Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Heeft 'Online' een smarthost?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De provider 'Online' heeft ook poort 25 in de ban. Ze zeggen dat ze een niet ondersteunde smarthost hebben om toch een eigen mailserver te kunnen draaien. Heeft iemand hier echt ervaring mee, of te wel, klopt dit verhaal?

De mail relay zou dan tevens smtp.online.nl moeten zijn.

Dank, grad

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hier draait mijn exchange 2003 goed hoor

je kan ze alle drie gebruiken

smtp.wanadoo.nl
smtp.orange.nl
smtp.online.nl
ik gebruik de ip's ipv de domein namen.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Je kunt bij Online niet uitgaand naar poort 25 connecten (anders dan de SMTP server van Online).

Dat betekent dat ipv mail direct afleveren bij de betreffende mailserver van het domein waar je heen probeert te mailen, je altijd mail via hun SMTP server moet afleveren.

Normaal gezien kun je gewoon smtp.online.nl instellen om te gebruiken (voor je mailserver).
Een 'smarthost' is niet nodig, gezien dat deze smtp server gewoon relaying ondersteund.

Inkomend poort 25 zou ik je niet kunnen vertellen. Ik kan me nog vaag herinneren (van mijn Wanadoo/Orange tijd) dat deze poort inkomend niet dicht zat. Maar wellicht is het veranderd. Genoeg manieren om dat verder ook te testen natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.

De uitgaande mail is eigenlijk nooit een probleem, het gaat om de binnenkomende mail via poort 25 (deze heb je nodig voor een eigen mailserver. Als deze de binnenkomende 'relayed' dan is het een smarthost en dan is het geen probleem. Goed te horen dat er keuze uit drie stuks zijn.

Is dit een aanrader deze provider (internet + bellen)?
Grt

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik vindt het persoonlijk wel een aanrader, ik heb er persoonlijk weinig problemen mee.
Tja , je zit dacht ik redelijk aan de livebox vast als je telefonie neemt , maarja
er is redelijk veel te configgen in de livebox zolang je maar telnet.

Verwijderd

Modbreak:[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIX)

[ Voor 87% gewijzigd door IEF op 14-01-2009 12:33 ]

Pagina: 1