Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265747

Topicstarter
Hallo medetweakers.

Een weekje terug heb ik een computer systeem aan een medetweaker verkocht, hij koos ervoor om het systeem te laten verzenden, hier werkte het perfect ik heb het gestest met een geldige windows en dat werkt perfect en ik heb hem een tijdje in egbruik gehad.

Toen de pc vervolgens bij de ander aankwam, en hij de stekker erin deed en hem aandeed, deed de pc ineens niets meer.

De tweaker verteld mij :
'' het enigste wat hij geeft is 6 piepjes :? , geen beeld of wat dan ook alleen 6 piepjes :? ''

Enig idee wat dit zou kunnen zijn, ik vertelde de tweakers om opzoek te gaan naar een oplossing. Hij heet wat een de toetenbord aanluiting gefroemeld en ineens starte hij op maar windows laadt niet vermeld de tweaker en er komen BSOD's en er kan geen andere windows worden geïnstalleerd.

Hier volgen de specs van het systeem :
Moederbord: Intel D845PESV
Processor: Intel Pentium 4 Northwood 2533mhz
Geheugen: 2x 256MB DDR-SDRAM PC-3200 OCZ 200mhz ddr-400 passief gekoeld
Harddisk: Seagate Barracuda 80 GIG IDE
Voeding: 230w speciale voeding voor dit mobo
Videokaart: Nvidia Corp Geforce4 MX440 lucht gekoeld
Kast: Degelijke Witte kast met voorop 2 extra usb poorten
Dvd : JLMS DVD-ROM LTD-1665 ( Liteon)
CD : Liteon 40x12x48x LTR-481255

Link naar systeem adv : V&A aangeboden: Leuke Office/Internet Desktop Computer

Ik heb de tweaker aangeboden morgen naar mij toe te komend an gaan we samen opzoek naar een oplossing of een compromie en een bak koffie drinken.

Als iemand mij info of hulp kan bieden heel graag want uiteraard wil ik deze tweaker morgen blij maken met een gefix't systeem!

Bij voorbaad dank!

Is vrij dringend

Mvg,

Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackdaw
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-07 09:16
Hallo Dave,

Tijdens het transport kan er natuurlijk veel gebeuren en de kans is groot dat er 1 of meerdere onderdelen los zijn geraakt. Met betrekking tot de 6 piepjes vind ik het volgende op de Intel site:
You are getting 6 beeps indicating 8042 - gate A20 failure:

* Check for foreign objects such as screws that may ground the desktop board and make sure the screws that hold the motherboard are not too tight.
* Try a different keyboard.
* Try a different processor.
In dit geval lag het dus waarschijnlijk aan het toetsenbord, zoals je zelf al aangeeft.

De rest van de problemen kunnen liggen aan onderdelen die niet goed vast zitten. Probeer het hele systeem te demonteren en weer alles goed aan te sluiten en kijk dan of het systeem opstart. Kijk hierbij ook naar de koeling van de CPU, als deze niet goed meer zit kan dit ook voor rare resultaten zorgen.
Ook is het handig het systeem zo "kaal" mogelijk op te starten en te kijken wat er dan gebeurd; 1 reepje RAM, videokaart, HDD en geen cd/dvd apparaten of andere PCI apparatuur.
Als dit niet werkt probeer dan aan de hand van de BSOD foutcode te vinden waar het misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-07 06:45
Move naar PMG, veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eerst eens stap voor stap door. Op die manier kun je prima achterhalen waar het fout gaat.