Sinds een paar dagen heb ik het probleem dat mijn computer op tilt gaat als mijn videokaart belast wordt. Ik kan gewoon werken, internetten, you name it; de videokaart belasting is echter uit den boze. Ik merkte het voor het eerst bij het opstarten van Stalker: beeld vol met strepen en alleen een harde reboot hielp. Ik dacht meteen aan oververhitting, maar voor zover ik kan zien zijn de temps prma: 40 graden idle, en onder belasting tot 80 graden. Maar dat was toen, nu heb ik niets hogers gezien dan 50 graden want dan klapt alles eruit. Als ik bv. probeer om de windows experience rating te testen komt hij tot aan Direct3D ALU en dan gaat het beeld op zwart, zie ik alleen maar strepen en één keer kreeg ik van mijn monitor de melding "signal out of range"
Ik heb dus mijn kaart eruit gehaald, koelblokken eraf, alles schoongemaakt met Arcticlean en de koelblokjes vastgezet met Arctic Alumina thermal adhesive. Resultaat: nul komma niks. Daarna heb ik nieuwe drivers geïnstalleerd, ook zonder succes. Windows update: geen succes. Tot slot ook nog system restore naar een tijd waarin alles nog werkte: geen verschil.
Ik zie nu nog maar twee mogelijkheden: óf het is iets softwarematigs wat system restore niet terug zet, óf de kaart is kapot. Ik heb geen andere kaart om uit te proberen, wat kan ik verder nog doen om dit te troubleshooten? Het is een Sapphire Radeon HD4870 1GB, alle suggesties zijn welkom.
Ik heb dus mijn kaart eruit gehaald, koelblokken eraf, alles schoongemaakt met Arcticlean en de koelblokjes vastgezet met Arctic Alumina thermal adhesive. Resultaat: nul komma niks. Daarna heb ik nieuwe drivers geïnstalleerd, ook zonder succes. Windows update: geen succes. Tot slot ook nog system restore naar een tijd waarin alles nog werkte: geen verschil.
Ik zie nu nog maar twee mogelijkheden: óf het is iets softwarematigs wat system restore niet terug zet, óf de kaart is kapot. Ik heb geen andere kaart om uit te proberen, wat kan ik verder nog doen om dit te troubleshooten? Het is een Sapphire Radeon HD4870 1GB, alle suggesties zijn welkom.
Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time