Toon posts:

WRT54GL icm torrents

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje.

Heb sinds kort een 1tb external harddisk gekocht (WD Elements, usb verbinding).
Mijn torrentclient (bittorrent) heb ik ingesteld alles naar die schijf te downloaden, maar ik heb het gevoel dat er een of andere bottleneck is ontstaan. Weet niet precies hoe het zit. Mijn verbinding kapt ermee, iedere keer dat ik bittorrent opstart en hij begint te downloaden.
Gewoon internetten lukt wel.

Dus ik dacht het probleem op te lossen om alles weer gewoon (zoals oud) naar mijn local hd te downloaden, en pas als het downloaden voltooid zou zijn, alles te verplaatsen naar de externe hd.
Dit werkt niet.

Wat kan ik doen?

Verwijderd

Topicstarter
Oja, ik heb mijn router (WRT54GL) ook al een aantal keren gereset en opnieuw geinstalleerd.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:39

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Gebruik de edit knop als je nog wat moet toevoegen en de laatste post is van jou en minder dan 24 uur oud.

Dat terzijde, welke OS gebruik je nou eigenlijk?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:48
Lukt het wel om normaal naar een niet-usb drive te downloaden?

Verwijderd

Alternatieve firmware erop zetten.
Ik heb ook WRT54GL met DD-wrt erop en hoef hem nooit te ressetten.

Verwijderd

Topicstarter
Trinsec schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:45:
Gebruik de edit knop als je nog wat moet toevoegen en de laatste post is van jou en minder dan 24 uur oud.

Dat terzijde, welke OS gebruik je nou eigenlijk?
Wilde ik wel, stond geen edit knop, nu wel. Excuus.
Ik gebruik Windows Vista.
pennywiser schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:50:
Lukt het wel om normaal naar een niet-usb drive te downloaden?
Nee dat lukte eerst wel, maar nu dus niet meer.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:57:
Alternatieve firmware erop zetten.
Ik heb ook WRT54GL met DD-wrt erop en hoef hem nooit te ressetten.
Kan het aan de firmware van dat ding liggen dan?

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Als het XP sp2 of sp3 zou zijn geweest, had ik je hiernaar verwezen als een mogelijke oorzaak: http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=1497

Maar met Vista weet ik het dus niet. Check je system logs eens voor eventuele fouten?

De WRT54GL moet het makkelijk aankunnen, alhoewel ik toegeef dat ik ook de firmware heb aangepast. Ik draai Tomato (DD-wrt is ook goed, maar Tomato is simpeler en al meer dan genoeg voor de gemiddelde gebruiker, DD-wrt is echt voor de 'power user' met elke mogelijke instelling wat er mogelijk is op een router).

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer het probleem te lokaliseren door dingen af te strepen.

Begin eerst met de usb-disk, heb je het ook met andere disks? Lukt gewoon kopiëren wel op goede snelheid, etc.
Daarna kijken of het aan Vista of bittorrent ligt, en als het daar niet aan ligt kijken of het aan de router ligt.

Maar stapje voor stapje alle mogelijke oorzaken nagaan.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:38:
Probeer het probleem te lokaliseren door dingen af te strepen.

Begin eerst met de usb-disk, heb je het ook met andere disks? Lukt gewoon kopiëren wel op goede snelheid, etc.
Daarna kijken of het aan Vista of bittorrent ligt, en als het daar niet aan ligt kijken of het aan de router ligt.

Maar stapje voor stapje alle mogelijke oorzaken nagaan.
Heb net de externe schijf afgekoppeld. Er zit geen verschil in.
Een andere torrent client gebruikt, dat werkte ook niet.

Het ligt niet aan de client.
Het ligt niet aan de schijf.
Ik gok dat het bij de router ligt, maar hoe kan het dan dat andere computer (met kabel aangesloten op de router) wel gewone verbinding hebben?
Dan zou het alleen aan het wireless gedeelte van de router moeten liggen? Wat kan ik daar aan doen?

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Je kan het testen of het aan de wireless gedeelte ligt: kabeltje inpluggen

Het kan aan Windows liggen of aan de router, voor zover ik het nu zie.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
Trinsec schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:52:
Je kan het testen of het aan de wireless gedeelte ligt: kabeltje inpluggen

Het kan aan Windows liggen of aan de router, voor zover ik het nu zie.
Kabeltje ingeplugged.
Beetje rare verbinding.
Er staan 4 torrents aan,
Snelheid varieert letterlijk per 5 seconde van een gezamelijke 1.6mb/s tot 300kb/s
Gaat enorm op en neer.

Kan dit aan mijn bandwidth instellingen van bittorrent liggen?
Maar met kabeltje doet hij dus wel (weliswaar met rare variabele snelheden, maar hij doet het wel.

Edit, net ging hij zelfs richting 100kb/s
Moet ik concluderen dat het aan het wireless gedeelte ligt? Zo ja, wat kan ik eraan doen, de router staat zelfs op 2m afstand van mijn laptop hier.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 14:29 ]

Verwijderd

Ik gok dat het aan de firmware van de router ligt. Daar heb ik ook problemen mee gehad. Bij mij cachete het ding alle connections voor vijf dagen lang. Met torrents maak je enorm veel connections waardoor de router heel vaak vast loopt. Zelfs een sitecom van 15 euro presteerde beter dan mijn linksys router.

Het enige wat ik raar vind is dat je nog wel gewoon kan internetten als de connectie is weg gevallen op de torrentende PC. Enorm varieerende snelheden, dat hoort ook niet. Dat heb ik wel eens gehad om dat µTorrent aan gaf dat er een disk overload error was. Ik kan me echter niet voorstellen (tenzij je een heel erg gefragmenteerde schijf hebt) dat 1.6mb/s die error al geeft.

Ik adviseer je om andere firmware er op te zetten. Het is heel simpel om te doen. Bijvoorbeeld tomato: http://www.polarcloud.com/f/Tomato_1_22.7z pak het WRT54G_WRT54GL.bin bestand uit en upload dit bij de instellingen van de router. Doe het wel als je verbonden met kabel en zet je torrents uit. Je wilt natuurlijk niet dat je router vast loopt terwijl je er andere firmware op zet. Op de voorpagina van Tomato op je router zie je twee dingen: load en memory. Als het geheugen niet vol zit en de load niet belachelijk hoog ligt, zouden de torrents het gewoon moeten doen.

Als je dit niet wilt doen, kan je misschien kijken of je wel gewoon kan torrenten als je je PC direct aan de modem stopt. Dan weet je of het aan de modem ligt. En nog iets, misschien staat je torrent client nog op de standaard torrent poort en blokkeert je provider dit. Geen idee of deze dingen in Nederland gebeuren. Maar tele2 capte wel steeds mijn internet naar 1kb/s als ik een tracker aan had staan op de standaard poort.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:55:
Ik gok dat het aan de firmware van de router ligt. Daar heb ik ook problemen mee gehad. Bij mij cachete het ding alle connections voor vijf dagen lang. Met torrents maak je enorm veel connections waardoor de router heel vaak vast loopt. Zelfs een sitecom van 15 euro presteerde beter dan mijn linksys router.

Het enige wat ik raar vind is dat je nog wel gewoon kan internetten als de connectie is weg gevallen op de torrentende PC. Enorm varieerende snelheden, dat hoort ook niet. Dat heb ik wel eens gehad om dat µTorrent aan gaf dat er een disk overload error was. Ik kan me echter niet voorstellen (tenzij je een heel erg gefragmenteerde schijf hebt) dat 1.6mb/s die error al geeft.

Ik adviseer je om andere firmware er op te zetten. Het is heel simpel om te doen. Bijvoorbeeld tomato: http://www.polarcloud.com/f/Tomato_1_22.7z pak het WRT54G_WRT54GL.bin bestand uit en upload dit bij de instellingen van de router. Doe het wel als je verbonden met kabel en zet je torrents uit. Je wilt natuurlijk niet dat je router vast loopt terwijl je er andere firmware op zet. Op de voorpagina van Tomato op je router zie je twee dingen: load en memory. Als het geheugen niet vol zit en de load niet belachelijk hoog ligt, zouden de torrents het gewoon moeten doen.

Als je dit niet wilt doen, kan je misschien kijken of je wel gewoon kan torrenten als je je PC direct aan de modem stopt. Dan weet je of het aan de modem ligt. En nog iets, misschien staat je torrent client nog op de standaard torrent poort en blokkeert je provider dit. Geen idee of deze dingen in Nederland gebeuren. Maar tele2 capte wel steeds mijn internet naar 1kb/s als ik een tracker aan had staan op de standaard poort.
Erg late reactie, maar ik heb dit probleem zelf moeten tackelen en heb een oplossing voor mensen die dit probleem tegen gaan komen.

"Disk overloaded" meldingen wordt niet veroorzaakt door hoge snelheid maar door de gefragmenteerde aard van torrents en instellingen van je client.
Zeker wanneer je een aantal torrents op rij toevoegt aan uTorrent zal de combinatie van het allocaten van de ruimte en het binnenkrijgen van een hoop losse stukjes gaan zorgen dat de harddisk een enorme opflikker krijgt (disk thrashing is de term).
Zeker in geval van USB harddisks en laptopharddisks heb je er echt heel snel last van. Die hebben namelijk beide last van hogere latencies en accesstimes (USB heeft hoge latency, laptopdisks hoge accesstime) waardoor al die losse writes naar allerlei verschillende plekjes op de schijf een enorme load op de schijf veroorzaken.

Omdat al die losse stukjes via losse TCP verbindingen binnen komen blijven die ook nog eens langer open staan waardoor Windows XP tegen zijn connectionlimit aan loopt en je niet meer kan surfen omdat er geen nieuwe verbindingen mogen worden geopend door je OS.
Dat kan je dan weer oplossen met een registry aanpassing waarmee je de connectionlimit naar 16.000 (ongeveer) kan verhogen (standaard 100).
Oplossing: http://smallvoid.com/article/winnt-tcpip-max-limit.html

Om het disk overload probleem op te lossen kan je het beste de volgende opties veranderen in uTorrent.
-Override automatic cache size and specify the size manually (aanvinken en minimaal 256MB instellen, alleen doen bij voldoende RAM!)
-Reduce memory usage if cache not needed (aan)

-Enable caching of diskwrites (aan)
-Write out untouched blocks every 2 minutes (aan)
-Write out finished pieces immediately (uit)

-Enable caching of disk reads (aan)
-Turn off read caching if the upload speed is low (uit)
-Remove old blocks from cache (aan)
-Increase automatic cache size when thrashing (aan)

-Disable Windows caching of diskwrites (aan)
-Disable Windows caching of diskreads (uit)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1