USB stick alleen bruikbaar wanneer aanwezig bij start OS

Pagina: 1
Acties:

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het volgende merkwaardige probleem doet zich voor: Een USB stick in een willekeurige USB poort is alleen bruikbaar wanneer de stick bij het aanzetten van de laptop al is ingeprikt. Wanneer ik 'm er daarna uithaal en terug stop, is het over en verschijnt de melding bij het openen "Plaats een schijf of ander geschikt medium in station X:".
Bij het niet werken van een USB stick wordt "overal" aangeraden om de stationsletter even te wijzigen.. In dit geval zonder resultaat, helaas.

Het probleem doet zich voor bij meerdere USB sticks die op andere PC's probleemloos werken. Een USB toetsenbord of muis werkt probleemloos. Een herinstallatie van de USB hosts via apparaatbeheer heeft niet geholpen. In de veilige modus werkt de USB stick overigens prima.

[ Voor 8% gewijzigd door JBS op 13-12-2008 19:39 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik neem aan dat de BIOS een standaard schijf emuleert, en dat je OS om de een of andere reden geen USB sticks accepteerd. Zou het een policy setting kunnen zijn?

• JBS
  • Niet online
Ik heb middels het commando dat hier gegeven wordt geprobeerd de policies te resetten, maar dit werkt echter alleen voor o.a. XP Professional en het gaat hier om XP Home.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Hoewel ik niet weet of dit effect heeft op USB-sticks was mijn ervaring met USB-modems altijd dat als je ook maar iets wilde resetten aan USB dat de snelste manier was om de USB-root-hub(s) te verwijderen en te rebooten. Het netto resultaat moet zijn dat alle USB-apparaten weer als 'nieuw' herkend worden.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Probeer ook eens de USB stick te verwijderen met deze instructies:
Device Manager does not display devices that are not connected to the Windows XP-based computer

Dat zorgt er ook voor dat Windows opnieuw de drivers gaat zoeken en installeert.

• JBS
  • Niet online
de USB-root-hubs verwijderen en na een reboot automatisch laten installeren heeft het probleem niet opgelost. Hetzelfde geldt helaas ook voor het verwijderen via de gelinkte instructies.
Pagina: 1