Toon posts:

[Trust USB Hub] geen USB 2.0 snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen, ik heb gisteren een powered Trust USB hub gekocht met 4 poorten. Dit was nodig omdat mijn iBook niet genoeg stroom leverde via USB voor een My Book Passport. Die wordt nu wel keurig herkend door mijn iBook via de hub maar de transfersnelheid bedraagt maar 2MB/seconde.

Ik heb al vanalles geprobeerd: andere kabels, andere USB poort, andere HD's, ... Op een Windows PC krijg ik hetzelfde resultaat: 700MB transferen duurt een kwartier! Ik heb dan eens een andere externe harde schijf (Lacie) aangesloten op de hub. Same thing. Als ik beide schijven rechtstreeks aansluit op de poort van de computer, dan werkt alles normaal en is de snelheid fantastisch.

Is deze hub kapot? Of is Trust gewoon smeerlapperij en ben ik €17 kwijt? Opmerking: alle computers zijn uitgerust met USB 2.0 en met de laatste drivers/updates. Op de Windows PC (XP SP2) staat er in Apparaatbeheer dat het een Enhanced Controller is dus USB 2.0. Ik heb die trouwens zelf gekocht en geïnstalleerd. Er zijn geen uitroep/vraagtekens.

Het toppunt is dat de winkel hem niet wil terugnemen omdat de hub "normaal werkt" want hij herkent de aangesloten apparaten. Iemand raad? :'(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 17:36 . Reden: Typo ]

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Mja Trust... Daar leer je van, nooit wat kopen van Trust want die zijn niet te vertrouwen.
Probeer de helpdesk van Trust zelf ook eens, als die constateren dat het ding niet goed werkt zou je daarmee de hub gewoon terug kunnen brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, er is al een mailtje opweg naar de helpdesk. Nog mensen met suggesties?

Verwijderd

Laat ze in de winkel demonstreren dat ie daadwerkelijk usb2.0 snelheden haalt. Zo niet dan voldoet het ding niet aan de verwachtingen. Er staat USB2 op.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 17:49 ]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-02 12:27
Heb zelf 2 van die powered 7 poorts USB hubs en die werken grandioos. Me pa had een soort mobile versie en die leek op die wat jij hebt. Ding werkte best goed na 3/4 van 1e jaar was i stuk. Reden was onbekend. Deed toen 7 poort Trust hub ertussen en dat werkt goed.

Er zit op deze serie zo te zien een voltage beveiliging. Een passport vraagt iets meer dan de specs eigenlijk zijn. Best kans dat hij daarom teruggaat naar USB 1.1.

[ Voor 24% gewijzigd door Cave_Boy op 13-12-2008 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Juist nog eens getest. Beide HD's werken prima als ze rechtstreeks worden aangesloten op de Windows PC. Op de iBook hebben ze dus die hub nodig voor extra stroom. Anders starten ze niet. De Lacie heeft wel de mogelijkheid om hem aan te sluiten op 2 poorten (meer stroom). Dit werkt ook op de iBook maar dan heb ik niks over van poorten. Daarom kocht ik die hub.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 18:01 . Reden: Aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag getest op één van de recentste Sony Vaio's met Vista erop. Hetzelfde probleem. Ik krijg daarnaast steeds de melding dat de hub sneller kan werken moest hij op een "snelle USB poort" aangesloten zijn.

Don't trust Trust.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

franssie

Save the albatross

precies - soms werkt het wel maar helaas te vaak ook net niet, don't trust Trust is een van mijn motto's (en ik ben niet alleen).
Wel jammer overigens, Nederlands bedrijf tenslotte dat zo nu en dan zulke meuk op de markt zet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Dat zeg je wel maar ik vraag me af of het ding wel op de goede snelheid werkt als je er een schijf aan hangt die wel binnen de specs blijft met z'n stroombehoefte. Want als je buiten de specs gaat moet je niet de fabrikant gaan afzeiken die zich daar aan houdt natuurlijk.

Ik heb ook een Trust hubje. Unpowered. Doet het prima op USB2.0 snelheid. Trust, Sweex, enz. koop je niet voor duurzaamheid of betrouwbaarheid maar voor de elcheapo meuk die handig is om wat van te hebben liggen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:35
Zal wel een waardeloze budget chipset in die hub zitten.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Net zoals in 75% van de verkochte USB hubs. Iedereen zit hier wel af te geven op Trust maar voor simpele zaken als een USB hub zijn de meeste modellen gebaseerd op één of twee verschillende chips die uiterst goedkoop zijn en nog niet altijd slecht presteren ook. De overige verschillen zitten dan onder andere in de behuizing, de kwaliteit van de connector en de merknaam.

Een voeding van Trust zou ik ook niet direct kopen maar dat is een andere klasse van product :)

Verder zou ik inderdaad gewoon de hub laten zien en op je strepen staan, ook al is het "maar" voor €17.
Pagina: 1