• Aijse
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-02 11:27
Right video card for Widescreen flat panel

--------------------------------------------------------------------------------

My girlfriend needs a new monitor for her pc, she found a few nice ones with DVI connection and resolutions of 1680x1050 I believe.
Her onboard videochip has no DVI connection so we decided to look for a videocard (new or maybe ebay, atleast budget). The thing is though that most of the time only the analoge max resolution from the card is given. So I'm wondering how I can find out which card actually supports the 1680x1050 resolution through DVI. It must also be an AGP card since there is no PCI-E slot.
If you have any suggestions on good cards or you can point me in the good direction what I have to pay attention for please leave a message. All help appreciated
Greetings

• Aijse
Oops, per ongeluk in Engels. antwoord mag ook nl
Groet

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:59
Resoluties analoog en DVI zijn hetzelfde

• Aijse
Bedankt voor de snelle reactie, maar weet je het zeker?
Dit is bijvoorbeeld wat ik van de club3d site haal over de 6200 AGP Passive.
Andere merken zeggen er echter vaak niets over.

Connections
- DVI-I out (max Res. 1600x1200 digital)
- CRT-out (2x max Res. 2048x1536 @85Hz)
- S-video and Composite Out (1024x768)

Of heb ik iets nog niet helemaal begerpen?

[ Voor 9% gewijzigd door Aijse op 13-12-2008 01:08 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

mad-dog schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 00:44:
Resoluties analoog en DVI zijn hetzelfde
Neen. Voor veel kaarten is dit wel het geval, maar zeker niet allemaal. Vaak de wat oudere budgetmodellen hebben vaak een lager maximum voor de DVI uitgang. Voorbeeld zijn de GeForce FX 5200 en 6200 serie. Waarbij de 5200 weer het euvel heeft dat hij (iig een tijd lang, geen idee hoe de huidige drivers erbij staan) problemen geeft in combinatie met een resolutie van 1680x1050.
De Pricewatch - Videokaarten bevat een mooie lijst met wat er te koop is en filtering opties, ga er eens mee spelen zou ik zeggen.
En als je dan een recent kaartje kiest kom ik op zoiets: Link

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.