Windows XP start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,
Ik zit met een erg groot probleem.
Ik heb een laptop van me stage en ik nam hem gisterten mee naar huis.
Toen ik me pc thuis rond 7 uur savonds aan wou doen toen starte hij normaal op.
Ik kreeg toen de windows XP laad balk
En daarna zwart scherm. Toen kreeg ik een Bluescreen en 1 seconde later herstarte de pc
En begon de elende weer vanaf begin.

Op internet las ik het zelfde probleem.
En daar stond probeer met uw windows XP cd het te repareren.
Dus ik pakte de XP cd er bij ik in de pc doen.
Hij ging alles laden en ui tde keuze menu stond niets van repareren.
Er stond alleen deze keuzes
  • Druk op Enter als u windows xp op de geselecteerde partitie wilt installeren.
  • Druk op C als u een partitie in niet-gepartitioneerde ruimte wilt maken
  • Druk op D als u de geselecteerde partitie wilt verwijderen
Dus er staat niets tussen over repareren.
Maar er stond nog een oplossing over veilig modus met opdrachtpromp.
Dus ik F8 indrukken tijdens opstarten en ik kies die optie.
Maar die werkt ook niet want daarmee gebeurt het zelfde als ik windows normaal opstart (bij veilige modus met netwerk en normaal veilig modus ook)

Dus ik zit nu met een erg groot probleem omdat ik nu niet weet hoe ik me XP kan maken met al me projecten er op.
Want ik heb ook geen brander meer bij de hand omdat ik alles brande met de laptop.
Nu is mijn vraag weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ 1e bullet;

Als je dan op enter drukt zal windows herkennen dat er al een installatie opstaat en dan biedt ie je de optie om te repareren.

(dus geen recovery console gebruiken, mocht je daar terechtkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:51:
@ 1e bullet;

Als je dan op enter drukt zal windows herkennen dat er al een installatie opstaat en dan biedt ie je de optie om te repareren.

(dus geen recovery console gebruiken, mocht je daar terechtkomen)
Helaas staat die daar ook niet tussen.
Ik krijg dan
Partitie formatteren als NTFS-bestandssysteem <snel>
Partitie formatteren als NTFS-bestandssysteem
Geen wijzigingen in huidige bestandssysteem aanbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is dat dan wel de partitie waar Windows op staat?

M.a.w. zijn er meer partities in het menu beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
Druk bij het opstarten herhaaldelijk op F8 tot je een menu krijgt.
Selecteer Disable automatic restart on system failure bij de Advanced Menu Options, en druk op ENTER.

Als je nu een blauw scherm krijgt, start de pc niet opnieuw op en kun je hier de foutmelding posten.

[ Voor 3% gewijzigd door NATStudent op 13-12-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn 2 partities beschikbaar
C: partitie 1 [NTFS] 114463MB <24251MB vrij>
en
Niet-gepartitioneerde ruimte 8 Mb vrij

OVergens als ik nu op die C druk krijg ik de volgende tekst
U wilt windows XP installeren op een partitie waarop al een ander besturingssysteem is geinstalleerd. Als u Windows XP op deze partitie installeertt, kan het andere besturingssysteem mogelijk niet juist werken.

Druk op C als u door wilt gaan met de installatie op deze partitie.
Druk op ESC als u een andere partitie wilt selecteren.

In de bios staat geen optie dat ik dat uit kan zetten @ herstart naar blue screen/error
De bios is
InsydeH20 Rev 3.0

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:06

Dutch_guy

WYSIWYG

Doe wat NATStudent zegt. Zonder juiste foutmelding, geen juiste oplossing. Met een juiste foutmelding kan je het met de recovery console wellicht nog eenvoudig oplossen, zonder dataverlies. Afhankelijk van de foutmelding is het misschien alleen een kwestie van het commando chkdsk c: /r

Je kan dat dus uitzetten via menu F8, niet via de bios.

[ Voor 67% gewijzigd door Dutch_guy op 13-12-2008 12:04 ]

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik ooit die recovery console starten als ik niet in de opdrachtprompt etc kan komen.
Ik moet gewoon ggeen data verlies hebben omdat er projecten opstaaan waar ik nog geen backup van hbe gemaakt :(

Ah kep gevonden de fout melding is:
Stop C0000135 [kan onderdeel niet vinden]
Deze toepassing kan niet worden gestrart omdat GDI32.dll niet kan worden gevonden.
Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:59:

In de bios staat geen optie dat ik dat uit kan zetten @ herstart naar blue screen/error
De bios is
InsydeH20 Rev 3.0
Die optie is ook niet in de bios te vinden. Als je de POST hebt gehad (zwart scherm waar staat wat voor processor je hebt ed.) dan moet je steeds op f8 drukken tot je een menu krijgt. Daar is het wel te vinden zoals ik eerder zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Probeer dan maar eerst je HDD aan een andere pc te hangen, en je belangrijke data over te kopiëren, daarna verder gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik heb ook weleens met een XP cd-rom niet de optie gehad om naar de Recovery console te gaan. Andere cd-rom gebruikt en die had de optie wel. Wel vreemd, denk dat jij hetzelfde hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

De recovery console kan je opstarten met de windows cd.

Wat betreft data verlies, als eerste moet je je data veiligstellen. Dat doe je door je HD in een andere pc te hangen en daar alle belangrijke zaken te backuppen.

Daarna ga je aan de slag met de recovery console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze toepassing kan niet worden gestrart omdat GDI32.dll niet kan worden gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:05:
Hoe moet ik ooit die recovery console starten als ik niet in de opdrachtprompt etc kan komen.
Ik moet gewoon ggeen data verlies hebben omdat er projecten opstaaan waar ik nog geen backup van hbe gemaakt :(

Die foutmelding doet me aan dat "akkefietje" met onjuiste AVG-update denken van maand terug, dus hoe je GDI32 terug moet zetten kun je dan wel opzoeken.

Wat het geen backup hebben: je zou nu je bestanden alsnog veilig kunnen stellen door te booten van een Linux "live cd" (zoals bijv. Knoppix), en vervolgens de bestanden naar een USB stick/ext. harddisk kunnen kopieeren.

Of evt. je harddisk uit de pc halen en ermee naar kennis gaan, daar aansluiten en dan de bestanden backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Dat lijkt inderdaad op het AVG probleem. Zou wel betekenen dat je je pc nu pas na een maand ofzo weer hebt aangezet ?

Als het het AVG probleem is, dan vind je hier de oplossing: http://nucia.nl/forum/sho...29115&p=392867#post392867

[ Voor 39% gewijzigd door Dutch_guy op 13-12-2008 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ikheb nod32 en dit is gebeurt naar een windows update.
Dus kan geen AVG probleem zijn lijkt mij.
Of nod32 moet het ook in1x hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:18:
Ikheb nod32 en dit is gebeurt naar een windows update.
Dus kan geen AVG probleem zijn lijkt mij.
Of nod32 moet het ook in1x hebben.
Maar je kunt er wel op zoeken/googlen, om zo de oplossing voor dat GDI32 te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iva dat google helpt niet echt omdat die oplossingen die ze aangegven niet werken.
En hoe kan ik linux via een windows pc branden op mijn usb stick ?
Zodat ik via linux de bestanden kan backuppen en dan via linux het bestand GDI32 terug kan zetten in de system map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:27:
iva dat google helpt niet echt omdat die oplossingen die ze aangegven niet werken.
Zodat ik via linux de bestanden kan backuppen en dan via linux het bestand GDI32 terug kan zetten in de system map
Je maakt er een bootable cd van door de image (.iso bestand) te branden op lege cd mbv. bijv. Nero.

Dan zorg je dat je pc van die cd kan booten (bios bootsequence), stop je je USB stick erin en wacht tot je de Knoppix desktop ziet.
Zie o.a. http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html

Maar mogelijk is dat te lastig voor je, dan is het misschien handiger je harddisk/computer naar iemand anders te brengen om daar een backup te (laten) maken en aansluitend probleem te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zoals ik al beschreef inj me 1e bericht geen brander meer tot me beschikking aangezien deze pc geen brander heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:27:
Je hoeft geen USB stick te branden, maar je kan er wel bestanden opzetten.
Als je UnetBootin gebruikt kan je zonder veel moeite een linux distro op je USBtje zetten waarvan je kan starten.
Als je het meteen goed wil doen, kopieer die GDI32 van een andere PC op de stick, en zet die via de stick op je PC.
Kijk of dat jou probleem verhelpt.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:35:
Ik heb zoals ik al beschreef inj me 1e bericht geen brander meer tot me beschikking aangezien deze pc geen brander heeft.
Ah, daar had ik overheen gelezen, maar knoppix/live-linux kan ook van USB stick (zelf geen ervaring mee)

[ Voor 10% gewijzigd door 3dfx op 13-12-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar om die op je usb te zetten heb je een cd/dvd brander nodig want je moet een cd/dvd branden met een programma erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:44:
maar om die op je usb te zetten heb je een cd/dvd brander nodig want je moet een cd/dvd branden met een programma erop
Nee. Om een (willekeurig) OS via USB-stick te starten hoef je het niet "te branden" via een cd/dvd-brander. :)

Knoppix 5.3.1. USB install using windows

[google=knoppix usb]

offtopic:
Op pendrivelinux.com kan je wel meer howto's vinden, Knoppix heeft bijvoorbeeld een 8Gb USB stick nodig maar misschien zijn er alternatieven die een kleine kunnen gebruiken. :)

Maargoed; ik weet niet wat voor stage je doet? Je zou natuurlijk ook gewoon die laptop maandag in kunnen leveren bij de IT jongens en ze vragen of ze willen helpen om de data te behouden. Heck, misschien hebben ze dit probleem al 10x de afgelopen week voorbij zien komen .. :)

[ Voor 32% gewijzigd door r0b op 13-12-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En die heb ik juist niet @ 8 GB
Ik heb usb stick van 2 gb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:54:
[...]

Nee. Om een (willekeurig) OS via USB-stick te starten hoef je het niet "te branden" via een cd/dvd-brander. :)

Knoppix 5.3.1. USB install using windows

[google=knoppix usb]

offtopic:
Op pendrivelinux.com kan je wel meer howto's vinden, Knoppix heeft bijvoorbeeld een 8Gb USB stick nodig maar misschien zijn er alternatieven die een kleine kunnen gebruiken. :)

Maargoed; ik weet niet wat voor stage je doet? Je zou natuurlijk ook gewoon die laptop maandag in kunnen leveren bij de IT jongens en ze vragen of ze willen helpen om de data te behouden. Heck, misschien hebben ze dit probleem al 10x de afgelopen week voorbij zien komen .. :)
Ik ben de engiste computer freak op me stage het is een asserantie kantoor die verzekeringen zaken doet.
Ik maak de websites, maar er staat een heel groot project op de laptop wat erg belangrijk is aangezien ik daar al 2/3 maand mee bezig ben en volgende maand me stage er weer opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:45
Aangezien je geen backup hebt (stom stom) lijkt het me beter dat je er iemand naar laat kijken die er meer verstand van heeft (nofi). Puur omdat het zeer makkelijk is om het systeem vernaggelen als je niet goed weet wat je aan het doen bent met Linux cd's etc.
Wie beheert die laptop(s) trouwens? Het assurantiekantoor waar je op het moment stage loop, huurt die een extern bedrijf in die de systemen onderhoud etc? Of kopen ze 'on the fly' computerspullen bij een lokale computerboer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:57:
En die heb ik juist niet @ 8 GB
Ik heb usb stick van 2 gb :(
Je kan BartPE via USB eens proberen, heeft ~ 400mb nodig geloof ik: http://users.telenet.be/Robvdb/BootPEUSB_UK.htm
Het valt aan te raden om onder "Custom:" hier nog even een folder te includen waar al je network-drivers op staan, zodat je in ieder geval network-connectiviteit hebt zodra de stick geladen is.
Vervolgens is het alleen een kwestie van alle mailen / ftp'en naar een backup plaats :)

[ Voor 14% gewijzigd door r0b op 13-12-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 13:22:
[...]

Je kan BartPE via USB eens proberen, heeft ~ 400mb nodig geloof ik: http://users.telenet.be/Robvdb/BootPEUSB_UK.htm
Het valt aan te raden om onder "Custom:" hier nog even een folder te includen waar al je network-drivers op staan, zodat je in ieder geval network-connectiviteit hebt zodra de stick geladen is.
Vervolgens is het alleen een kwestie van alle mailen / ftp'en naar een backup plaats :)
Het zal wel aan mijliggen maar ik vind het moeilijk om het zo te backuppen :S
Aangezien ik niets snap van die hele site :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 18:00:
[...]

Het zal wel aan mijliggen maar ik vind het moeilijk om het zo te backuppen :S
Aangezien ik niets snap van die hele site :S
De site is een stap voor stap uitleg, als je iets niet snapt kan je het altijd vragen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy

Dutch_guy

WYSIWYG

Trek die schijf eruit en zet hem in een externe behuizing. Haal dan je data eraf. Dan je laptop inleveren bij het bedrijf die e.e.a voor ze beheert, want dit gaat je volgens mij niet lukken, en als die data zo belangrijk is, dan kan je het risico beter niet nemen.

Pagina: 1