Right video card for Widescreen flat panel

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views

• Aijse
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-02 11:27
Right video card for Widescreen flat panel

--------------------------------------------------------------------------------
Mijn Vriendin heeft een nieuwe monitor nodig voor haar pc. Ze had een mooie gevonden met DVI conectie and resolutie van 1680x1050.
Haar onboard videochip heeft geen DVI connectie dus besloten we een videokaart te zoeken (ebay of niew, iig lekker goedkoop). Nou staat er soms bij de specificaties dat videokaarten een digitale /flat panel -resolutie hebben, maar meestal alleen een analoge resolutie. Nou vroeg ik me af welke kaarten 1680x1050 resolutie met DVI ondersteunen, en hoe ik dat kan zien.

Dit is bijvoorbeeld wat ik van de club3d site haal over de 6200 AGP Passive.
Andere merken zeggen er echter vaak niets over.

Connections
- DVI-I out (max Res. 1600x1200 digital)
- CRT-out (2x max Res. 2048x1536 @85Hz)
- S-video and Composite Out (1024x768)

Zou deze het dus niet doen met de 1680x1050 dvi monitor?
Alle hulp is welkom

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Je kunt ook in de Pricewatch kijken wat er nog voor je te koop is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welkom op GoT :)
Wat Wiethoofd al zegt, neem de sticky even door. Een geschikte videokaart uitzoeken is niet zo moeilijk en kun je prima zelf.
De Pricewatch - Videokaarten bevat een mooie lijst met wat er te koop is en filtering opties, ga er eens mee spelen zou ik zeggen.
En als je dan een recent kaartje kiest kom ik op zoiets: Link

Het is geen rocket science, gewoon uitzoeken welk broodje je wilt met goedkoop beleg waarbij je oplet dat je allergisch bent voor PCI Express. :P

En je topic dubbel plaatsen is niet de bedoeling. 1 topic is genoeg. Neem ook eens een kijkje in Het algemeen beleid aangezien je nieuw bent ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:57:
Het maakt weinig uit als je videokaart geen DVI heeft je kan ook van die converters halen VGA naar DVI. Nadeel is wel dat je dan weer een staptje terug maakt naar Analoog beeld in plaats van Digitaal.
Ze bestaan. Maar een fatsoenlijke kost echter net zoveel als een budget kaartje met een DVI poort en dan zit je nog steeds met een analoog signaal als bron.

[ Voor 25% gewijzigd door Ultraman op 13-12-2008 12:01 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Het maakt weinig uit als je videokaart geen DVI heeft je kan ook van die converters halen VGA naar DVI. Nadeel is wel dat je dan weer een staptje terug maakt naar Analoog beeld in plaats van Digitaal.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nu even goed op de slotjesknop gedrukt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.