Toon posts:

2 draadloze routers met elkaar laten communiceren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om 2 draadloze routers via WLAN te laten communiceren?
De volgende opstelling wil ik realiseren:

Modem---> router Sitecom WL-176 (waarop 2 PC's via LAN) <--------------> draadloos <------------> linksys WRT160N (waarop 1 PC via LAN).
Vraag niet waarom ik dit zo doe want dat heeft een speciale reden. Het kan allemaal anders maar alleen zo kan ik het op dit moment realiseren.

1ste router IP 192.168.0.1, DHCP met range 100/200, firewall uit, NAT aan.
2de router IP 192.168.1.1, DHCP uit, Firewall uit, NAT uit.
PC op 2de IP 192.168.1.100

Op de 1ste router heb ik op alle PC's internet. Het enige dat ik nu wil is bestanden uitwisselen tussen de PC's van de 1ste router en de PC achter de 2de router. Er hoeft dus geen internet op de 2de router te zijn.

Ik heb vanalles geprobeerd maar het is me niet gelukt om dit draadloos te realiseren.
Als ik de 2de router verbind met de eerste router via de LAN's is alles geen probleem maar ik kan die kabel er tussen niet gebruiken dus het moet draadloos. Weet iemand hoe ik het 2de modem moet instellen om dit mogelijk te maken? Deze zou de mogelijkheid hebben om als accespoint ingesteld te kunnen worden .

bij voorbaat dank

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 04:34

Brazza

Byte me!

Je zou kunnen kijken om die linksys met dd-wrt firmware te voorzien. En hem in wireless bridge/repeater bridge te zetten. Dit heb ik momenteel ook draaiend icm met een Telfort draadloze modem. Je "joined" gewoon het netwerk samen met het zelde WPA2/WPA/WEP wachtwoord en klaar is kees. Op dd-wrt.com is meer info hier over te vinden.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde een tijdje gedaan met 2 asus routers, daar heet het bridgen.
Voor zover ik weet moet je 2 dezelfde merken routers hebben, maar dat weet ik niet zeker.
Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ga dat eens proberen, als het werkt laat ik nog wel weten. Hartelijk dank alvast voor de snelle reacties.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 04:34

Brazza

Byte me!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:01:
Ik heb hetzelfde een tijdje gedaan met 2 asus routers, daar heet het bridgen.
Voor zover ik weet moet je 2 dezelfde merken routers hebben, maar dat weet ik niet zeker.
Succes.
Wellicht voor Asus geldt dat, maar bij DD-WRT kan ik elk netwerk bridgen waar ik het wachtwoord van heb. Je zal wel de firmware versie 24rc7< moeten gebruiken (tenminste laatste keer dat ik keek, ondersteunde de nieuwere firmware versie bridgen nog niet)

Ik heb trouwens een WRT54GL v1.1 met dus DD-WRT met firmware: v24 RC-7

Succes ermee. ;)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb de WRT54G2, en gebruik deze ook om te bridgen (dmv dd-wrt).
Werkt als een zonnetje! :)

Er staat op de site van dd-wrt ook een tutorial hoe je dit zou moeten doen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik een Linksys router WRT160N V2 en als ik de informatie bekijk op de DD-WRT site zie ik dat alleen V1 van deze router word ondersteund, helaas dus maar nu zit ik nog steeds met hetzelfde probleem, ik kan de instellingen in de linksys router niet vinden om hem in bridge te schakelen en zo te laten communiceren met een andere draadloze router. Heeft iemand dat toevallig ook al eens geprobeerd met de linksys WRT160N V2 router?
Pagina: 1