Probleem met netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Wanted1900
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-01-2025
Hallo,

Laatst heb ik een nieuwe pc aangeschaft, en alles is lekker soepel verlopen, behalve het netwerk. Ik heb nou wel verbinding, maar dat is maar 10 Mbps. Hij hoort volgens mij op 100 Mbps te staan. Als ik bij de instellingen van NVIDEA nForce Networking Controller kijk, bij Speed & Duplex settings, staat hij op 10 MB Half duplex. Als ik in die lijst 100 MB Full duplex aanklik, en op toepassen klik, dan zegt hij dat de netwerk kabel niet is aangesloten. Terwijl dat wel zo is! Ook als ik het op Full Autonegotiation zet, dan zegt hij weer dat de kabel niet is aangesloten. Alleen als ik hem op 10 Mb Half duplex zet, dan doet hij het, maar dan heb ik een hele lage snelheid (100 kb/s terwijl hij 1000 kb/s zou moeten zijn).

Ik heb al een tijdje op internet gezocht wat de oplossing hiervoor is, maar ik heb tot nu toe niets gevonden.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast Bedankt!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Dat lijkt op een erg beroerde kabel..

• Wanted1900
Yapser schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:36:
Dat lijkt op een erg beroerde kabel..
Nee, mijn kabel is goed, want op een andere pc werkt hij wel gewoon. Zelfs met een andere kabel krijg ik nog steeds hetzelfde probleem.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Is misschien wel handig om te vermelden wat er aan de andere kant van de kabel zit;)

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Hrm, je zegt dat die instelling vanaf de PC-boer al op 10mbit half stond? Dan is-ie daar bewust op gezet (normaal is het autosensen). Zou een gaar drivertje kunnen zijn of een rot moederplankje, maar dat laatste lijkt me erg appart..

• Wanted1900
TheZoo schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:47:
Is misschien wel handig om te vermelden wat er aan de andere kant van de kabel zit;)
Een router, namelijk: Sweex LW055. Maar daar ligt het probleem niet, want andere pc's op het netwerk hebben wel gewoon volle snelheid.
Yapser schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:48:
Hrm, je zegt dat die instelling vanaf de PC-boer al op 10mbit half stond? Dan is-ie daar bewust op gezet (normaal is het autosensen). Zou een gaar drivertje kunnen zijn of een rot moederplankje, maar dat laatste lijkt me erg appart..
Ik heb een samengestelde pc gekocht,waarvan het moederbord een Asus P5N73-AM met onboard LAN 10/100 Mbit is.

• Wanted1900
*Bump*

Zijn er nog verdere oplossingen?

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-03 09:48
- Nieuwste driver al geïnstalleerd (of eventueel een oudere)?
- wat voor kabel is het? (gekocht, zelf geknepen)?
- je kunt proberen met een cross-cable rechtstreeks naar een ander apparaat te gaan (of met een gewone rechtstreeks in je router om te kijken of het dan wel goed gaat). Soms is levert de mix van switch en NIC geen goed huwelijk op.
- als de instelling inderdaad af-fabriek al zo stond, dan zou ik er inderdaad eens mee teruggaan.............

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Wanted1900
mbaltus schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:10:
- Nieuwste driver al geïnstalleerd (of eventueel een oudere)?
- wat voor kabel is het? (gekocht, zelf geknepen)?
- je kunt proberen met een cross-cable rechtstreeks naar een ander apparaat te gaan (of met een gewone rechtstreeks in je router om te kijken of het dan wel goed gaat). Soms is levert de mix van switch en NIC geen goed huwelijk op.
- als de instelling inderdaad af-fabriek al zo stond, dan zou ik er inderdaad eens mee teruggaan.............
- Ja, heb ik in het begin toen ik deze pc opstarte, gedaan.
- Gekocht
- Ik heb al geprobeerd om met dezelfde kabel naar een andere computer te gaan, en daar was het wel goed.
- ... Hij staat NIET op de fabrieksinstellingen!! Ik heb de pc zelf samengesteld! Hij staat gewoon op de instellingen die Windows XP geselecteerd heeft.....

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-03 09:48
Weird.
Al geprobeerd om hem zonder switch aan te sluiten? maar ik denk toch dat je nic een beetje brak is.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Pagina: 1