sharing / NAT / firewall

Pagina: 1
Acties:

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:50
Tja... ik heb binnenkort ADSL (in Belgie) en daar wil ik meerdere computers achter hangen terwijl dit niet mag.

Als ik dit met Windows connection sharing doe ziet mijn provider dan dat er meerder achter hangen? Of maakt Win connection sharing gebruik van NAT. En bij het gebruik van NAT ziek mijn provider dat dan....?

Nu heb ik met een modem en ook Windows connection sharing. Als ik iets trace naar buiten dan zie ik mijn 192.168... adres er wel bij staan...

Verwijderd

Misschien Winroute downloaden, die werkt volgens mij wel goed

http://www.winroute.nl/

Verwijderd

Winroute maakt gebruik van NAT, dus je provider kan niet zien dat er meerdere pc's achter hangen, al het verkeer komt van 1 IP-adres af.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Aan de source/destination adressen zal je privider het niet af kunnen leiden. Wel zijn er bepaalde 'hints' die in de richting van NAT kunnen wijzen als ze het echt willen weten, hoewel daadwerkelijk bewijzen erg moeilijk is.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Als je Winroute als smtp server gebruikt bijvoorbeeld, dan zie je aan de header van een mailtje dat het verstuurd is door Winroute + het ip adres van je LAN...da's wel minder natuurlijk....daar moet toch was op te vinden zijn!?!?!

T-Rob