Digital Coax en Optische Kabels.

Pagina: 1
Acties:

• Harco
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-08-2020
Hoi,

Ik heb sinds kort een nieuwe kamer en ik gebruik nu een andere opstelling voor mijn Logitech Z-5500. Ik heb gelezen dat je de kabel van de contol pod never moet gaan verlengen, dus dat valt sowieso al af.

Ik heb mijn Xbox 360 via de optische ingang aangesloten en mijn PC via de coaxiale ingang. Voorheen had ik kabels van één en anderhalve meter, maar nu moeten die een meter of acht/tien worden. Heb ik dan merkbaar verlies in geluid?

http://www.beterelektro.n...5d28229ed969aad09181ca052

http://www.beterelektro.n...ath=25_34&products_id=286

Deze kabels kwam ik tegen. Hirschmann is betrouwbaar, toch? Maar hoe zit dat met Toslink? En vooral dus: heb ik merkbaar verlies op tien meter kabel?

Alvast bedankt.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:06
D0dg3r schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:15:
Hoi,

Ik heb sinds kort een nieuwe kamer en ik gebruik nu een andere opstelling voor mijn Logitech Z-5500. Ik heb gelezen dat je de kabel van de contol pod never moet gaan verlengen, dus dat valt sowieso al af.

Ik heb mijn Xbox 360 via de optische ingang aangesloten en mijn PC via de coaxiale ingang. Voorheen had ik kabels van één en anderhalve meter, maar nu moeten die een meter of acht/tien worden. Heb ik dan merkbaar verlies in geluid?

http://www.beterelektro.n...5d28229ed969aad09181ca052

http://www.beterelektro.n...ath=25_34&products_id=286

Deze kabels kwam ik tegen. Hirschmann is betrouwbaar, toch? Maar hoe zit dat met Toslink? En vooral dus: heb ik merkbaar verlies op tien meter kabel?

Alvast bedankt.
Die hirschmann is antennekabel.
Maar verliezen heb je niet, het is digitaal. Optisch maakt het niets uit: licht of geen licht, 1 of 0.
Coax kan heel iets schelen, als je kabel een hoge capacatieve werking heeft waardoor ie bitjes soms niet goed kan onderscheiden, maar dat zal wel meevallen gok ik.
Twazerty schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:26:
Optisch kan wel degelijk een probleem zijn. Lichtsterkte kan lager zijn waardoor het er niet lekker aan de andere kant uitkomt en dus gaat storen. 10m zal geen probleem zijn. Maar als je er optische schakelaars tussenzet gaat het vrijwel zeker fout en heb je een optische versterker nodig.
daar heb je een punt... 10m is idd geen probleem, als je er idd geen optische meuk tussen hangt die je licht dempen. Dan krijg je uiteindelijk ook omgevallen bitjes ;)

[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 13-12-2008 14:31 ]

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

Optisch kan wel degelijk een probleem zijn. Lichtsterkte kan lager zijn waardoor het er niet lekker aan de andere kant uitkomt en dus gaat storen. 10m zal geen probleem zijn. Maar als je er optische schakelaars tussenzet gaat het vrijwel zeker fout en heb je een optische versterker nodig.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:26
Zal in het algemeen geen enkel probleem geven, en de geluidskwaliteit zal er sowieso niet op achteruit gaan aangezien het om een digitale verbinding gaat.

Ik heb zelf een hele goedkope (kreeg hem gratis) dunne coaxkabel van 10 m tussen mijn PC en mijn geluidsinstallatie. Het gebeurt heeeel af en toe dat de verbinding voor een aantal miliseconden wegvalt waardoor ik heel eventjes geen muziek meer hoor.

Zolang je dus niet voor de allergoedkoopste kabel gaat ben ik er van overtuigd dat je de 10 m makkelijk moet kunnen halen.

10 m moet met TOSLINK (optisch) ook wel lukken.

• Harco
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-08-2020
Oh, dus toch wel, haha. Iemand die me dan een goede coaxkabel kan laten zien? Heb geen succes met het vinden van kabels langer dan twee meter, haha.

En is Toslink een beetje goed?

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:36
D0dg3r schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:40:
[...]

Oh, dus toch wel, haha. Iemand die me dan een goede coaxkabel kan laten zien? Heb geen succes met het vinden van kabels langer dan twee meter, haha.

Astublieft

De kabel heb ik ook gehad tussen de PC en de reciever. Niks op aan te merken.

Nu heb ik deze tussen mijn iMac en mijn reciever.

Ook een prima kabel. Voelt goed stevig aan. Aanrader! :)

No Shame, only Fame!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Dit is duidelijk Audio & HiFi materie...

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

D0dg3r schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:40:
[...]

Die Hirschmann Coaxkabel mag dan wel antennekabel zijn, maar soldeer er een paar van de juiste plugjes aan en het is ineens een s/p-dif kabel geworden. :)
Pagina: 1