[Orthos] Foutje. stress.txt missing. Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hej,

Ik gebruik Orthos om de stabiliteit van m'n CPU en RAM overclock te testen. Paar dagen terug beetje verder getweaked on Orthos de "Blend" test laten uitvoeren, test CPU and RAM.

Na 7 uur gaf hij aan dat er iets mis was gegaan, en voor "more information" moest ik in Stress.txt kijken. Aangezien ik wel benieuwd ben of de fout door het RAM of de CPU werd veroorzaakt ging ik op zoek. Stress.txt nergens gevonden, ook niet door gewoon al m'n vaste stations na te zoeken met windows search op die file.

Na het prog een tweede keer te draaien zelfde probleem, na ongeveer 7 uur een afrondingsfout en moest maar in stress.txt kijken. Weer nergens te vinden.

Iemand ervaringen met hoe je dit wél goed gefixed krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 23:23
Misschien handig om een screenshot of de fout code te plaatsen

[ Voor 11% gewijzigd door THE_FIREFOX op 13-12-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb je een copy/paste uit de SPLOG.txt, da's exact dezelfde output als waar Orthos mee eindigt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
2:Test 7, 56000 Lucas-Lehmer iterations of M1477941 using 80K FFT length.
2:FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
2:Hardware failure detected, consult stress.txt file.
2:Torture Test ran 6 hours, 55 minutes 30 seconds - 1 errors, 0 warnings.
2:Execution halted.

1:Torture Test ran 6 hours, 55 minutes 30 seconds - 0 errors, 0 warnings.
1:Execution halted.

Meer info gaf Orthos op het moment zelf ook niet. En logging werkt zo te zien wel, SPLOG.txt is gewoon recent, alleen stress.txt is nergens te vinden.

Heb voor nu iig maar voor de zekerheid ff teurg geklocked naar de laatste waardes waarmee Orthos wel 12 uur stabiel wilde werken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 23:23
Volgens je signature loopt je processor 3,8ghz. Misschien is het iets te hoog gegrepen. Je kan 2 dingen doen, iets minder snel laten lopen of de voltage iets verhogen (kan ook chipset/geheugen etc zijn die deze hoge snelheiden niet fijn vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
THE_FIREFOX schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:27:
Volgens je signature loopt je processor 3,8ghz. Misschien is het iets te hoog gegrepen. Je kan 2 dingen doen, iets minder snel laten lopen of de voltage iets verhogen (kan ook chipset/geheugen etc zijn die deze hoge snelheiden niet fijn vind)
Ja dat snap ik... 3.8 loopt ie stabiel, met 0.0125 Vcore verhoging en 0.1v extra prik voor 't ram.

Ik wilde naar de 4Ghz toe, maar dan kapt Orthos er dus mee na een uurtje of 7. Ik ben dus op zoek naar die stress.txt waar klaarblijkelijk in te vinden moet zijn of het het RAM of de CPU is die het momenteel ff niet trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:40

Dark

who tweaked the light?

Bij orthos zit geen stress.txt, die regel tekst is afkomstig van de prime95 versie waar orthos op gebaseerd is.

er staat overigens niks specifieks in hoor, enkel wat je al wist: progje faalde waar dat niet moest, en hardware stressen kan het stuk van gaan...

hier heb je een linkje naar de laatste versie prime95 waar stress.txt wel bij zit: ftp://mersenne.org/gimps/p95v258.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dark schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:29:
Bij orthos zit geen stress.txt, die regel tekst is afkomstig van de prime95 versie waar orthos op gebaseerd is.

er staat overigens niks specifieks in hoor, enkel wat je al wist: progje faalde waar dat niet moest, en hardware stressen kan het stuk van gaan...

hier heb je een linkje naar de laatste versie prime95 waar stress.txt wel bij zit: ftp://mersenne.org/gimps/p95v258.zip
Hmm thanks voor de verduidelijking :) Zal me settings weer eens omhoog gooien en dan een nachtje memtest draaien. Als dat goed gaat weet ik iig dat me CPU het niet trekt :)

Verwijderd

Precies.
Die stress.txt heb je toch niks aan, zegt alleen dat er iets mis met de hardware kan zijn etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 02:09 ]

Pagina: 1