare in/output ophalen (bij de action zijn die wel te krijgen) die je in één van je scart poorten doet, en vanaf daar doe je een rode en witte tulpkabel naar je aux in van je dvd cinema set

• Ruben.
Zo'n blokje bedoel je?
pricewatch: Scart Adapter 3x Tulp SVHS AV + In/Out Switch

Is het dan trouwens niet overbodig dat met dat blokje te doen? Want ik zie op de TV ook van dat soort aansluitingen. Ik heb even een fotootje gemaakt:
http://i36.tinypic.com/jg4gpd.jpg

Ik kan het verkeerd zien hoor

Verwijderd

Je ps3 met deze kabel aansluiten op je home cinema http://nl.playstation.com...49429/Component-AV-kabel/ toevallig heb ik deze liggen omdat ik me ps3 nu met hdmi heb aangesloten. of met een hdmi kabel,geluid van je ps3 kun je eventueel verbinden met een optische kabel
En het geluid van je tv laat je via de aux in lopen met het rood-witte kabeltje van de upc box naar je home cinema,of je neemt een coaxiale kabel van je upc box naar je home cinema set,deze heb ik toevallig ook nog liggen van profigold.

suc 6
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:33:
Je ps3 met deze kabel aansluiten op je home cinema http://nl.playstation.com...49429/Component-AV-kabel/ toevallig heb ik deze liggen omdat ik me ps3 nu met hdmi heb aangesloten. geluid van je ps3 kun je evntueel verbindein met een optische kabel
En het geluid van je tv laat je via de aux in lopen met het rood-witte kabeltje van de upc box naar je home cinema,of je neemt een coaxiale kabel van je upc box naar je home cinema set,deze heb ik toevallig ook nog liggen van profigold.

suc 6

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 13:06 ]

• TrekDude101
Ruben. schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:51:
Zo'n blokje bedoel je?
pricewatch: Scart Adapter 3x Tulp SVHS AV + In/Out Switch

Is het dan trouwens niet overbodig dat met dat blokje te doen? Want ik zie op de TV ook van dat soort aansluitingen. Ik heb even een fotootje gemaakt:
http://i36.tinypic.com/jg4gpd.jpg

Ik kan het verkeerd zien hoor
Oh sorry, ik kon op die link van je niet zien of je tv wel een audio output had, maar dan word dat blokje idd overbodig, gewoon je ps3 op je tv aansluiten en je tv dus met tulpkabeltjes naar je cinema set

• Ruben.
Ik zie geen aansluiting voor rood-witte kabels op m'n PS3?

Maar jullie zeggen nu dus dat wanneer ik het geluid van de UPC tv via de boxjes wil laten gaan ik de kabels van UPC naar Cinema set moet laten gaan.

Kan ik niet UPC gewoon naar TV en dan TV naar Cinema set, en dus ook PS3 naar TV en TV naar Cinema set.

Of werkt dit niet en zal ik toch echt direct van UPC naar Cinema set moeten gaan?

• TrekDude101
Je Cinema set heeft maar één externe ingang, dus daar moet de TV uitgang op, je andere apparaten sluit je dan aan op de TV. Je PS3 heeft trouwens wel rood-witte tulpkabels, die zitten er standaard bij, maar als je je PS3 al via HDMI hebt aangesloten dan kan daar als het goed is ook audio over

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
De enige manier om het met deze apparatuur te doen is inderdaad om je digitale ontvanger van UPC en je PS3 op je TV aan te sluiten, en dan de audio-out van je TV verbinden met de Audio in (of Aux in ofzo) van je home cinema setje. Je kunt dan het geluid van digitale (en analoge) TV en van je PS3 via de boxjes van je home cinema set krijgen, maar wel alleen stereo geluid. Het surround-geluid van je PS3 ga je met deze home cinema set niet kunnen gebruiken.

• Ruben.
Hm ok, heel erg bedankt voor alle hulp, ik weet genoeg en ik ga het proberen :D
Pagina: 1