Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] Invoerveld maken

Pagina: 1
Acties:

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Beste allemaal,

Ik heb al op GoT gezocht en een en ander gegoogle'd, maar ik kom er helaas niet uit..

Het gaat om het volgende; ik wil graag in Excel een veld waarin je een getal in moet voeren, en als je dan op enter drukt, dat dat getal in een andere cel wordt verwerkt (opgeteld of afgetrokken), en het invoerveld daarna weer leeg is. Is dat mogelijk?

Ik ben namelijk bezig een excel-bestand te maken voor voorraadbeheer, dus als ik in zo'n invoerveld bv. typ dat er 3 onderdelen binnen zijn gekomen, ze bij de actuele voorraad opgeteld worden. De actuele voorraad moet daarna niet meer terugveranderen, en het invoerveld moet weer leeg worden. Misschien is het zelfs mogelijk om de getallen aan de hand van een dropdown-menu te selecteren in plaats van in te typen? (ik weet dat dit werkt via Data->valideren)

Bedankt alvast voor de hulp :)

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Verwijderd

Excel gaat het niet mee lukken, Access wel :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, hier moet je echt een database voor gebruiken. Meest simpele is dan Acces onder de knie krijgen. Zijn heel veel mogelijkheden om daarin voorraad beheer te doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:53:
Excel gaat het niet mee lukken, Access wel :)
Excel is idd het meest misbruikte programma voor databaseachtige toepassingen, maar dat het niet zou lukken is onzin. Als TS een lijstje heeft van pak hem beet 50 artikelen en hij kan met Excel overweg en met Access niet, why not?

Igg wordt het vba-werk icm met het change() event. Is hier wel meer over te vinden.
code:
1
2
3
4
5
6
Sub Worksheet_Change(target)
'let op: pseudocode
Als target.kolom = 1 dan
     verhoog kolom X met target.value
     target.value=""
End Sub

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland