Geen geluid over HDMI met multiple displays?

Pagina: 1
Acties:

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
Hallo,

Ik heb een audio probleem, ik weet niet of ik dit hier mag posten dus hopelijk is dit niet verkeerd geplaatst.

Ik zal eventjes het probleem schetsen.
Ik gebruik een nvidiq 9600gt videocard en twee beeldschermen:
-samsung 240HD (dvi uitgang nvidia naar HDMI ingang scherm) + geluid via de boxen van dit scherm.
-benq … (dvi uitgang nvidia naar vga ingang scherm)
-soundmax (programma voor geluidsinstelling op asus motherboards)

Wat ik dus wil is multiple display, ene hdmi andere vga en geluid over hdmi en digital output setting in soundmax.
Dit had ik eerst maar lukt dus niet meer sinds gisteren om een of andere onbekende reden??!!

De instelling die ik eerst had was primair scherm samsung en 2de scherm benq.
Geluid ging via HDMI en soundmax stond ingesteld op digital output.
Het geluid werkte in elke combinatie van schermen: dus enkel samsung, enkel benq, beng primair samsung secundair en samsung primair en benq secundair.

Tot op een bepaald moment mijn geluid weg was en ik niet kon vinden waar het aan lag.
Ik heb de nieuwste driver geïnstalleerd en zitten kijken waar het misloopt.

Nu heb ik enkel volgende opties op geluid:
1)Na installeren van driver, gebruik ik enkel samsung scherm en werkt geluid enkel via digital output. (So far so good)
2)Als ik dan overschakel naar multiple display, werkt digital output niet meer?
3)Als ik dan terugschakel naar enkel samsung scherm, zou je verwachten dat digital output terug werkt maar dat doet hij niet.
Als ik echter soundmax toch instel op digital output werkt geluid dus niet, tenzij ik opnieuw opstart, dan werkt het weer enkel via digital output.

4)Als ik geluid via aparte audio kabel, dus niet via hdmi, gebruik kan ik wil geluid krijgen via de speaker setting in soundmax, maar dan enkel op de speaker setting en niet digitaal.
Als ik dan terug wil schakelen naar enkel samsung en geluid via digital output gaat dit enkel na herstarten.

Wat ik raar vind is dat ik dus niet terugkan naar de originele setting dat geluid enkel werkt via digital output voor alle combinatie van schermen?

Ik hoop dat het beetje duidelijk was…hehe
Enig idee waar dit aan kan liggen of moet ik telkens de soundmax/display gaan aanpassen en indien nodig opnieuw opstarten…
Het loopt dus mis als ik multiple display gebruik. Wat raar is want wat heeft geluid nu met die tweede display te maken…

Alvast bedankt voor enige respons.

greetz

jan

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
probleem is opgelost.

Het lag toch aan de driver.
topic mag gesloten worden