• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 07:49

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Ik heb vanavond m'n nieuwe pc in elkaar gezet en probeer hem daarnet voor het eerst in elkaar te zetten echter ik krijg geen beeld bij de boot. De computerkast heeft ook geen interne speaker dus ik krijg geen piepjes te horen.

Ik heb reeds gechecked of alle kabels op het moederbord zijn aangesloten. Naar mijn weten zijn ze allemaal aangesloten (de 24pins en de 8pins voeding). Verder heb ik de voeding op de videokaart ook aangesloten (2X4 pins). Ik heb geprobeerd het geheugen van bank te verwisselen maar dit gaf ook geen resultaat.

Wat kan ik verder nog proberen?

De setup:

Asus P5Q Pro
Intel Duo Core E8500
Zallman 7500
4GB Corsair DDR2
GTX260 Black edition
2X1TB Samsung Spinpoint F1
NEC DVD-rewriter
Coolermaster 620W
Coolermaaster CM690

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen, en aan de hand van de troubleshooter verder te gaan testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

2x 4 pins voor die graka? Beetje vreemd, graka's zijn 6 of 8 pins...

En koppel eens alle storage devices los...

• Airpower

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 02:16:

Sorry, mijn foutje het zijn 6-pins.

• Airpower

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Ik heb de harde schijven losgekoppeld en een geheugenbankje eruit gehaald. Nu krijg ik wel beeld en start het systeem.

Waarom gaat dit wel met 1 geheugenbankje?

Verwijderd

Je moet ze er goed hard indrukken. ik had bij mijn laatste PC ook dat ie hierdoor in 1e instantie niet opstartte.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Airpower schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 02:26:
Ik heb de harde schijven losgekoppeld en een geheugenbankje eruit gehaald. Nu krijg ik wel beeld en start het systeem.

Waarom gaat dit wel met 1 geheugenbankje?
Omdat ms 1 geheugen of bankje kapot is?

Verwijderd

Da's natuurlijk gemakkelijk: gewoon even het andere bankje proberen in de werkende config. Dat zal TS ook al wel gedaan hebben neem ik aan.

Verwijderd

Kijk eens welk voltage het Corsair geheugen nodig heeft en zet 't daarop in de bios.
Corsair is vaak 2.1V terwijl het op "auto" in de bios dan 1.9V is.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-05 21:49

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 02:16:

Onzin, 2x4 is 8. De stekker is dus inderdaad 8 pins, de grafische kaart 6. Dat is gewoon compatible en zit goed.

Inmiddels blijkt dus dat de boel werkt met 1 geheugenbankje. Dit kan mogelijk liggen aan het bankje, of het slot. Test dus met 1 bankje in alle slots, met de andere in alle slots en eventueel de combinaties.

Check meteen even of je Dual Channel instellingen goed zijn, als je PC wel opstart en inderdaad de voltages.

De boel moet immers eerst werken, voordat je voltages kan instellen.. :z

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1