Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[GTA IV] Probleem met de acceptatie van License Agreement

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment het probleem dat ik GTA IV niet meer op kan starten.

Wanneer ik het spel opstart krijg ik een scherm dat ik accoord moet gaan met de End User License Agreement van Rockstar Games Social Club. Dit wil ik natuurlijk niet, want ik ben in al akkoord gegaan met de voorwaarden die geldig waren toen ik de game installeerde. Maar als ik op "I don't accept" klik start de game niet.

Ik wil graag kunnen gamen met de voorwaarden die ik op 3 december, bij de installatie van het spel, heb geaccepteerd. Hoe kan ik hier voor zorgen?

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:06
Zover ik weet zijn EULA sowieso niet (rechts)geldig in de EU? Kortom, 'akkoord gaan' dus

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
apokalypse schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:22:
Zover ik weet zijn EULA sowieso niet (rechts)geldig in de EU? Kortom, 'akkoord gaan' dus
Waarom zouden ze niet (rechts)geldig zijn (zijn er andere manieren van geldigheid?)? De manier waarop de voorwaarden aangeboden worden, en het tijdstip (niet achteraf) is een aantal eisen aan verbonden, maar dat maakt niet elke vorm van een overeenkomst opeens ongeldig, mooie boel zou dat worden.

Geqxon: Ik weet niet op welk platform je het speelt, maar je kunt proberen het spel te verwijderen, en dan opnieuw installeren. Mogelijk is de nieuwe EULA nodig bij een binnengehengelde update, als je dan op een of andere manier kan voorkomen dat die update geinstalleerd wordt in de toekomst, dat je het oude spel nog kunt blijven spelen.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:29
Sorry maar... waarom zou je deze niet accepteren? Geeft deze Rockstar het recht jouw PC in beslag te nemen of iets dergelijks?
Heb een EULA nooit zo spannend gevonden en ga het al helemaal niet doorlezen, ik geloof het wel..
Anders moet je net na installatie elke keer je internetverbinding uitschakelen, dan kan deze em ook niet updaten en werkt ie als het goed is wel..

Verwijderd

Topicstarter
Moning2 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:31:
Sorry maar... waarom zou je deze niet accepteren? Geeft deze Rockstar het recht jouw PC in beslag te nemen of iets dergelijks?
Heb een EULA nooit zo spannend gevonden en ga het al helemaal niet doorlezen, ik geloof het wel..
Anders moet je net na installatie elke keer je internetverbinding uitschakelen, dan kan deze em ook niet updaten en werkt ie als het goed is wel..
Ik vind het zelf niet kunnen dat Rockstar mij dwingt de vernieuwde EULA te accepteren, en dat ik anders het spel niet kan spelen. Een update kan het niet zijn, die heb ik niet geinstalleerd.

Principe kwestie, en ik zoek de technische mogelijkheid er omheen te kunnen.

Verwijderd

Ik had eerlijk gezegt ook zoiets.
Het zou een socialclub update zijn ,maar je merkt er niets van ,dan dat je dat plots voor je neus krijgt.

Sinds de patch update is de Windows live aanmelding althans hier, ook omslachtiger geworden.
Eerst zag ik onderaan het scherm dat ik aangemeld ben .(dit offline dus)
Nu krijg ik telkens de melding dat ik me moet aanmelden bij Windows live, anders geen save games.
Moet nu dus eerst op home drukken,dan op mijn icoontje klikken om vervolgens weer verder te kunnen.

ook krijg ik mijn gamertag niet gelinkt ondanks de beide aangemaakte accounts.

Je moet jezelf constant verantwoorden met dit spel omdat je het gekocht hebt!! :/

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Wat is het probleem precies, je hebt de game illegaal en durft niet akkoord te gaan?

Een EULA strekt niet verder dan de Nederlandse wet, dus als er staat dat je computer eigendom van Take 2 wordt zodra je op 'akkoord' klikt zou hier dus niet gelden. In principe kan je gewoon accepteren als je het spel gekocht hebt, als je niets meer doet dan enkel het spel spelen. Kan je ons ook melden wat de verschillen zijn met de voorgaande versie?

[ Voor 8% gewijzigd door Dubbeldrank op 13-12-2008 19:15 ]

It takes one to know one...

• blaataaps
  • Niet online
Dubbeldrank schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 19:14:
Wat is het probleem precies, je hebt de game illegaal en durft niet akkoord te gaan?
Dat heeft er weinig mee te maken
Een EULA strekt niet verder dan de Nederlandse wet, dus als er staat dat je computer eigendom van Take 2 wordt zodra je op 'akkoord' klikt zou hier dus niet gelden.
Ook binnen de Nederlandse wet kan ik genoeg voorwaarden verzinnen waar ik niet mee akkoord zou gaan
In principe kan je gewoon accepteren als je het spel gekocht hebt, als je niets meer doet dan enkel het spel spelen.
Dat kun je niet aannemen als je niet weet wat zijn specifieke bezwaar is.

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

blaataaps schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 19:22:
[...]
Dat heeft er weinig mee te maken
Dat is nogal kort door de bocht, EULA's staan doorgaans vol met voorwaarden betreft piracy, kopiëren of whatever.
[...]
Ook binnen de Nederlandse wet kan ik genoeg voorwaarden verzinnen waar ik niet mee akkoord zou gaan
[...]
True, maar wat verwacht je dan? Dat daar controle op is? Het is doorgaans niet meer dan een stuk tekst wat de softwareproducent indekt in het geval van een aanklacht.
Dat kun je niet aannemen als je niet weet wat zijn specifieke bezwaar is.
Daarom vraag ik ook een regel later of hij de verschillen aan kan geven, zodat we kunnen zien of het dezelfde of een aangepaste versie betreft. :)

It takes one to know one...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet om het verschil van de EULA, het gaat erom dat hij gepushed wordt, en ik anders het spel niet kan spelen.

Inmiddels heb ik de EULA maar geaccepteerd, maar nu dit weer:
Er is een update beschikbaar voor deze game op live. Als je deze update weigert word je afgemeld bij Live.

Wil je deze update toepassen?
Rockstar Games kan het imho niet maken om op deze aggresieve manier updates te pushen. Eerst installeert hij buiten mijn weten om een update voor Rockstar Social Club en moet ik om het spel uberhaupt te kunnen spelen een EULA opnieuw accepteren, daarna moet ik ook nog eens een update installeren omdat ik anders van Live afgemeld wordt.

Daar zit je dan, met je gekocht spel... :)

• blaataaps
  • Niet online
Dubbeldrank schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 19:34:
[...]

Dat is nogal kort door de bocht, EULA's staan doorgaans vol met voorwaarden betreft piracy, kopiëren of whatever.
Klopt, volgens mij zijn we het ook wel met elkaar eens :) ik bedoelde meer dat het voor de algemene discussie over het al dan niet accepteren van een nieuw setje voorwaarden het niet zo belangrijk is of deze specifieke persoon het spel al dan niet legaal heeft. Ik denk ook dat iemand die het spel op minder legale wijze heeft, niet pas bij de 2e EULA die hij voor zijn neus krijgt die niet gaat accepteren (laat staan hier op het forum opheldering erover vragen :) ).

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:29
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 19:45:
Het gaat niet om het verschil van de EULA, het gaat erom dat hij gepushed wordt, en ik anders het spel niet kan spelen.

Inmiddels heb ik de EULA maar geaccepteerd, maar nu dit weer:

[...]

Rockstar Games kan het imho niet maken om op deze aggresieve manier updates te pushen. Eerst installeert hij buiten mijn weten om een update voor Rockstar Social Club en moet ik om het spel uberhaupt te kunnen spelen een EULA opnieuw accepteren, daarna moet ik ook nog eens een update installeren omdat ik anders van Live afgemeld wordt.

Daar zit je dan, met je gekocht spel... :)
Je kunt prima spelen zonder in te loggen hoor, je kunt alleen niet saven... Maarja, daar kun je omheen door het spel constant te laten draaien ;)
Het is inderdaad wel wat gezanik maar je wordt er niet slechter van, als het eenmaal werkt dan werkt het ook prima (hier tenminste >:) )

• ijsblok
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-10-2024
Zomaar een gedachte hoor; maar staat er niet in de oorspronkelijke EULA dat de ontwikkelaar de EULA kan wijzigen, maar dat je die niet hoeft te accepteren en dat je als gevolg daarvan je spel weer kan inleveren en je geld terug krijgen? Ik heb de EULA's ook niet doorgelezen, maar dat zou ik redelijk vinden. Het zou vreemd zijn dat als twee partijen een overeenkomst hebben gesloten, en een partij wijzigt de overeenkomst eenzijdig, de andere partij geen andere keus zou hebben dan dat te accepteren...

Verwijderd

tja, ik vind het meer een , ik heb niks te doen miereneuken kwestie, wie houd je tegen om het spel terug te brengen?, als je er niet mee eens bent dan moet je er ook niet onderuit proberen te komen,

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 16:38

KneoK

Not in a million lightyears

Vind het wel een beetje ver gaan hoor. Als het de graphics of gameplay niet is waar we over kunnen zeuren, laten we dan maar zeuren over kopieerbeveiligingen. Als dat ook niet leuk meer is dan gaan we een aangepaste EULA aanvallen, zelfs "gepushte" updates afkraken :? (God verhoede dat men een spel probeert te verbeteren). Kom op zeg, in menig MMO zit je dagelijks of wekelijks met gepushte updates en een EULA die eens in de zoveel tijd opnieuw geaccepteerd moet worden (of 'ie nu daadwerkelijk aangepast is of niet), op een console ontkom je er bijna niet meer aan dat je updates voor je Dashboard of game zelf moet binnenhalen (en ja, in het geval van een 360 spel kan ik ook afgemeld worden van XBL als ik een update niet wil binnenhalen).
Steam heb ik al heel lang niet meer gebruikt, maar ik baalde een paar jaar terug elke keer weer als ik vergeten was een backup van Halflife 2 te maken, elke keer weer de DVD installeren en lang wachten totdat de updates binnen waren en ik eindelijk kon spelen.

Dit is Games for Windows/XBOX Live, deal with it of koop geen spellen meer met dat label.

Ik denk dat er in de EULA (ook de originele waar je in eerste instantie mee akkoord bent gegaan) staat dat je zonder het accepteren van dezelfde EULA niet gemachtigd bent het spel te gebruiken, waarschijnlijk in de buurt van het stukje waar er melding van gemaakt wordt dat Rockstar/Microsoft/Sinterklaas gemachtigd is de EULA eenzijdig te wijzigen. Als je dat niet zint dan had je de eerste keer al niet op accepteren moeten klikken.
Pagina: 1