Ik ben gisteren weer eens begonnen met java. :-)
Nu wil ik alleen GEEN lelijke awt of swing componenten gebruiken. Ik dacht dus, volgens mij werkt glade ook wel met java en kan ik gtk apps in java schrijven. Blijkbaar kan QT ook met qt jambi. Maar ik heb dus liever gtk zodat alle linux gebruikers mijn apps kunnen gebruiken zonder qt te hoeven installeren als ze een niet-kde desktop hebben.
Hoedanook, dit is mijn code geworden:
Nu krijg ik het op geen enkele wijze werkend. Ik heb ook al andere voorbeelden geprobeerd die op internet te vinden zijn. Elke keer eindig ik met deze foutmelding:
Zijn er mischien meer mensen die al eens gtk apps met glade in java hebben gemaakt ? Wat doe ik fout? :-)
En mischien ook wel handig om te weten is dat ik een kde4.1 desktop heb. Ik heb dus niks van gnome geinstalleerd staan. Ik wil gewoon een gtk app maken zonder de GUI zelf te moeten programmeren.
Nu wil ik alleen GEEN lelijke awt of swing componenten gebruiken. Ik dacht dus, volgens mij werkt glade ook wel met java en kan ik gtk apps in java schrijven. Blijkbaar kan QT ook met qt jambi. Maar ik heb dus liever gtk zodat alle linux gebruikers mijn apps kunnen gebruiken zonder qt te hoeven installeren als ze een niet-kde desktop hebben.
Hoedanook, dit is mijn code geworden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| package org.testing; import java.io.FileNotFoundException; import org.gnome.glade.Glade; import org.gnome.glade.XML; import org.gnome.gtk.Gtk; import org.gnome.gtk.Label; import org.gnome.gtk.Window; public class test { /** * @param args * @throws FileNotFoundException */ private test() throws FileNotFoundException { final XML glade; final Window top; glade = Glade.parse("test.glade", "window1"); top = (Window) glade.getWidget("window1"); top.show(); } public static void main(String[] args) throws FileNotFoundException { // TODO Auto-generated method stub Gtk.init(args); new test(); Gtk.main(); } } |
Nu krijg ik het op geen enkele wijze werkend. Ik heb ook al andere voorbeelden geprobeerd die op internet te vinden zijn. Elke keer eindig ik met deze foutmelding:
En ik weet niet wat ik daar dan mee aanmoet. Google heeft me niet echt opweg weten te helpen.(java:3181): Gtk-WARNING **: Unable to locate theme engine in module_path: "clearlooks",
(java:3181): Gtk-WARNING **: Unable to locate theme engine in module_path: "murrine",
(java:3181): Gtk-WARNING **: Unable to locate theme engine in module_path: "clearlooks",
(java:3181): Gtk-WARNING **: Unable to locate theme engine in module_path: "murrine",
(java:3181): libglade-WARNING **: Expected <glade-interface>. Got <interface>.
(java:3181): libglade-WARNING **: did not finish in PARSER_FINISH state
Exception in thread "main" java.lang.RuntimeException: Cannot make a Java proxy for the NULL pointer!
at org.freedesktop.bindings.Proxy.<init>(Proxy.java:49)
at org.gnome.glib.Object.<init>(Object.java:73)
at org.gnome.glade.XML.<init>(XML.java:49)
at org.gnome.glade.Glade.parse(Glade.java:150)
at org.testing.test.<init>(test.java:24)
at org.testing.test.main(test.java:37)
Zijn er mischien meer mensen die al eens gtk apps met glade in java hebben gemaakt ? Wat doe ik fout? :-)
En mischien ook wel handig om te weten is dat ik een kde4.1 desktop heb. Ik heb dus niks van gnome geinstalleerd staan. Ik wil gewoon een gtk app maken zonder de GUI zelf te moeten programmeren.
[ Voor 3% gewijzigd door WernerL op 13-12-2008 14:02 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.