Instabiel Internet

Pagina: 1
Acties:

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Hallo,

Nu heb ik een probleem met mijn internet, ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen, als er vragen zijn stel ze. Nu heb ik hier een thuisnetwerk van 2 computers met XP. Deze zijn verbonden via een draadloze router van SMC. Beide pc's zijn goed verbonden met de router, er staat geen beveiliging op de router (probleem is ook met een beveiliging op de router). Nu heb ik op 1 pc redelijk internet, anders moet ik een paar keer refreshen en dan doet de pagina het wel. Maar op de andere pc (die 30 cm van router staat) krijg ik totaal gene internet verbinden.

Dit hele systeem heeft goed gewerkt en de modum van onze provider (Telfort) geeft ook aan dat internet gewoon werkt. Weet iemand een oplossing zodat ik beide pc's weer werkend op internet krijg? Ik heb al geprobeerd de stekker eruit te halen voor 10 minuten maar dit werkt niet.

Mvg,
Paul du Long

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Hoe is de signaalsterkte op beide pc's?
Heeft de ene pc een andere netwerkkaart o.i.d.?

Is het mogelijk om de pc's met een kabel naar de router te verbinden om te controleren of het internet dan wel stabiel werkt?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Dimby
Beide pc hebben goed bereik dus dat is het probleem niet. Nu heb ik bij de werkende pc de netwerk usb stick eruit gedaan. Daarna deed internet het op de andere pc meteen weer. Zou het kunnen dat er op de router een beveiliging zit dat maximaal 1 connectie tegelijk internet kan hebben? Zo ja waar wat ik vond niks in de admin van de router

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-03 20:11

allure

Titaan fase 2/3

Gebruik je toevallig statische ip-adressen? Die op beide pc`s gelijk zijn?
Hoe groot is de range van je dhcp?

[ Voor 52% gewijzigd door allure op 13-12-2008 22:29 ]

• Dimby
Ik heb geen idee wat statische ips zijn dus zal wss wel nee zijn :)
Als je de range van de router bedoeld denk ik zeker 50 meter.

• Dimby
Bump

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
Dimby schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 22:37:
Ik heb geen idee wat statische ips zijn dus zal wss wel nee zijn :)
Als je de range van de router bedoeld denk ik zeker 50 meter.
statisische IP's zijn vaste IP's per netwerkkaart en dus niet dynamisch. Moesten die 2 pc's pertoeval eenzelfde IP hebben kan dat problemen geven

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 20:05

DarkSide

theres no place like ::1

Je zult toch echt even de IP adressen van beide pc's moeten neerzetten. Grote kans is dat je 2e pc een onjuist ip adres krijgt en daardoor niet werk. Hiervoor zul je toch moeten kijken naar welke IP adressen je router uitdeelt (De range van de DHCP pool (dus niet het bereik van je signaal)). Kijk goed of die op dynamisch staat en hoeveel adressen er uitgegeven kunnen worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Softmore
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-03 06:33
Om vlot het ip adres te weten van een pc (onder Windows), het volgend uitvoeren:

Start -> Uitvoeren.../Run... (taalafhankelijk).
In de textbox typ je "cmd" en dan "OK".
In de zwarte "Dosbox", zie je iets van de vorm van "c:\>"
Hier typ je "ipconfig", en vervolgens druk je op "enter".

De gegevens van beide pc's, post je hier in het forum.

[ Voor 2% gewijzigd door Softmore op 15-12-2008 12:50 . Reden: typo ]

Pagina: 1