[VS2005] User settings lezen met c# in ander project

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 21:01
Ik zit een beetje in de knoop. Ik ben een database applicatie aan het schrijven in VB.net, visualstudio 2005. Ik gebruik dOOdads voor de data objecten. Mocht je dOOdads niet kennen, het zijn automatisch gegenereerde classes voor je database tables, die erg handig werken.

Het dOOdads project, met de database code is een project in C#, dus in mijn solution zitten mijn project in VB.net met een referentie naar het C# project.

De class waar de tabelclasses op gebouwd zijn, die zit in de C# code, en die zoekt automatisch naar de application setting dbConnection, voor de connection string. Deze setting zit in mijn VB project. Nu wil ik de dbConnection kunnen wijzigen, dus heb ik er een user setting van gemaakt. Maar nu weet ik niet hoe ik in c# usersettings kan lezen, uit een ander project. Opzich wordt de class overgeerfd tot classes in mijn VB project, dus ik vermoed dat hij de settings van mijn VB project zou lezen, automatisch?

Dus: C# project wil usersetting lezen uit VB project. Kan iemand mij op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 07:39
user settings zitten in de scope van het project, niet in je systeem.
Je zult dus (mijns inziens) een op een andere manier je ConnectionString in je andere applicatie krijgen.

kan je niet gewoon even een file aanmaken met de connection string?
En daarna weer verwijderen natuurlijk...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

ik dacht dat settings meestal in de config file terecht kwamen, bijvoorbeeld een applicatie die compiled naar "test.exe" kan een "test.exe.config" file hebben waar settings in staan die je met .NET kan uitlezen.

Of dat met class libraries ook zo gaat weet ik niet zeker ;)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
ik ging er vanuit, omdat het c# project een .dll is van mijn eigen applicatie, hij ook meedeed met de zelfde settingspool. Dat is dus fout gedacht. Gek dat projecten niet elkaars settings kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Offtopic:
(The dOOdads Architecture is no longer being maintained)
Weet je zeker dat je daar nog wel een project mee wil gaan beginnen :? Kun je dan niet beter kijken naar LLBLGen of NHibernate oid?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
@Rob
Het werkt nog prima, alleen ik wil weer iets dat niemand anders wil blijkbaar ;)
Pagina: 1